Gå til innhold

Ang sykemelding og møter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt på 3.uken nå og fikk i dag melding om at det var obligatorisk personalmøte i morgen formiddag.

Er dette noe jeg er pliktet til å gå på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke på personalmøter når du er sykemeldt, da har du faktisk gyldig fravær. Du får be sjefen sende et referat.

Men oppfølgingsmøter må du gå på, første skal være når du har vært sykemeldt i fire uker.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Nei, ikke så lenge du er sykemeldt. Men det kan være lurt å delta, dersom du kan / har mulighet, slik at du får med seg viktig info også når du er sykemeldt.

Skrevet

Takk for svar! Var det jeg trodde:)

Oppfølgingsmøtene vet jeg at jeg må på, men et personalmøte på morgenen ser jeg veldig mørk på da jeg ligger å spyr hele formiddagen:/

Skrevet

Så lenge du er syk, trenger du ikke å gå. Dersom du er langtidssyk og klarer å gå, så anbefaler jeg det sterkt!

Det er kjempeviktig å holde kontakt med jobben. Da blir overgangen tilbake til jobb mye lettere.

Skrevet

Hva er et oppfølgingsmøte? Jeg har vært sykemeldt i en måned nå og ingen har nevnt noe slikt møte for meg. Hvor finner jeg informasjon om dette?

Skrevet

Har jeg forstått det riktig hvis det er arbeidsgiver som skal kalle inn til dette møtet? Hvilke konsekvenser har det for meg om det ikke har vært noe møte innen fristen?

Kjenner at jeg blir litt stresset nå!

Skrevet

Lurer også på konsekvensene. Har igjen blitt sykmeldt. Vært det før, men aldri langvarig. Legen tror det blir resten av svangerskapet nå :/ Men arbeidsgiver er ikke en person som følger opp.

Skrevet

jeg fikk kopi av ett brev nav hadde sendt til min arb.giver. der sto det at det skulle være en oppfølgingssamtale etter 9 uker sykmelding. arb.giver hadde 3 uker på seg til å gjennomføre og sende inn skjema. hvis ikke fikk bedriften bot på 5000,- det var ikke no stress, du blir sikkert kontaktet når de får brev fra nav :)

Skrevet

jeg fikk kopi av ett brev nav hadde sendt til min arb.giver. der sto det at det skulle være en oppfølgingssamtale etter 9 uker sykmelding. arb.giver hadde 3 uker på seg til å gjennomføre og sende inn skjema. hvis ikke fikk bedriften bot på 5000,- det var ikke no stress, du blir sikkert kontaktet når de får brev fra nav :)

Så flott :) Har hørt at det er kun arbeidsgivers ansvar ja, nav kan ikke kreve tilbake sykepengene dersom møtene ikke blir holdt. Men da får de jo en fin sum av arbeidsgiver da :P Takk for svar, veldig greit å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...