Gå til innhold

November

Anbefalte innlegg

Jeg har symptomer som kommer og går, og har også lest at det er helt normalt:) På samme tid har jeg et par som holder seg veldig stabile. Gleder meg veldig til neste ultralyd! =) Har så lyst å fortelle nyheten til sønnen min, men må klare å holde meg til vi er over de 12 første ukene..-noe jeg synes er en stor utfordring! Sukk:)

Fortsetter under...

Gratulerer lillie vanillie:-)

Jeg har ikke vært særlig kvalm de siste dagene, og syns det er litt rart. Men har ellers de andre symptomene + startet med vondt i hode for noen dager siden.

Er glad jeg har ul i uke 10, greit å sjekke at begge har det bra:-)

Gjest Trulte med to små

Jeg skal på neste UL den 2 jan og er da 13 uker på vei :)

Det er 3 uker siden forrige UL i Porsgrunn og denne timen nå bestilte jeg selv hos gynekologen min for å være mer trygg på at alt fremdeles er bra med den lille vennen vår.

Legen i Porsgrunn mente jeg nå skulle gå via fastlegen mht flere kontroller og det er jo et godt tegn, men jeg vil likevel diskutere videre forløp med gynekologen min, slik at jeg kan føle meg trygg videre også.

Dere med tvillinger må ihvertfall få trygg og god oppfølging videre, det er så viktig!

Masse lykke til med de nydelige små i magen :) :)

Jeg har fått time på Ullevål på

poliklinikk for fostermedisin

Fostermedisinsk seksjon

Fødeavdelingen.

Det står ingenting annet i innkallelsen. Noen som har fått lignende og vet hva dette går utpå?

Må også nevne at jeg fikk avslag for "down syndrom skanning" i uke 12, så nå skjønner jeg ingenting!

Ellers, har denne tungpustheten min vedvart i alle disse ukene som har gått. Det skal nesten ingenting til før jeg blir overangstrengt. Tungpustheten er der enten jeg nå sitter, går, står eller sover. Det forverrer seg når jeg blir stresset.

Annonse

Gratulerer så mye med de gode nyhetene Lillie Vanillie! Så glad på dine vegne :)

Det er så godt å se at det går så bra med alle her inne, håper det fortsetter sånn!

Jeg vet dessverre ingenting om det du nevner HeleneBeate, men ønsker deg lykke til! Håper tungpustheten gir seg snart, virker slitsomt å ha det slik. Jeg vet ikke om du har skrevet om det tidligere, men har de funnet ut hvorfor du har det sånn?

Jeg vet heller ikke hvilken time du har fått, HeleneBeate, når har du fått timen? Er det den ordinære ultralyden, kanskje?

Jeg tror jeg får innkallelse til det når søknaden om fødeplass er behandlet på Rikshospitalet.

Ellers satser vi på en ultralyd i uke 12-14 her i gården, synes det er lenge å gå to måneder uten å få bekreftet liv etter de siste ukers hendelser. Ikke at jeg tror noe er galt, men vil gjerne vite om vi kom oss helskinnet igjennom de 12 første ukene.

Den tungpusten høres slitsom ut, håper det blir bedre snart.

Her håper jeg kvalmen snart gir ser, enkelte dager er greie, men noen dager orker jeg bare ligge på sofaen.

Vi har ny ul 15. januar. 12-ukers ul med kub-test. Da måler de mine blodprøver opp mot ul-bildene for å utelukket evt avvik, bl.a. Downs og andre kromosomavvik.. Er veldig spent på 12-ukers ul'en. Spent på om begge tvillingene har klart seg de første 12-ukene. Vi skal også på senter for fosterdiagnostikk. Dette pga av at det er tvillinger. Vil bli tett fulgt opp der fremover. Formen er litt opp og ned. Ikke så kvalm lengre, men fryktelig trett og totalt energiløs! Samtidig så begynner magen og bli ganske stor...

Jeg vet heller ikke hvilken time du har fått, HeleneBeate, når har du fått timen? Er det den ordinære ultralyden, kanskje?

Jeg tror jeg får innkallelse til det når søknaden om fødeplass er behandlet på Rikshospitalet.

Ellers satser vi på en ultralyd i uke 12-14 her i gården, synes det er lenge å gå to måneder uten å få bekreftet liv etter de siste ukers hendelser. Ikke at jeg tror noe er galt, men vil gjerne vite om vi kom oss helskinnet igjennom de 12 første ukene.

Den tungpusten høres slitsom ut, håper det blir bedre snart.

Her håper jeg kvalmen snart gir ser, enkelte dager er greie, men noen dager orker jeg bare ligge på sofaen.

Timen jeg har fått er 10.01 og ordinær UL er i slutten av februar. Enten må de ha surret skikkelig, eller så er det vel noe viktig de ønsker å formidle til meg da.. Jaja, det er ikke så mange dagene igjen til jeg får vite hva det er da :)

Godt nyttår jenter! Lille vanille;dette var gode nyheter! Vært så spent på deg hele jula, men hadde en følelse på at alt var fint:-). Selv har jeg ikke så veldig mye symptomer, litt småkvalm siste uken, men ikke til noe fast tid, kan like godt komme på ettermiddag/kveld/natt. Litt avhengig av søvn tror jeg. Har nemlig en tre-åring som er våken midt på natta opptil flere timer. Nekter å ligge i egen seng når hun våkner, og dermed holder hun også meg våken. Så når dagen starter kl 3-4 så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal holde ut på jobb framover..har gått greit nå i jula når vi har kunnet sovet på dagen.. Tror jeg må sykmelde meg noen prosenter, så jeg kan komme litt senere på dagen...Ahhh....kjenner hvor mye søvn betyr, og nå er det bare å stålsette seg for nye år med lite søvn:-) Men hva betyr vel det når man er så velsignet med å få barn;:-) Skal ellers på ny ul på fredag 4 januar. Er da 9+2. Litt mindre nervøs denne gangen, men skal bli greit å få sett om det fortsatt er liv der;-)

Annonse

Gjest Trulte med to små

Da har vi vært på UL og sett en spretten nydelig baby og vi er så glade!

Jeg har vært veldig nervøs og tidvis redd da jeg fremdeles har spor etter gammelt blod og hadde noe mer smerter helt nederst i magen i dag, en hva jeg pleier.

Den lille hadde det helt fint og målene var flotte. Gynekologen sjekket ryggraden, hjernen, nakkefolden, lårbeinet, hjertet og magesekk og alt så helt normalt ut heldigvis.

Vi hadde tatt i mot babyen med åpne armer uansett, men det er godt med gode nyheter da jeg allerede har mistet den ene og blødd.

Han kunne se den andre fostersekken fremdeles, men fosteret var nå forsvunnet. Jeg forstod som om det var pga det jeg nå kunne komme til å blø litt mer, men da blir det litt mindre skummelt siden jeg vet hva det kommer av.

Han prøvde å se kjønnet også, men den lille var en liten luring og lot oss ikke se noe som helst ;)

Det er så nydelig en følelse å se så masse liv og bevegelse hos den lille og jeg kan nesten ikke skjønne at jeg skal få lov å være så heldig!

Vi hadde med kamera og fikk filme den lille og det er så gøy å ha å se på senere.

Jeg ønsker alle dere andre masse lykke til når dere skal på UL og håper på kun gode nyheter!!

Gjest Trulte med to små

Åh, endelig nytt her inne, har venta sånn i dag! Gratulerer med vel overstått, Lykke! Så glad for gode nyheter. Håper jeg også kan melde inn godt nytt i morgen!

:) Ja det er så spennende dette her at!!

Da må du ha masse lykke til på UL i morgen og satser på at alt står fint til med de små!

Sender positive tanker om godt nytt i morgen!

Jeg har vært til fastlegen i dag og tatt de vanlige blodprøvene. Ba samtidig om en enkel ul. Der så vi to flotte bankende hjerter og to bebiser med føtter og hender sprellende!! Så her har begge berget de første 10 ukene:-). Hurra! Masse lykke til i morgen puma. Det går nok kjempefint!!!! Og gratulerer igjen lykke! Så flott med positive ul-tester!!!

Gjest Trulte med to små

Takk, er så spent! Redd ikke begge er i live og prøver å forberede meg. Krysser fingrene for liv..

Jeg skjønner du er spent Puma, det er helt naturlig og spesielt med to i magen.

Jeg krysser fingrene i dag også og håper alt går fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...