Gå til innhold

Når i all verden er eggløsning nå da????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bli gravid med nummer to.

Pleier vanligvis å ha mensen i begynnelsen av måneden,

og fikk det i september også, dessverre.

Men 18 septembef begynte jeg plutselig å blø igjen.

Kraftig. I 3 dager. Også var alt borte.

Jeg tror jo st jeg kanskje mister noe de dagene ,

Men når i all verden skal jeg ha eggløsning nå da?

18 sept + 14 dager = 4 november

Er vi der? Eller tar det lenger tid ? Jeg burde jo i ikke-gravid tilstand

ha eggløsning ca 15/16 oktober.

Nei, nå er alt bare rot....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"18 sept + 14 dager = 4 november"...? Den der er jeg ikke helt med på. Du kan merke når du har eggløsning ved å følge litt med på slimet ditt. Er det som eggehvite og henger mellom fingrene dine og har du i tillegg en stikkende følelse på en av sidene nede i magen, da har du eggløsning.

Skrevet

Sånn bortsett fra at 14 dager etter 18. september ikke blir 4. november, så mener jeg du har rett. Det er utrolig lenge siden jeg måtte studere menstruasjonssyklusen, men syns jeg husker derfra at når livmoren tømmes for endometrium (det som "faller av" og kommer ut som blod når man har mensen), så begynner hormonsystemet på nytt. Litt enkelt forklart. Så har du 28-dagers syklus og ingenting annet klusser med systemet, så har du sikkert EL 2 uker ca etter blødning.

Men det er veldig greit å følge med på utfloden, den forandrer seg ganske markert.

Skrevet

Er veldig greit med en eggløsningstest :) De tar aldri feil.

På meg: jeg har 27-30 dagers sykluser og jeg har ALLTID eggløsning dag 15, uansett lengden på syklusen. Dette har jeg "bevis" for i form av eggløsningstester, slim og at jeg kjenner det godt i kroppen den dagen egget løsner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...