Gå til innhold

Dere som har hatt en konisering. Hvordan er inngrepet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man narkose? Blir man sykemeldt eller går man på jobb dagen etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk narkose fordi jeg ønsker det, det er ikke standard med narkose med slike operasjoner. Jeg fikk helt angst etter vevsprøven, og tanken på at de skulle inn der og finsnitte og at jeg i tillegg skulle ligge i ro; jeg lå ti cm over benken under vevsprøven, gyn. slet veldig, så tenkte jeg at narkose måtte være best for alle parter.

Men det vanlige er lokalbedøvelse (type tannlegesprøyter) og at man er våken...

Jeg gjorde dette på KK Haukeland: det var bare å ta en telefon for meg og si at jeg ønsket narkose, ferdig arbeid, de trengte ingen begrunnelse for det.

Jeg husker ikke helt hva som var retningslinjene, men jeg fikk litt brennende smerter og ubehag ved trening rett etterpå, Ellers tror jeg ikke man trenger eller at det er standard at man får sykemelding etter inngrepet. Jeg var student på den tiden og fikk ingen sykemelding ihvertfall. Men man kan ikke ha sex på noen uker. Og helst ikke bli gravid det neste halve året.

Skrevet

Jeg har skikkelig fødselsangst og syns vevsprøven var helt forferdelig. Klarte å "slappe av" men det tok mye på kreftene både psykisk og fysisk. Er det grunn nok til å kunne be om å få narkose?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ingen narkose, i hvertfall ikke for min del på sykehuset i Sarpsborg i fjor. Fikk en stor dose smertestillende (2 gr paracet og noe voltaren), samt 5 mg valium. Opp på benken lettere susete, fikk så lokalbedøvelse (gjorde ikke vondt) som man også får veldig hjertebank av, men det går fort over. Selve koniseringen er gjort på null komma niks, merket ingen verdens ting. Inn på «oppvåkningen» der jeg fikk kaffe og smørbrød. Så fikk jeg reise hjem, en liten stund etter det. Skulle ta det med ro noen dager, fikk det gjort på en fredag, så jeg vet ikke med sykemelding, men jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde trengt det. Men man reagerer jo forskjellig på sånt. Ville ikke dratt på jobb samme dag da, det hadde blitt for heftig.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Selve vevsprøven som blir tatt før man får tilbud om konisering var for min del mye verre enn selve inngrepet. Skjønner at det er annerledes hvis dere har mye angst, men vil likevel råde deg til å tenke nøye gjennom valget mellom narkose og beroligende. Narkose er en større inngripen i kroppen og innebærer mye større risiko for deg enn en ekstra valium. Tenk i hvertfall over det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...