Gå til innhold

viking gore tex versus viking thermo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto og skulle stressvelge mellom viking goretex vintersko eller viking thermo støvler til skolegutten på 6 år. Vi bor i trøndelagen med tilhørende værendringer. Vi kan gjerne ha hele spekteret av "vær" i løpet av noen korte timer...

Hva hadde du valgt? 799 for goretexene og 389 for støvlene. Kunne ikke ta begge parene, ikke der og da hvertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vil jo helt bestemt mene at du trenger begge, evt at du kjøper goretex + dock boots istedet for thermostøvlene.

Men om du bare kan kjøpe et av parene akkurat nå så kanskje støvlene først siden det i starten på vinteren kan være både/og med slaps og litt mildere vær? Når vinterkulda kommer for fullt syns jeg ungene Må ha skikkelige vintersko, og da sverger jeg til viking goretex!

Skrevet

Sto og skulle stressvelge mellom viking goretex vintersko eller viking thermo støvler til skolegutten på 6 år. Vi bor i trøndelagen med tilhørende værendringer. Vi kan gjerne ha hele spekteret av "vær" i løpet av noen korte timer...

Hva hadde du valgt? 799 for goretexene og 389 for støvlene. Kunne ikke ta begge parene, ikke der og da hvertfall...

Kan jo fortelle om min erfaring rundt disse skoene. Har hatt begge deler til mine barn i flere år, men de vil bare bruke Viking Thermo. De holder tørre, og er egentlig tilstrekkelig, men har ei som ofte har et og annet tisseuhell, pluss at hun av og til får snø oppi støvlene når dressen skal av, og blir de våte oppi, så tørker de aldri.

Vi har kjøpt noen billigere Goretex vintersko å ha i reserve, siden jeg så meg lei på at de aldri ble brukt likevel. Men Viking Goretex er gode sko altså. Bare veldig dyre til å stå ubrukt. På de våte slapsete dagene hvor det var for kaldt for vanlige støvler, var Viking Thermo gull, og slik er det stort sett hele vinteren her som vi bor.

Skrevet

Hvis han bare skal ha en av dem ville jeg definitivt valgt gore-tex. Litt klamt å måtte gå med cherrox hele vinteren. (Og de er vel ikke varme nok om det skulle bli skikkelig kaldt?). Min eldste bruker Viking gore-tex stort sett hele vinteren, cherroxene blir bare brukt når det er skikkelig slaps.

Skrevet

Tullete av meg å ikke si, han har et par kamik(?)-vintersko stående også. Vikingskoene/ -støvlene er ikke eneste paret med sko han skal ha i vinter nei:) Det går ikke her. Men jeg var så stressa og hadde ikke anledning til å ta med meg begge parene der og da.

Endte med at jeg kjøpte goretexene og er så usikker på om jeg skal kjøpe støvlene også. De er jo mindre ute på skolen enn i bhg og trenger han da støvler når han har goretex? Jeg er redd han vil velge støvlene så og si uansett da, dersom han har de tilgjengelig. Da de er lettere å ta på enn andre vintersko...

2 borrelåser på de jeg kjøpte.

Vanskelig å få med alt i ett innlegg, jeg har det jo så klart i hodet mitt hva jeg mener, men dere kan jo ikke vite hva jeg tenkte rundt skoene, hehe :)

Skrevet

Vi har kjøpt begge deler. Har alltid både vintersko og cherrox - delvis fordi de er til hvert sitt vær, delvis fordi det er greit å ha to par å skifte på. Også vanntette sko (som både goretex og cherrrox er) blir i blant våte.

Altså, de er i utgangspunktet til hvert sitt vær. Men her har vi, som en annen påpeker, sett tendenser til at ungen foretrekker cherroxene (som har vært viking thermo de siste 4 årene), som er raske å dra på seg og tydeligvis holder ham varm nok nesten uansett. Så i fjor kjøpte jeg bare noen billige vintersko ved siden av. Men de var så dårlige at i år er vi tilbake på viking gore tex, så håper jeg de blir brukt nok til å forsvare de nærmere 1000 kronene de kostet....

Skrevet

Vi har også alltid hatt både thermostøvlene og goretex-sko til han, men har noen (tåpelige?) tanker om at behovet er annerledes på skolen enn i barnehagen. Vil ikke at han skal dra på seg støvler når det er kaldt ute, fordi de er lettest å ta på i farta...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...