Gå til innhold

Svigermor gir aldri noe til barnebarna sine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dette er så trist, til bursdag og jul sier hun bare at de skal få noe en annen gang men det skjer aldri. Vi får heller ikke noe gave av henne men det tar jeg ikke så tungt, men syns det er dårlig å ikke gi noe til barna! Vi kjøper alltid gaver til henne.

Jeg vet hun har dårlig råd men hun kan vel ta seg råd til en liten oppmerksomhet til ungene?

Vet ikke helt hvor jeg ville med dette men syns det er så utrolig sårt ovenfor barna og lurer på om noen andre har foreldre/svigerforeldre som er slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg er trist, ovenfor barnebarna. Trenger jo ikke være noe som koster mye, kan også være noe hjemmestrikket feks. Men, sånne ting husker barn!

Jeg hadde en tante som var sånn, lovte meg hele tiden at "bursdagsgaven eller julegaven kom senere", og da trodde jeg jo faktisk på det.. Og etter dette hadde skjedd mange ganger, ble jeg veldig trist for at jeg ikke kunne stole på det. Syntes det var veldig sårt at hun ikke gadd å ordne en gave til meg, når jeg alltid hadde med gaver til hennes barn. Så sånne ting sitter igjen de. Handler ikke så mye om selve TINGEN, men om løftet som blir brutt, og at man får inntrykket av at personen rett og slett ikke GIDDER å bry seg.

Skrevet

Svigers er også litt slik. Dvs svigerfar, for han er enkemann. Veldig tydelig at det var fruen som tok seg av alt slik, for han skjønner ikke at det betyr så mye for de små med jule- og bursdagsgaver. Innimellom leverer han faktisk, men da blir det enda mer sårt for dem når han ikke gjør det neste gang. Hos oss er løsningen blitt at mannen min faktisk ringer faren sin i god tid før bursdager og sier klart ifra om noe barnet ønsker seg, som er realistisk for bestefaren å ordne. I vårt tilfelle er det ikke pengene det står på, men han bor i utlandet, så det handler mer om å finne noe som faktisk kan sendes. Han forsøker seg med at han skal opprette en bankkonto for dem der han bor, slik at de kan kjøpe seg noe når de kommer dit, men ungene våre er for små til å skjønne greie med det, så det har vi sagt han i så fall får gjøre i tillegg til å sende gave.

Utrolig at det er slik, men enkelte må faktisk fortelles hva som forventes av dem... jeg tok det kanskje litt langt, for jeg ble irritert og fortalte ham at "fortsett slik, men da får du ikke klage når ingen gidder å besøke deg på gamlehjemmet. Ungene mine setter pris på dem som er der for dem, både i person og oppmerksomhet, og der har du feilet". Da ble det stille:-S

Skrevet

Min mor er akkurat lik, og slik har hun vært hele livet mitt, og nå er det barna mine hun dropper gavene til. Problemet er ikke i hovedsak det at man ikke får noe, men at man får beskjed om at selvsagt skal man få noe, spørsmål om hva man ønsker seg, men aldri noen gang en gave.

Her er ikke problemet økonomi heller, så jeg skjønner ikke helt hvorfor. Trenger jo uansett ikke å gi noen gave heller, men et kort med løfte om at bestemor og barnebarn skal finne på noe (gratis) sammen en dag hadde jo vært supert. Men ikke engang det.

Husker jeg hatet bursdagen min da jeg var yngre fordi alle spurte hva jeg hadde fått, og jeg hadde jo aldri fått noen gaver. Heldigvis har mine barn mange andre som de får gaver fra.

Her har vi sluttet å gi gaver til henne, og det er hun rett og slett litt sur for, men hun fikk et ærlig svar den gangen hun spurte hvorfor. Da ble hun bare fornærmet og sa vi aldri ble fornøyd med noe...

Skrevet

Svigermor er slik....eller...hun sier vi må legge ut og ordne...og det gjør vi. Men hun betaler aldri. Vi har flere barn så i årenes løp er det blitt endel tusen vi har "lagt ut".

Skrevet

Jada, her også! Svigermor pleier å gi oss 200 kr til jul slik at vi "ordner noe" gutten trenger. Bursdagsgave får han ikke.

Sånn er det bare, ikke noe jeg tenker særlig mye på :)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Her har vi sluttet å gi gaver til henne, og det er hun rett og slett litt sur for, men hun fikk et ærlig svar den gangen hun spurte hvorfor. Da ble hun bare fornærmet og sa vi aldri ble fornøyd med noe...

Det var tidenes kommentar du! Dere skal værsågod være fornøyd uten å få gave, men hun kan bli kjempefornærma når hun ikke får. Jeg skjønner ikke at voksne mennesker ikke greier å se sånne sammenhenger...

Skrevet

Litt tendenser her også.. Svigers er skillte og svigermor kjøper alltid noe lite og ofte ubrukelig og lite aldersadekvat. Det som sårer litt er at hun kjøper mye som de abdre barnebarna trenger, men det er fordi døttrene hennes legger opp til det. Hun spør aldri om det er noe våre trenger men kritiserer meg for å skaffe dem det slik at hun ikke kan.... Men jeg kan jo ikke la være å kjøpe lue i september fordi svigermor kanskje vil gi en i november

Svigerfar og kone slår sammen jule og bursdagsgave til desemberbarnet eller dropper én eller begge. De gir også litt håpløse ting som julepynt i voksen stil, type en pyntenisse uten ansikt til toåringen. Spør aldri om de trenger eller ønsker seg noe etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...