Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Datteren min er etter hva jeg har forstått på pedagogene en populær jente og de aller fleste liker å leke med henne. Hun har en bestevenninne men de er alle stort sett en sammensveiset gjeng. Problemet er at det er ei jente som har pekt seg ut min datter som den hun skal hakke på, og spesielt når datteren min sin bestevenninne ikke er tilstede. Hun som ikke liker datteren min får de andre med seg og sier at ingen skal leke med datteren min, hun sier ting som at "åå nei, kommer du i dag da vil ikke jeg være her" og "det er ikke noe gøy i barnehagen når du er her" osv. Også blir hun sur på de andre om de "holder med" min datter...så blir jenta mi gående alene. Sånn har det vært lenge nå, sikker i et år. de ansatte er klar over situasjonen og har, etter hva de sier, jobbet mye med dette...men jeg føler ikke at det blir noe bedre. I dag begynte datteren min å gråte når hun satt i sofaen her hjemme etter barnehagen fordi hun ikke hadde hatt noen å leke med, og det fordi denne jenta hadde nektet de andre å leke med henne (hun er bare 5 men har stor makt) Hva kan jeg gjøre?
Februargullet2013 Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Si fra til de ansatte,de er jo der hele dagen og bør helt klart gjøre noe med det
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Dette SKAL de ansatte gjøre noe med!! Jeg er kanskje over middels opptatt av å fjerne mobbing, men det som irriterer meg er voksne som bagatelliserer mobbing. Jeg har opplevd at barn har kommet med sin opplevelse av mobbing, hvor de voksne har sagt: "Nei, så ille er det nok ikke". Uansett om de voksne ser på det som alvorlig eller ikke, er det barnets opplevelse vi skal ha i sentrum! Lytt til barnet sitt, og krev at barnehagen gjør noe med dette!! :-)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Si fra til de ansatte,de er jo der hele dagen og bør helt klart gjøre noe med det Jeg har snakket masse med de om det. Og jeg føler at de har prøvd i det minste å gjøre noe med det. De hadde et "vennskapsmøte" mellom datteren min og denne jenta sammen med ped lederen og etter det var det fint en liten stund men nå er det like ille. Denne jenta kan finne på å si at hun vil skjære opp halsen til jenta mi og ande ting som er like ille. Det som er så forferdelig er at datteren min virkelig vil være venner med denne jenta, hun vil være venn med alle. Og foreldrene til denne jenta virker som flotte mennesker bare så det er sagt.
Februargullet2013 Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Uff ikke koselig, kanskje prøve og snakke litt med foreldrene hennes da,hvis de er oki
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå