Gå til innhold

Du som har hatt betennelse i blindtarmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle meg litt om det? Hvordan var foløpet? Når skjønte du at det var blindtarm og/eller at du måtte søke legehjelp?

Hvilken type smerte var det? (konstant? I tak? Knip? Verk?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våknet tidlig om morgenen av at jeg hadde vondt i magen, type luft eller magevirus i anmarsj. Var kvalm og ugrei. Det ble verre utover dagen, og ca midt på dagen kom jeg inn til legen min. Hun undersøkte meg litt og ba meg dra på legevakta. Jeg tenkte ikke tanken om noe som helst. Da kunne jeg ikke stå eller gå oppreist. Jevn jævlig smerte i magen. Klarte ikke å sitte stille, vandra hvileløst og gråtende rundt. Ble undersøkt med ultralyd på legevakta i kveldingen, ca 17. Der fant de væske i bukhulen og etter flere undersøkelser ble jegsendt til et annet sykehus for operasjon. Måtte vente en evighet der på at kirurgen skulle være klar. Da hylte jeg i smerte, lå og vred meg, kasta opp. Det var svært akutt og de var redde for at den var sprukket. Husker så godt hvordan smerten plutselig forsvant da jeg lå på operasjonsbordet og fikk drypp av noe i armen. Anestesilegen spurte meg om det var behagelig, og det bekreftet jeg, så sovna jeg.

Veldig skuffa da jeg våkna og det fremdeles var vondt i magen. Ikke rart, de hadde jo kuttet meg godt opp, hehe. Annerledes vondt da. Så ca 12 timer fra første symptom til operasjon. Og den hadde sprukket og det var veldig stygt nedi der...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...