Gå til innhold

Størrelsene på Pierre Robert ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 2 år, og har to sett med Pierre Robert ull i 86/92 - dette passer, men er litt kort i bena og på ermene. Men så har de kun i 98/104 i neste størrelse, og det irriterer meg litt for jeg føler det blir altfor stort. Men gidd liksom ikke å kjøpe nye sett i 86/92 nå da, når han er over 2 år.

Erfaringer med disse størrelsene???

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Nei, ikke annet enn at disse dobbeltstørrelsene er utrolig irriterende. Både for barn og voksne. Enten er det for stort eller for lite. Uansett passer det ikke.

Gjest Venter snart nummer tre :)
Skrevet

Har du prøvd 98/104 da? Det er ikke sikkert det er så mye for stort til ham, om 86/92 er knapt. Brett opp litt på ermene, og ha sokkene utenpå longsen, så går det nok bra. Husk også at det skal vaskes og da gjerne krymper littegrann.

Jenta mi er ikke fylt 2 enda, men hun er i ferd med å vokse seg ut av 92 og alt nytt kjøpes derfor i 98 eller 98/104. Enkelte bukser er litt store, men ellers passer alt fint, eventuelt med en brett på ermene.

Jeg synes dobbeltstørrelsene til barn er greie jeg. Synes det er så lite forskjell mellom størrelsene når det er enkeltstørrelser. Med dobbeltstørrelser er det færre størrelser å velge mellom, særlig greit når barna ikke er med på handleturen. Ofte synes jeg dessuten barna passer flere enkeltstørrelser på en gang (siden det er så lite forskjell på de), og det er like greit at de slår det sammen litt.

Skrevet

2-åringen vår har sett i 98/104, er litt stort, men det går helt fint :)

Skrevet

Her er vesla 3 år, men hun er ikke den største (94 cm lang). Hun har flere sett i str 86/92 fra sist vinter som hun bruker enda (de passer veldig godt), og ett sett i str 98/104 som er litt stort, men ikke så ille. Dersom de i str 86/92 er litt korte på armene og bena så er nok 98/104 passe nå :) På vesla er de ikke små på armene/bena, men hun drukner likevel ikke i str 98/104.

Skrevet

Tror også det vil være passe! Min brukte det i 98/104 da han egentlig brukte 92 (og det passet). Synes de er små i størrelsene.

Skrevet

De er ihvertfall ikke for store i størrelsen og forholdsvis smale.

Kjøp den større størrelsen du nevner og vask det en gang på ullprogram. Gjør jo ikke noe å brette opp litt på ermene og bena en liten stund

Skrevet

Har en snart 2 åring som fint bruker 86/92 denne sesongen. Synes de har vært lange i størrelsene. Men de er smale, heldigvis har jeg en smal jente.

Skrevet

Snart 3 åring skulle det stå. Blir 3 år om 2 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...