Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?? ARGH!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 1 år som har hatt en tett tårekanal siden fødselen. Det er virkelig ille og øye er veldig sårt fordi det ALLTID er puss rundt.

Fikk en henvisning til øyespesialist på sykehuset, men de har en ventetid på over 1 år. (!!!)

Når jeg var hos fastlegen har ikke han henvist tidligere fordi han sa at behandlingen burde skje når barnet er 1-1,5 år.

Om over 1 år er barnet over 2 år! Jeg er rasende og lurer på hva jeg skal gjøre??! Barnet har det vondt og jeg nekter at hun skal ha det vondt i enda et år !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har noen alternativer.

Ring sykehuset dere er henvist til. Forklar problemet og spør om det er mulig å få time før.

Bruk fritt sykehusvalg.

Gå privat.

Skrevet

Det er jo fritt sykehusvalg her i landet, kanskje det er kortere ventetid et annet sted.

Selv om ventetiden kan være et år er det ikke alltid det blir det. ring sykehuset og si at barnet er veldig plaget og at dere gjerne tar en time på sparket om de skulle få et avbud e.l. Det kan faktisk hjelpe å mase av og til.

Et alternativ er jo også å ta det privat og betale selv.

Skjønner godt din frustrasjon da, for om tårekanalen må stakes opp er det en fordel å ta det så tidlig som mulig. Sønnen til en venninne måtte stake opp og legge dren, og pga somlete leger ble han mellom 2 og 3 år før det ble gjort. Det vanskeliggjorde det visst veldig, drenet ble utstøtt av kroppen flere ganger og han måtte opereres igjen og igjen. Han var godt oppe i skolealder før øyet sluttet å renne...

Skrevet

Jeg ville helt klart ha klaget. Mener å ha lest noe om at små barn skal prioriteres, men husker ikke hvordan det er lovmessig. Sjekk ut det, for mener bestemt at så små barn ikke skal stå så lenge i kø. Et alternativ er å sjekke mulighetene gjennom fritt sykehusvalg.

Kontakt spesialisten og forklar at det er gjort en feil, siden fastlegen ikke har søkt tidligere, noe som burde vært gjort før med tanke på ventetiden...

Skrevet

Prøv og ring en osteopat i ditt nærområde og spør.

Med førstemann av min var jeg til behandling og hun sa at gutten hadde et litt forovervent panneben, (da presser "panna" litt på tårekanalene og dermed er de konstant litt tette) og derfor om hun ikke hadde behandlet det kunne blitt et "øyebarn" med mye øyekatarr og diverse.

Er jo et godt alternativ å sjekke mener jeg.. hvertfall med tanke på at om ikke så må du vente et helt år..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...