Gå til innhold

Kuldekrem til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor små babyer bruker en del til? Og hvor kaldt er det isfåll da?

Gradestokken kryper nedover nå. Ser helsenett anbefaler at små barn ikke skal ut i under minus 10. Er det det de fleste forholder seg til eller holder dere de minste inne før det blir så kaldt også?

Hva har dere i vogna nå som minusgradene kommer.. Bruker dere skinn under voksi posen?

Ja.. er førstegangs :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri brukt kuldekrem på noen av mine, verken da de var babyer eller større. Største er førsteklassing nå.

Husk at det blir nokså mye varmere nedi vogna og vognposen enn det er ute i lufta også.

Jeg har forholdt meg til "minus ti-regelen" ja. Begge posene vi har hatt har hatt skinn i bunnen så det har ikke vært noen problemstilling, så det kan jeg dessverre ikke svare deg på.

Ullundertøy og så en tykkere ull- eller fleecedress utenpå holder stort sett til det er nokså kaldt, så lenge barnet ligger i pose. Prøv deg fram. Jeg har pleid å ha et ekstra ullpledd liggende i vogna, slik at jeg alltid har noe ekstra å ta på hvis ungen blir for kald (men jeg har aldri brukt det tror jeg ;) ).

Skrevet

Brukte ikke kuldekrem før mini startet i barnehage. HUn fikk lett kuldeutslett i ansiktet så det var bare der det var behov.

Har ikek brukt det på noen av de som babyer. Her blir det sjelden så kaldt som -10 så det tenker jeg faktisk ikke så mye over. Må man ut så må man. Babyene i det kalde nord overlever jo skulle jeg tro :)

Ull og Fleece ble brukt hyppig her. Jeg hadde ikke så tykk vognpose, men jeg hadde en liten dyne inni der igjen. Lag på lag liksom. Så kan man plukke bort etter hvert som babyen blir for varm eller legge på om det er for kaldt. :)

Merker jo også at jeg er den typiske "Når mor fryser så må ungene ta på seg jakke" typen :P

Skrevet

Kuldekrem er ikke nødvendig, hverken på små eller store. Den beste beskyttelse er hudens eget fett. Det er altså bare å droppe ansiktsvasken om morgenen, så er man godt nok beskyttet.

Skrevet

Jeg bruker kun a-krem, så kinnene blir gode og myke. Hun blir tørr og sprekker i kinnene om det er litt kaldt/tørt ute. Men når vi smører rikelig, gjør hun ikke det. Aldri brukt kuldekrem.

Skrevet

Hei, jeg har brukt A-krem til mine barn når det er kaldt og de blir tørre i huden.

Jeg forholdte meg til -10-regelen når de var små babyer, ja, nå var det heldigvis ikke så kaldt så ofte mens barna var små, så det ble ikke hemmende for oss. :)

Vi brukte Voksi-pose (Voksi Urban), og hadde ikke skinn under. Pass på å ikke ha på barnet for mye klær oppi voksiposen - det er en typisk nybegynnertabbe. :P Tynt ulltøy holder som regel fint inni posen selv på kalde dager. Hvis dere har en pose som er litt åpen i halsen kan du f.eks. ta en ulljakke på også. Sjekke etter noen minutter om temperaturen er passe ved å kjenne etter i nakken på babyen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...