Gå til innhold

Får man egentlig symptomer eller bare innbilning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på "bli gravid" at man snakker om symptomer før man tester seg. Får man virkelig det så tidlig? Jeg hadde ingenting, var bare at mensen aldri kom da :P

Man får vel ikke halsbrann før man i det hele tatt har testet positivt? Det kommer jo av at livmoren presser alt sammen oppover og dermed gir halsbrann og sure oppstøt, så hvordan kan dette oppstå nesten før man blir gravid??

å kvalme, sult osv.. skjønner det ikke jeg..

Trøtthet kan jeg forstå da kroppen jobber mye med det som er i ferd med å skje, men alt det andre tror jeg jammen bare er ønsketenkning....

Skjønner det er spennende og vente på positiv test, og vet det er mange som har prøvd lenge, men når jeg leser innpå der blir det bare for dumt altså...

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Hormoner virker inn på det meste i kroppen vår (hehe), så du skal ikke se bort fra at det er normalt å oppleve halsbrann, kvalme etc - selv om man ikke har gigantisk mage. Husker ei i gravidgruppa jeg gikk i spiste rå potet hele dagen fordi hun var så plaget med halsbrann, i uke 20, leenge før den svære magen kom.

Jeg har vært gravid tre ganger, de siste to fikk jeg bekkensmerter, ømme bryst og mensmurringer som første symptomer, sist gang 9 -NI- dager FøR forventet mens!

Noen er kanskje slike "symptomjegere" som tolker en vond stortå som et tegn på graviditet, men noen ganger kan det jo hende det er noe i det de sier, disse damene.

Skrevet

halsbrann kan man ha uansett om man er gravid eller ikke, jeg fikk vondt i puppene da var d 3 uker siden jeg hadde sex, 4 uker begynte stikkingen nederst i magen, da tok jeg testen. så det er nok ikke bare innbilning

Skrevet

Jeg kjente også den stikningen i magen før jeg testet positivt med nr 2. Visste med meg selv at det stikningen hadde jeg bare kjent en gang før - da jeg var gravid første gang :). Halsbrannen dukket opp etter uke 6. Hadde sammenheng med kvalmen, ikke str på livmoren.

Skrevet

Jeg hadde et hormonrush dagen etter befruktning. Tenkte ikke over at det var årsaken da, men skjønte det jo et par uker etter, da jeg testet positivt.

I uke 4 var jeg så kvalm at jeg måtte sykmeldes. Så jeg hadde absolutt tidlige tegn på graviditet.

Gjest sug lut
Skrevet

Ser på "bli gravid" at man snakker om symptomer før man tester seg. Får man virkelig det så tidlig? Jeg hadde ingenting, var bare at mensen aldri kom da tongue.png

Man får vel ikke halsbrann før man i det hele tatt har testet positivt? Det kommer jo av at livmoren presser alt sammen oppover og dermed gir halsbrann og sure oppstøt, så hvordan kan dette oppstå nesten før man blir gravid??

å kvalme, sult osv.. skjønner det ikke jeg..

Trøtthet kan jeg forstå da kroppen jobber mye med det som er i ferd med å skje, men alt det andre tror jeg jammen bare er ønsketenkning....

Skjønner det er spennende og vente på positiv test, og vet det er mange som har prøvd lenge, men når jeg leser innpå der blir det bare for dumt altså...

Det er veldig individuelt. Det ene svangerskapet mitt ble satt tilbake seks uker på ultralyd i uke atten (dvs da altså bare uke tolv) fordi jeg helller ikke trodde at jeg ville fått symptomer før rundt uke fem-seks, og dermed regna med at starten av kvalmen antakelig betydde at jeg var i hvert fall fem uker på vei. Med korrigert termin og unnfangelsesdato vil det altså si at jeg var kvalm omtrent før flekken tørka på lakenet.
Skrevet

Jeg fikk hormonrelatert tissetrengthet første svangerskap. Trodde ærlig tatl hyppig sex hadde gitt UVI.....For det startet bare noen dager etter den kraftigste mensen EVER:..Jeg trodde jeg var gravid, var det ikke og begynte og blø noe enormt..I 5 dager varte det,- så gikk det noen få dager og jeg begyne og måtte PLUTSELIG, og VELDIG ofte på do..OG det kom "Litersvis" hver gang..Ikke bare noen dråper, ikke gjorde det vodnt heller. Ikke noe annet som tydet på UVI altså..

Så skulle jeg til legen, også tenkte jeg at jeg må jo teste meg, selv om det nok er alt for tidlig OM jeg skulle være gravid uanset.....Men neida,- var positiv den..10 dager etter siste blødnignsdag. J

Jenta ble født 10 dager før termin, ut fra UL termin, men hele 20 dager før "syklustermin"..så lurer på om den blødning jeg hadde rett og slett var en spontanabort av et barn og at jeg beholdt det andre..Ikke vet jeg....Men går ikke og grubler særlig over det altså..Festeblødning hadde jeg ikke hørt om, var før DIB/BiM jeg ble gravid med første :) Derfor var jeg ikke "symptomjeger" heller.:El-slim, festeblødning osv,var helt ukjente ord for meg til jeg ble prøver på nummer to

Skrevet

Rett etter befruktning stinket (sorry å si det) bæsjen noe så infernalsk mye at jeg trodde jeg hadde fått tarmbetennelse eller noe. Derfor husker jeg det så godt.Det varte til siste dagen i svangersapet. Et par uker etter befruktning hadde jeg mye kviser og noen skikkelige hormonutbrudd der pappa fikk en laaang sint lekse om mangel på respekt for ikke å ha vasket statoilkoppen min. Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før i uke 5. Og da fikk jeg en aha opplevelse.

Skrevet

Første gang jeg var gravid (som 17-åring) var det naturlig nok absolutt ikke planlagt og det var ikke noe jeg gikk og tenkte på i det hele tatt. Jeg merket veldig kvalme og var fryktelig trøtt og slapp et par uker før jeg ikke fikk mensen og plutselig begynte å tenke på at jeg kunne være gravid. Var rundt 5 uker på vei når jeg testet, symptomene var altså der 2 uker før det igjen.

Skrevet

I første svangerskap sovnet jeg sittende, stående og liggende. Hele tiden. Var ekstremt trøtt.

Med alle tre var jeg kvalm og kastet opp før positiv test. Det var dessverre starten på x hyperemesis.

Har også hatt ordentlig vonde bekkensmerter med de to siste, før jeg kunne teste. De har heldigvis forsvunnet i løpet av en uke, og ikke kommet igjen før på slutten.

Men jeg har i hvert fall alltid visst at jeg var gravid i god tid før test:-)

Skrevet

Ikke vet jeg, men her sitter jeg tre dager før mensen, med ømme pupper, småkvalm og brått litt var på lukter... Så vi får se til helgen da! Og bare så det er sagt så har jeg på ingen måte gått inn for å bli gravid, så symptomene er sånn sett ikke ønsketenkning heller...

Skrevet

Hvis du følger litt med, så ser du at disse som har en haug med symptomer før Ikm ikke er gravide når alt kommer til alt :-) . Så før ikm er det for de fleste innbildte symtomer(hvertfall inne på Bli gravid)

Skrevet

Jeg hadde også dette "hormonrushet" Merket det dagen etter befruktning. Vanskelig å beskrive, men blir helt "rar". Noen dager senere skjer det noe med luktesansen min. Da jeg ble gravid med andremann,var jeg overhodet ikke på leting etter symptomer. Vi hadde nettopp blitt henvist til assistert befruktning.

Skrevet

Du synes det er rart, så derfor må det være feil. Logisk.... Not!

Jeg kjente symptomer før jeg testa meg, metallsmak i munnen, trøtt, sliten, god luktesans, ømme pupper, mer utflod, stikninger i magen som ikke er til å ta feil av. Testa meg 9 dager etter el og joda var gravid. Men jeg fant sikkert bare på alt sammen. Og det er vel derfor det er der enda også.

Du må jo ha rett, og alle vi andre er dumme. Såklart. Du kjenner kroppene våre best. Herregud.

Skrevet

Jeg har alltid gravid symptomer når jeg venter mens, med mindre jeg går på prevensjon så milder det heldigvis litt. Denne gangen skulle jeg bare teste så jeg fikk ringt å bestilt mer medisin og ny UL. Hadde vert dårlig ei uke, men tenkte egentlig ikke over det. Trodde det var at jeg hadde spist noe, og at jeg bare var bilsyk. Utenom det hadde jeg de vanlige tingene; ømme pupper, kvalm, var på lukt, følelse av feber og oppfarende. Heeeelt vanlig pms følelse med andre ord. Vi skulle starte med ivf i september og jeg skulle bruke medisinene frem til da for å ha en type syklus. Min er ustabil så ville være sikker på at jeg hadde litt styr på den så vi slapp å vente i flere uker enn nødvendig. Hadde uken før positiv test en tisse og spise dag, utrolig slitsomt på ferie. Deodoranten min sluttet å virke, så måtte bytte. Supertrøtt, men det er jeg alltid hos svigers, og bilsyk på tur dit og hjem. Testet tirsdag, 11-12 dpo og fikk streker. Hva som var i hodet mitt og ikke er jeg ikke sikker på, men at noen kjenner det før andre tviler jeg ikke på.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå er begge mine laga på slump uten å være planlagt, og med første fikk jeg en sånn feeling på at jeg burde tatt en test... Med andre merka jeg det omtrent 1 1/2 uke etter sex, jeg bare merket det på hele meg. Ingen symptomer, men jeg kjente det. Gikk på p-piller begge gangene

Skrevet

Du synes det er rart, så derfor må det være feil. Logisk.... Not!

Jeg kjente symptomer før jeg testa meg, metallsmak i munnen, trøtt, sliten, god luktesans, ømme pupper, mer utflod, stikninger i magen som ikke er til å ta feil av. Testa meg 9 dager etter el og joda var gravid. Men jeg fant sikkert bare på alt sammen. Og det er vel derfor det er der enda også.

Du må jo ha rett, og alle vi andre er dumme. Såklart. Du kjenner kroppene våre best. Herregud.

Du hormonella, jeg har da ikke gitt noe uttrykk for at jeg har rett og alle andre feil?

Jeg SPøR om det virkelig kan stemme å få symptomer så tidlig siden jeg selv ikke fikk det. . Forøvrig ingen andre jeg kjenner heller..

Men nå har jeg fått svar på at det kan man, så da er mitt spørsmål besvart.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...