Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg var litt "sleip" og startet prøvingen med en gang jeg hadde signert kontrakt i ny jobb. Spiren satt på første forsøk og jeg er nå tre mnd på vei. Har nå fortalt det til arbeidsgiver og alt gikk bra, ingen sure miner. MEN så er det TO jenter på min alder som har hatt komplikasjoner. Hun ene hadde en svulst og måtte avbryte svangerskapet og må vente ett-to år på å starte prøvingen. Hvis hun i det hele tatt kan få flere barn. Hun andre har akkurat opplevd å ha veldig grove celleforandringer og må ta en operasjon hvor de ser om de får tatt bort alt. Hun må kanskje fjerne livmoren, de vet ikke enda hvor alvorlig det er. Hun og samboeren var i gang med prøvingen og hun er nå helt knust. Så kommer jeg, ny i jobben og gravid på første forsøk. De er veldig glade på min vegne, men jeg ser at de ikke har det noe bra nå
Hønemor30 Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Det er vondt for de, og vanskelig for deg. Men, lite å gjøre med. De må jo bare lære seg å takle slike situasjoner, og du kan ikke skjule graviditeten. Men, du trenger ikke gjøre så mye ut av det på jobb. Ikke snakk om det hvis de ikke tar det opp selv. Ikke øs ut med gravid-snakk :-)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Det er dessverre slik livet er ofte - kort avstand mellom enorm glede og bunnløs sorg... Gled deg over ditt eget svangerskap og at du har en flott arbeidsgiver. Vær der for dine kolleger, men respekter også de periodene de har det ekstra vanskelig. Det beste er kanskje å snakke med dem, si det hvordan du føler det, at det er rart for deg når du samtidig føler slik for dem i deres situasjon. Håper de begge to vil få barn tross vanskelighetene de møter nå!
BareMas Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Gratulerer med baby i magen Veldig trist å høre om dine kolleger, og skjønner om de føler at verden er urettferdig akkurat nå, men dette er ikke noe du kan for og heller ikke skal ha dårlig samvittighet for. Du skal glede deg over ditt svangerskap, men hadde det vært meg ville jeg nok antatt en litt ydmyk og nøytral holdning til gleder og vondter på jobb, bare for å ikke gni det inn til de som ikke har vært like heldig denne gangen. Og igjen, gratulerer med baby, og ny jobb
Gjest pizzadilla Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg hadde flere uønskede aborter iløpet av tre år. Slet veldig med folk som fortalte at de var gravide og lykkelige. Slettet til og med folk som la ut ultralydbilder på Facebook og de som hver dag maste om gullungen sin. Nå i dag faktisk er jeg etter kalenderen 9 uker på vei og var på ultralyd og så en liten kar som sprella og koste seg. Lykkelig som fy, men siden jeg selv er var på det så forteller vi ikke det til noen før om en god stund. Jeg slet med tanker om å aldri kunne få barn og det var hardt. Nå har du hørt fra ei som har vært den uheldige flere ganger:-) vil egentlig bare råde deg til å prate med dem om det de går igjennom og heller droppe å snakke om deg selv før de spør:-) og selv når de spør, ikke dra frem ul bilder osv:-) Husk at du må få lov til å være lykkelig over baby selv om andre ikke kan få. Bare vise medmenneskelighet:-)
Musemorbr / Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Gratulerer! De overlever dette. Hadde det ikke vært "hun nye på jobb" hadde det vært noen andre. En slektning, nabo, venninne, eller jenta på lokalbutikken. Før eller siden må de oppleve at noen rundt dem skal ha barn. Selv om det er sårt for deg at det er sårt for dem, må du prøve å legge de tankene vekk og bare glede deg.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #7 Skrevet 25. oktober 2012 Gratulerer med graviditeten!! Jeg er enig med de andre her. Innta en ydmyk holdning og ikke snakk om graviditeten din på jobben med mindre kollegaene dine spør deg. Du har sikkert mange nok rundt deg som du kan dele opplevelsene dine med. Slik at du kan skåne to ulykkelig barnløse på arbeidsplassen. Jeg syns selv at overlykkelige gravide som ikke klarer å plapre om annet er ganske slitsomme, selv om jeg selv har bært frem flere barn
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. oktober 2012 #8 Skrevet 25. oktober 2012 Klart det er trist. Jeg har selv mistet 3 ganger, den ene i uke 14, dessuten blir jeg ikke så lett gravid. Så jeg vet hvordan det er å "misunne" andre som blir lett gravide og er gravide. MEN- det er likevel ikke din feil at andre sliter, og at andre kanskje ikke kan få barn eller mister sine barn. Greit nok at du kan trå varsomt rundt dem som sliter mest, men jeg synes også et du skal få lov til å glede deg over DIN graviditet, være lykkelig for det og dele det med andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå