Gå til innhold

Virkelighetens mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Filifjonka
Skrevet

Inspirert av innlegget i går om den perfekte mamma. Her er min beskrivelse av virkelighetens mamma:

Hun skingrer av utmattelse.

Hun halter etter å ha tråkket på en legokloss.

Hun leser dameromaner etter barnas leggetid.

Hennes beste venn heter Toro.

(Og neida, dette er ikke et klageinnlegg. Mer et humoristisk skråblikk på livet med små barn.)

Har du noen flere ting å skrive om denne mammaen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plukker automatisk opp alt som ligger på gulvet - også hos andre

I tidlige år: Rugger på handlevogna, selv om barnet er trygt forvart hos andre....

Skrevet

Inspirert av innlegget i går om den perfekte mamma. Her er min beskrivelse av virkelighetens mamma:

Hun skingrer av utmattelse.

Hun halter etter å ha tråkket på en legokloss.

Hun leser dameromaner etter barnas leggetid.

Hennes beste venn heter Toro.

(Og neida, dette er ikke et klageinnlegg. Mer et humoristisk skråblikk på livet med små barn.)

Har du noen flere ting å skrive om denne mammaen?

Morsomt, for det som er en virkelig mamma for deg er ikke det for meg i det hele tatt. Jeg er alenemor og jeg kan være sliten, men aldri utmattet. Kan ikke huske å ha tråkket på en legokloss, har aldri lest en dameroman i mitt liv og bruker sjelden Toro ;)

På den annen side: Jeg er aldri a jour, det er alltid noe som skulle vært gjort, noen som maser, noe som bør støvsuges eller ryddes, jeg løper for å levere om morran og for å hente om ettermiddagen. Jeg kjefter av og til nokså umotivert på ungene fordi jeg er stresset eller sliten, men unnskylder meg så fort jeg får summet meg. Jeg er en dårlig kokk, men jeg gjør så godt jeg kan.

Jeg har rett og slett bare bestemt meg for at jeg er bra nok og ungene synes jeg er verdens beste selv om jeg nok egentlig ikke er det :P

Skrevet

Prioriterer søvn foran sex

Synes at sofaen er langt mer forlokkende enn Stamina HOT

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Jeg er den første til å innrømme at jeg ikke er en perfekt mor, men den beste moren barna mine kunne hatt. Jeg gjør så godt jeg kan ihvertfall :)

Virkelighetens mor i mine øyne er en mor som elsker barna sine over alt på hele jord og som ville ofret ALT for dem. Men som også kan glede seg til de skal legge seg fordi de har holdt på å ta livet av henne med krangling den dagen.

Hun ofrer seg helt i hverdagen for at barna skal ha det de trenger og kan få leve slik barn skal, men trenger også å være alene innimellom. Hun må prioritere seg selv innimellom også :)

Og som lille sprelle skriver; Hun står å "rugger" på handlevogna automatisk ;)

Hun gleder seg til å legge seg ned på sofaen etter ungene er i seng for å se på yndlingsprogrammet sitt, men blåser av etter 15 minutter.

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Skyver glassene inn på bordet, uansett om det er ungen eller en venninne sitt glass.

Synes du er super heldig hvis du får sove helt til kl 07

Når du er på vei til bhg, og kommer på at du ikke har sett deg i speilet siden i går (og gårsdagens sminke og hårsveis neppe har holdt seg over natten).

Når du ikke skjønner hvorfor folk ser litt lattermildt på deg, for å deretter en time senere finne ut at du har Hello Kitty hårspenner og en hårstrikk med rosa prinsesse på.

I stedet for å ta et skritt tilbake når ungene kaster opp, så holder du ut hånden slik at det ikke skal komme for mye på teppet.

Jaja, dette er min hverdag ;)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

I stedet for å ta et skritt tilbake når ungene kaster opp, så holder du ut hånden slik at det ikke skal komme for mye på teppet.

Haha, nykjæresten min reagerte med sjokk og vantro da jeg redda sengetøyet fra oppkast med hånda. Ble ikke no på meg den dagen gitt! Hohoho :D

Skrevet

Ha ha jeg har og sittet og samlet spy i fanget og over genseren for å slippe å vaske sofa og teppe etterpå! Mye lettere å vaske klær;p

Skrevet

Hmm....jeg kjenner meg ikke igjen i nesten noe av det som skrives her....

Jeg småbarns- og storbarnsmor, gift, jobber 100 % stilling, og inntil sist vår holdt jeg på med deltidsutdanning ved siden av jobben. Vi har av og til travle dager ja, kan egentlig ikke huske sist jeg kjeda meg, men jeg opplever ikke dagene så hektiske som mange av innleggene her forteller om.

Jeg føler meg sjelden spesielt sliten, og aldri utmattet. Jeg både dusjer, steller hår, sminker meg og kler på meg skikkelig klær før jeg leverer i barnehagen om morgenen. På ettermiddagen rekker vi barnehagen uten å føle på det helt store stresset selv om jeg som regel jobber til kl 15:45.

Jeg lager for det meste vanlig, kjedelig "tradisjonsmat" siden vi er såpass gamle som vi er (44 og 46 år), av og til bruker vi Toro uten å tenke noe mer over det.

Det er utrolig sjelden av vi stumper av på sofaen etter leggetid, selv om vi ikke lenger har så mye overskudd til de helt store utskeielser. Vi sovner ikke til barne-TV, gleder oss ikke villt til leggetid, har ikke leker strødd overalt....

Vi lever egentlig temmelig "vanlig" og likt som før vi fikk småbarn igjen. Selvsagt er det en del ting mer å tenke på, men livet har ikke forandret seg så kolosalt for vår del.

Noen som har det litt mer sånn som vi, tro??

Skrevet

Jepp, vi har det sånn - og vi er nær i alder... hihi. Vi er 42 og 41.

Jeg har aldri snudd livet på hodet etter at jeg ble mamma, eldste er 13 år. Leker har aldri fått flyte vilt og ungene har aldri beslaglagt meg hele tiden. Her i huset har ungene mått lære seg å leke/aktivisere seg selv i perioder, slik at jeg kan støvsuge selvom de er våkne. Når de er lagt orker ikke jeg begynne med husarbeide, da skal jeg lade opp til en ny dag!

Jeg har nok aldri/er ikke flink til å leke med barna mine, men vi leser mye sammen og prater mye - det er like viktig synes jeg. Leke klarer de supert selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...