Gå til innhold

God sykehusmat? Hvor???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i ny og ne om folk som skryter av den gode sykehusmaten. Hvor er dere innlagt som opplever det????

 

Ble bare så forferdelig nysgjerrig, for med alle mine tre knøtt har jeg kommet hjem fra sykehuset utmattet av matmangel (enda mannen har måttet smugle inn mat til meg innimellom)? Synes det jeg har blitt servert har vært både smakløst og uapetittlig...:S

 

Så fortell: Hvor er det god sykehusmat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke :)

 

Smugle inn mat? Er det ikke lov og ta med egen mat? Da får jeg et problem de dagene der er fisk.......

Skrevet

Hehe, vi har fått våre tre på to forskjellige sykehus. På det første ble de litt sånn stramme i maska da jeg sendte ut mannen etter junkfood og milkshake etter fødselen (jeg var jo utsultet på kalorier etter kraftanstrengelsen og hadde ikke spist den dagen). På det andre ble vi regelrett utskjelt fordi vi bl.a. spiste pizza sammen med ungene våre dagen etter fødselen. Jeg skulle visst heller tvunget i meg en ekkel grå suppe og noe med blodpudding (som om det var aktuelt)...

Jeg skal tilbake til det ene av disse sykehusene nå med nummer fire og håper bare jeg ikke må være mange dager... for maten var IKKE god:-(

Jeg er matelsker og takler ikke tørre brødskiver med svett ost eller poteter som har fått sånn ekkel hinne på seg etter at de er kokt... pjuk!

Skrevet

Jeg har født på st.olavs, har aldri vært på hotellet, kun på barsel. Kan ikke skryte av maten der, så mannen min har kjøpt salat i salatbaren i kantine på kvinne/barn senteret, den er GOD, ellers så har det blitt mye panini fra 7/11 :)

Skrevet

Hehe, spørs om det ikke er samme regla over alt, bare noen som er litt mindre kritisk enn meg der ute?!

Jeg har i alle fall til gode å få servert god sykehusmat enda, så min bedre halvdel må nok belage seg på å smugle inn junk denne gangen også;-)

Skrevet

Hehe, jeg var på barsel, barselshotellet og familierom på nyfødtintensiven på st. olavs med nr 1, og da fikk jeg matkuponger for å bruke i kantina, så da levde jeg godt med god mat..! ;) Gikk også noen turer bort på nærbutikken og kjøpte mat, i tillegg til at vi var ute og spiste pizza en gang.

 

Med nr 2 var jeg på lokalsykehuset, og da ble det en del smugling, for å si det sånn... ;) Men når det ene barnet mitt skulle fjerne mandlene, var faktisk sykehusmaten utrolig god..! :D

Skrevet

ikke på lillehammer i hvertfall:P gikk raskt ned til normalvekt vekt de fire ukene jeg var der;) (prematur)

Skrevet

Ikke på SUS heller! Lå på barselhotellet og spiste nede i resturanten der. Den maten var IKKE god! Varm-maten var lunken og ekkel, fysj! brødmaten var helt OK, men ikke noe å juble over!

Skrevet

Jeg synes det var god mat da jeg var innlagt 4 dager på gyn.avd. ved Sykehuset Telemark i Skien :-)

 

Men jeg er ikke så veldig kresen, da ;-)

Skrevet

Synes det er godt å høre at det FINNES god sykehusmat der ute, men innser vel at jeg må belage meg på smugling denne gangen også...

Synd at det skal være så trist mat når man egentlig trenger litt påfyll, både for å hente seg inn etter fødsel og få i gang amming:-S Men, men.... litt godt å se at jeg ikke er alene om å smugle inn annen mat, da;-)

Lykke til med sykehuskosten til dere andre som venter baby!

Skrevet

Jeg synes det var helt grei mat på barselavd. på Sus. 2 varmretter å velge mellom hver dag og helt vanlig frokost, lunsj og kvelds.

Gjest Håpernestegang:)
Skrevet

Jeg var helt fornøyd med maten på barsel på Riksen for noen år siden. Eneste jeg hadde med utenfra var sviskekompott... De serverte forsåvidt hele svisker.

Skrevet

Jeg har vært fornøyd med maten på barsel på Bærum begge gangene. Tilbragte 8 dager der med nr 1 og 4 med nr 2 :)

Skrevet

Kanskje det er bedre i sentrale strøk, da? Kan jo se ut som at vi ute i distriktene sliter litt mer enn dere rundt Oslo....

Skrevet

ved sykehusene i tromsø og harstad har maten vært topp, de to gangene jeg har vært der.

Skrevet

Riksen har ganske God mat,synes jeg :)

Skrevet

sykehuset innlandet tynset har di kjempe god mat.

Skrevet

Hm, da er det kanskje et problem her i M&R... Damn! Ille når man bekymrer seg mer for maten enn fødselen;-) Får skylde på at jeg fortsatt er i supersultne første trimester:-D

Skrevet

Dagen etter to av mine fødsler fikk vi servert fiskeboller i hvitsaus - den matretten jeg ALDRI har kunnet fordra, og får brekninger av normalt. Men da var jeg så sulten at jeg slukte middagen, okkesom :). Så er man sulten nok, så går maten ned, er min erfaring.

Skrevet

Hehe... jeg fikk en tomatsuppe som smakte varmt saltvann tre timer etter sist fødsel. Siden fødselen ble litt brutal var jeg ganske kvalm etterpå, så den ble ikke en hit selv om jeg var utsultet (hadde ikke spist, for fødselen startet klokka halv sju om morgenen). Da måtte mannen ut og fange en pizza, gitt...

Må kanskje innse at jeg er kresen... Men jeg vet at de sykehusene her oppe, får maten laget et tredje sted og så fraktet til sykehusene (henholdsvis en halvtime og en god time unna) så det setter kanskje sitt preg på den også...

Gjest Ballongmamma
Skrevet

Jeg skal på ahus, og der står det at det er kjøleskap på barselhotellet. Så da regner jeg med at det betyr at jeg kan ta med/kjøpe egen mat? Håper det hvertfall, for jeg er superkresen! :P Uansett, spekeskinka ligger klar i kjøleskapet og er skrevet opp på huskelista over ting som skal i bagen før vi drar :D Mamma prater fortsatt om den havregrøten med saft hun fikk da søstern min ble født for 18 år siden. Det var på ahus, så det VAR hvertfall god mat der en gang i tiden. Også har de jo fin kantine der i hvertfall.

Skrevet

Har vært fornøyd med maten både på Ullevål og SØF

Skrevet

Jeg synes maten på barsel på Ahus var ok i alle fall, "norsk husmannskost" av bra kvalitet. Men det måltidet jeg husker som best er en oppvarma kjøttkakemiddag jeg fikk på føden rett etter fødsel av en snill jordmor. Den var himmelsk, hihi. Hadde knapt spist annet enn skogsbæryoghurt på fire døgn så jeg tror det meste hadde vært gull da :D Snille jordmora "smugla" inn egen porsjon til mannen og, selv om de egentlig ikke skal få noe, så det var god service der og...

Skrevet

Pannekakene i kr.sand var iallefall utrolig gode for 7år siden :P

Skrevet

Maten på KK var overraskende god. Spesielt brødmaten. Rundstykkene er alltid ferske.

 

Det eneste jeg hadde noe å utsette på var at de hadde varmet opp rømmedressingen som kom med laksen :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...