Gå til innhold

Jeg orker snart ikke mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med selvbildet for tida. Sliter med en hudsykdom. Idag er det som værst. Klarer ikke se meg selv i speilet... Er knallrød i hele ansiktet.... Skal til legen igjen på tirsdag, da skal jeg be om å få henvisning til en hudlege... Det må da gå an å få gjort noe med dette.. Jeg klarer ikke å leve med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes nok muligheter for å få dempet rødheten om ikke fjerne den helt. Dette klarer du å leve med! Du må ikke tenke slik. Det finnes også masse gode foundations du kan bruke for å dekke over.

Jeg skjønner at det er sjenerende og lite kjekt, men du må ikke gi opp. Etter to svangerskap så ikke ansiktet mitt ut i måneskinn. Jeg var full av kviser og røde områder. Det har gått bort nå, men jeg har fremdeles arr etter de værste utbruddene.

*klem*

Skrevet

Det er hjelp å få, så ikke gi opp!

Har en venninne som har hatt det veldig ille pga en hudsykdom også. Hun har nå lange, lange perioder hvor hun er veldig fin. Innimellom får hun tilbakefall, men mindre enn før.

Hun har også fått laserbehandling via det offentlige som har gjort henne veldig fin i huden.

Det finnes også en lege som er spesialist i hudsykdommer som også har utdannelse i kost, ernæring og ortomylekolærmedisin/behandling. Anbefaler deg å ta kontakt med ham uansett hvor i landet du bor. Han heter Bjørn E. Bondevik. Du finner lett tak i ham om du googler.

Jeg har via jobben sett flere som har slitt med veldig rødhet i ansiktet som har blitt bra eller nesten helt bra kun med kost/ernæring (veiledet av erfaren terapeut) og akupunktur.

Hold ut, HI. Det blir bedre!

Skrevet

Det finnes nok muligheter for å få dempet rødheten om ikke fjerne den helt. Dette klarer du å leve med! Du må ikke tenke slik. Det finnes også masse gode foundations du kan bruke for å dekke over.

Jeg skjønner at det er sjenerende og lite kjekt, men du må ikke gi opp. Etter to svangerskap så ikke ansiktet mitt ut i måneskinn. Jeg var full av kviser og røde områder. Det har gått bort nå, men jeg har fremdeles arr etter de værste utbruddene.

*klem*

Takk for svar :)

Jeg har hørt at det etterhvert blir verre om man bruker sminke.

Jeg tåler ikke sminke så godt heller. Men har kjøpt mineralpudder som jeg ikke har reagert på ennå.

Jeg vil også bli kvitt dette problemet istedet for å ``sminke det bort``.

For meg påvirker denne rødheten øynene også. Det klør i øynene og i ansiktet.

Det ødelegger hverdagen min helt.. Jeg er ikke bare LITT rød, det er veldig... Har lyst til å bare holde meg inne til problemet er blitt bedre.

hi

Skrevet

Har en venninne som har hatt det veldig ille pga en hudsykdom også. Hun har nå lange, lange perioder hvor hun er veldig fin. Innimellom får hun tilbakefall, men mindre enn før.

Hun har også fått laserbehandling via det offentlige som har gjort henne veldig fin i huden.

Det finnes også en lege som er spesialist i hudsykdommer som også har utdannelse i kost, ernæring og ortomylekolærmedisin/behandling. Anbefaler deg å ta kontakt med ham uansett hvor i landet du bor. Han heter Bjørn E. Bondevik. Du finner lett tak i ham om du googler.

Jeg har via jobben sett flere som har slitt med veldig rødhet i ansiktet som har blitt bra eller nesten helt bra kun med kost/ernæring (veiledet av erfaren terapeut) og akupunktur.

Takk :)

Jeg har tenkt på laserbehandling jeg å. Vet du om det er lang ventetid på det? Regner med det tar litt tid før jeg kommer inn til en hudlege. Jeg fikk antibiotika kur som ikke hjalp.

Selvom det hjelper en del med kost og ernæring så trur jeg ikke det er eneste løsningen.. Trur jeg må få behandling først. laser etc. Også kan jeg tenke på kostholdet etter det...

Skulle hatt noen å snakke med som er i samme situasjon, har googlet med finner ingen forum,

hi

Skrevet

Allergi?

Det er ikke allergi.

Det er en hudsykdom solm heter rosacea.

Har ikke fått noen diagnose ennå, men er nesten helt sikker på at det er det.

hi

Skrevet

Takk smile.png

Jeg har tenkt på laserbehandling jeg å. Vet du om det er lang ventetid på det? Regner med det tar litt tid før jeg kommer inn til en hudlege. Jeg fikk antibiotika kur som ikke hjalp.

Selvom det hjelper en del med kost og ernæring så trur jeg ikke det er eneste løsningen.. Trur jeg må få behandling først. laser etc. Også kan jeg tenke på kostholdet etter det...

Skulle hatt noen å snakke med som er i samme situasjon, har googlet med finner ingen forum,

hi

Ventetiden på slik laserbehandling varierer visstnok litt avhengig av hvor i landet man bor i følge min venninne som også har rosacea.

Dr Bondevik som jeg nevnte over tror jeg ikke har veldig lange ventelister, men ta en telefon dit selv og hør hvordan du går frem. Da har du også noe konkret å legge frem for legen din når du skal dit tirsdag :)

Det å ta tak i kosten er kjempeviktig, og jo før jo heller, ingen vits å vente til etter laserbehandling. Kosten virker jo innenfra og vil virke forebyggende i fremtiden samt at det vil roe ned huden og styrke den frem til laserbehandlingen. Jeg forstår at det kan være vanskelig ift motivasjonen, derfor jeg tenkte du kunne ta kontakt med dr Bondeviks kontor. Har hørt masse, masse positivt om måten han jobber på, og har som sagt sett andre bli veldig bra kun med kostomlegging og akupunktur! Men du må vite at den som gir deg råd er dyktig og spesifiserer det til din kropp, ikke bare generelle råd.

Ta en telefon til dr Bondeviks kontor og så ber du om råd der, så tar du det videre til legen din tirsdag. Det gjør gjerne jobben til fastlegen din lettere også.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg skal ringe dit i morgen :)

Skulle gjerne hatt noe råd og veiledning når det kommer til kostholdet. håper dem kan hjelpe meg med det.

Jeg kommer til å ta det privat selvom det er dyrere. Har ikke tålmodighet til å vente så lenge på time.

hi

Skrevet

Blir veldig glad for å høre om det er noen andre som har opplevd det samme og blitt bra igjen. ?

hi

Skrevet

Jeg har vært hos legen igjen nå.

Jeg fikke de samme tablettene som jeg har brukt, som ikke har hjulpet.

Dem kan svært lite om dette.

Får gå til en privat hudlege trur jeg.. :/

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...