Gå til innhold

Kan en dø ved plutselig alkoholkutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om man har drukket feks 2-3 glass vin hver kveld i et år og plutselig slutter, kn man da dø av abstinser? Spør ikke for meg her nå men en venninne som prøver å kutte ut alkohol, hun har ikke drukket på 4 dager nå og føler ubehag i kroppen feks hodepine,trøtthet.... Så nå har hun lest litt på nettet og har panikk for at hun kan plutselig dø eller noe:/ Virker litt skummelt da...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare :-) må nok litt større konsum til enn som så. Men hun må regne med hodepine i en uke.

Skrevet

2-3 glass vin hver kveld er nok ikke så mye at hun vil dø av abstinenser når hun kutter det ut ;-) Litt ubehagelig er det nok, men ikke dødelig

Skrevet

Det hun har lest på nettet gjelder hardbarkede som har drukket mellom en og to flasker sprit hver dag.

Skrevet

Takk da kan jeg berolige henne med det! :) Prøver å hjelpe henne så godt jeg kan, leste også at man bør ta det med ro? vi begynnte på trening sammen for 2 dager siden, kanskje det ikke var så bra da, skal be henne ta det litt med ro nå framover, tenker kroppen trenger hvile:)

Skrevet

Det er nok ubehagelig å slutte, kanskje hun får fysiske symptomer, hjertebank, hodepine, kvalme, f.eks., men det er ikke farlig, og det er bare bra hvis hun klarer å slutte :-) Og hun hadde jo ikke kjempestort forbruk, så det går sikkert bra!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Signerer de som svarer at hun ikke dør av dette :P

Men, dette er veldig skummelt av oss ufaglærte å spekulere i. Jeg ville spurt legen om hvordan man skal legge om livet, legge en plan, rett og slett. For når man skal kutte et en uvane så må man erstatte den med en annen (for å ikke falle tilbake), men man må forsikre seg om at den nye vanen er sunnere enn den gamle ;)

Så i mine ører høres det jo fornuftig ut å erstatte vin med trening, men på en annen side så nevner andre at man må ta det med ro. Derfor er det kanskje best å få råd fra faglærte ;)

Skrevet

Har hun sagt grunnen til at hun begynte? Bekymringer og uro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...