Gå til innhold

3 årstrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har vi ufattelig mange kamper hver dag, og stoore sinneutbrudd!

I dag hoppet hun rundt i sofaen ( noe vi har nulltoleranse for, da fall og kræsj i bordet er farlig) sa at hvis hun ville være i sofaen, må hun sitte. Det gjorde hun ikke og hoppet videre. Når jeg da tar henne ned fra sofaen, ble hun så sint å begynte å kaste alle putene på gulvet. Jeg sa ingenting, men begynte å rydde opp. Da springer hun i mot meg å slår. Jeg sier at det er ikke lov å slå, det er vondt til mamma da. Hvis du slår igjen, må du på rommet. Så smekker hun meg hardt i nakken.

-rett på rommet, ikke så enkelt når hun nekter å bli der, skriker og løper etter meg. Henger etter beina mine mens hun hyler, plutselig BITER hun meg i ryggen. Jeg ble veldig sint, satt meg ned og spurte om jeg kunne få lov å bite henne? Det ville hun ikke. Forklarte at det var vondt, og ikke lov. Så spør jeg om hun kan be om unndkyldning. Nei, det var ikke så aktuelt. Hyling og roping, kom løpende etter meg, slår meg i ryggen. Fant ei flaske, å begynte å kaste den etter meg. (Hun fotfølger meg når jeg overser henne) nekter å pusse tanna.

Det er ikke så lett å være pedagogisk og hyggelig, når man blir bitt, slått og kastet ting etter.

Om morgenene holder jeg på å virkelig bryte sammen i gråt, eller klikke i vinkel. Kommer meg aldri i tide på jobb pga utbrudd og nekter å kle seg osv. "Nå drar jeg" funker ikke, da springer hun ut i trusa etter meg, og da hyler og skriker.

Jeg takler det som best jeg kan, men jeg er på randen jeg nå snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow. Nå har jeg bare mine to barn og sammenligne med, men de har aldri vært i nærheten av å trasse så voldsomt. Minstegutten har også en del sinne i seg (3 år nå), men han roer seg alltid i time out. Eldstemann var en roligere type.

Har du prøvd å forberede og avlede?

Skrevet

time out er ikke pedagogisk!

Skrevet

Alt på morgenen er rutiner, vi gjør det samme hver eneste dag. Men nå vil hun ikke gjøre som vi bruker lenger. Nekter å spise, kle på, skriker hyler og følger etter meg.

Time out funker ikke her, da hun nekter å bli på en plass. Har prøvd, men hun slenger sånn med dørene, at hun har laga hull i veggen der dørhåndtaket har truffet!

Prøvd med belønninger. Hun får klistermerke for hver dag hun er flink, og premie dersom hun får 5 stjerner. Men nei, hun har så mange utbrudd at den stjerna blir loooong gone..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...