Gå til innhold

Sykemeldt 50% - hvor mange timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 90% stilling og jobber 08.00 - 15.15.

Altså 7 timer og 1 kvarter. Men dette er inkl. 1/2 times ubetalt lunsj, så arbeidstimer blir jo da 6 timer og 3 kvarter.

Nå er jeg sykemeldt 50% og skal jobbe halve dager.

Hvor mange timer skal jeg jobbe da? Skal jeg ha lunsj? Når er jeg ferdig når jeg skal begynne 08.30 på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 70 % stilling. og da jeg var 50 % sykmeldt jobbet jeg 2 dagen en uke, så 3 den andre.

Skrevet

Jeg har en 70 % stilling. og da jeg var 50 % sykmeldt jobbet jeg 2 dagen en uke, så 3 den andre.

Takk for svar. Hvis du leser hovedinnlegget, så skal ikke jeg jobbe et visst antall dager, men halve dager. Derfor spurte jeg om det er noen som vet hvor mange timer det utgjør i forhold til min stilling.

hi

Skrevet

Takk for svar. Hvis du leser hovedinnlegget, så skal ikke jeg jobbe et visst antall dager, men halve dager. Derfor spurte jeg om det er noen som vet hvor mange timer det utgjør i forhold til min stilling.

hi

Leste ikke godt nok, så fikk det ikke med meg, men det er bare og dele det opp. Eventuelt snakke med legen om hvordan hun har tenkt det.
Skrevet

50% av 6 timer og 45 min er 3 timer og 22,5 min. Dette er da fin arb.dag fremover.

Skrevet

90% stilling er med ubetalt lunsj er 36 timer i uken, dvs med 5 dagers uke skal du jobbe 7,2 timer om dagen (inkl lunsj)

Halv dag er da 3,6 timers dag. Du har ikke krav på lunsj med så kort arbeidsdag, men jeg ville valgt å redusert arbeidstiden med et kvarter per dag, tilsvarende 50%, hvis ikke jobber du jo mer enn 50%

Skrevet

90% stilling er med ubetalt lunsj er 36 timer i uken, dvs med 5 dagers uke skal du jobbe 7,2 timer om dagen (inkl lunsj)

Halv dag er da 3,6 timers dag. Du har ikke krav på lunsj med så kort arbeidsdag, men jeg ville valgt å redusert arbeidstiden med et kvarter per dag, tilsvarende 50%, hvis ikke jobber du jo mer enn 50%

Ok, her må jeg ha det inn med teskje. Jeg skal altså ikke ha lunsj fordi jeg har såpass korte dager. Men hva mente du med å redusere arbeidstiden et kvarter?

Hvis jeg begynner 08.30, er jeg ferdig 12.00 da, hvis jeg ikke har lunsj?

hi

Skrevet

Hm, hvis du skal ha litt mer teskje.

36 timers uke med lunsj, dvs 33,5 timers uke uten lunsj.

6,7 timers arbeidsdag uten lunsj (6 timer og 36 minutter)

I 50% stilling er det halvert til 3,35 timers arbeidsdag uten lunsj (3 timer og 21 minutter)

Så dersom du begynner på jobb kl 0830 er du egentlig ferdig på jobb 11.51.

Skrevet

Hm, hvis du skal ha litt mer teskje.

36 timers uke med lunsj, dvs 33,5 timers uke uten lunsj.

6,7 timers arbeidsdag uten lunsj (6 timer og 36 minutter)

I 50% stilling er det halvert til 3,35 timers arbeidsdag uten lunsj (3 timer og 21 minutter)

Så dersom du begynner på jobb kl 0830 er du egentlig ferdig på jobb 11.51.

Hihi, tusen takk for teskjeen, den var god nok:-)

11.51, haha, ser for meg at jeg sitter med alarm og løper ut døren nøyaktig kl. 11.51:-P Blir vel 12 da, regner jeg med;-)

hi

Skrevet

Hehe:) Det gjør jo fort vekk det, men da har du fått nøyaktige tall, så du vet at dersom du går kl 12 i 3 dager, så bør du gå halv tolv på dag 4 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...