Gå til innhold

Når debuterte din migrene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg slutta på pilla for å bli gravid. Vært noe plaget i 1. og deler av 2. trimester, men ikke på langt nær like mye som FØR jeg ble gravid. Så det blir rett på pilla igjen så snart mensen er tilbake etter fødsel. VELDIG forebyggende for min del.

Skrevet

Hadde plutselig en periode da jeg 14-20 år som jeg var veldig plaget. Ikke hatt det siden...

Skrevet

For fem år siden, da begynte jeg i en veldig stressende jobb.

Ble mye bedre da jeg begynte på hormonbehandling til ivf. Har gått fra å ha anfall nesten hver uke, til ingen etter at jeg ble gravid.

Skrevet

Da jeg var 20. Gradvis større og større anfall. Forsvant nessten i og etter første svangerskap. Men ble verre i svangerskap nr 2 og værre enn verste i svangerskap nr 3.

På meg hjelper ikke noe annet enn anfallbehandling......

Skrevet

Jeg har ikke, men vi har fikk en anelse på to av barna når de gikk i førsteklasse. Hun ene har nok hatt det lenger, men jeg skjønte ikke at det var migrene før etterpå. Lurte på hvorfor hun kastet opp så mye som hun gjorde, men det skjønner jeg jo nå i etterti. Kaster opp gjør hun når hun har skikkelig migrene anfall. Hun klager ikke på vondt i hodet før det er ekstremt vondt. Ser hun sliten ut og jeg spør om det er noe galt så kommer det frem at hun har veldig vondt, men hun syns det er for lite til å klage over.

Onkelen fikk det på samme tid han også, han har heldigvis vokst det nesten av seg så jeg håper på det samme for ungene er hardt rammet. Hun ene velig.

Skrevet

Da jeg var ca 18-19 år. Har blitt endel kraftigere og hyppigere etter to nakkeslenger og mye stress/bekymringer.

Skrevet

Sent i tenårene, hadde ukentlige anfall som varte i opptil 2 døgn. Brukte mye Relpax. Men da jeg fikk første barnet som nesten 22-åring forsvant migrenen:) Har ikke hatt et anfall på snart 5 år :D

Hadde mye spenningshodepine før det ble migreneanfall med aura. Unner ingen den grusomme smerten :(

Skrevet

Første gang ble utløst av et skikkelig pollenallergianfall! Kjørte rundt i cab som 18 åring midt i verste bjørkepollenspredninga en dag. Fyyyy flate sier jeg bare..... Det er ti år siden, og ffikk det en gang til på venterommet hos hudlegen min. Satt en gammel fyr der med den verste aftershaven ever! Trodde jeg skulle dø og måtte bli henta og bragt hjem! Synes virkelig synd i de som har det ofte :(

Skrevet

Tror det var rundt ungdomsskole/videregående. Sikkert utløst av menstruasjon og stress med skolearbeid/karakterer. Har gradvis økt på i forhold til hyppighet ettersom jeg har blitt eldre og stresser enda mer med tidsklemma og tidsfrister på jobb... Må lære meg å senke skuldrene!

Skrevet

Da jeg var 15 år og hadde begynt på ppillen. Trodde seriøst jeg skulle dø!! Men heldigvis har jeg ikke hatt mange anfall siden det første utbruddet. Men sliter med synsforstyrrelse før migrenen kommer. Klarer ofte å stoppe utbruddet siden jeg får et lite varsel når det kommer :)

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Har alltid slitt med hodepine med migrenen kom sent i tenårene. Ble borte etter 1. Svangerskap. Kom tilbake 3 år senere i 3. Svangerskap.

Og nå sitter jeg her med 3. barnet på 12 uker. Og har bare hatt et anfall siden jeg ble gravid.

Skrevet

I engelsktimen i 3 klasse. Fikk synsforstyrrelser og skjønte ingenting.

Skrevet

I løpet av puberteten, har alltid hatt anfall rundt mens.

Sønnen min på 8 år har også fått migrene, men jeg håper han vokser det av seg. Har lest at mens jenter som får migrene før puberteten ofte blir værre når den kommer er det ofte sånn at gutter som har migrene før puberteten vokser det av seg når puberteten kommer, jeg håper virkelig han gjør det.

Han blir skikkelig dårlig, intens hodepine og kvalme, han spyr ikke hver gang, men ofte. Typisk barnemigrene da, så det varer ikke så lenge, typisk er at han får intens hodepine, kvalme, evt spyr en eller to ganger, sovner og våkner igjen to timer senere og da er det over.

Skrevet

Min sønn har migrene og det startet da han var 1 år. Iallefall da vi merket første anfall. Jeg skjønte ikke da at det var migrene, men da han var ca 4 år fikk han "diagnose" av lege og da var anfallet fra han var ett år det første vi kunne huske.

Skrevet

Da jeg var gravid. Fikk plutselig et anfall med hodepine, lammelser og nummenhet... Så ble en natt på sykehus for observasjon. Fikk beskjed om at det var et migreneanfall med aura.

Skrevet (endret)

Jeg var vel rundt 18 år. Siden det har jeg hatt migrene ca en gang i året. Jeg får alltid migrene med aura, så når jeg merker det flimrer for øya og sidesynet forsvinner, legger jeg meg på et mørkt rom med en gang. Det hjelper. Paracet/ibux funker ikke i det hele tatt. Sist jeg hadde migrene kastet jeg også opp. Migrenen varte i over ett døgn :(

Endret av ærlig talt
Skrevet

Antagelig omtrent ved da jeg ble født. Ble endelig fastslått da jeg var 5 år, men i etterpåklokskapens lys sier min mor at hun burde ha skjønt det mye før. (ble illsint om noen vekket meg brått og var da "sint" til jeg hadde sovet igjen, sa at mamma var dum om vi kjørte i lavt sollys, spøy hver søndag - fikk melkesjokolade som lørdagsgodt osv)

Heldigvis er det nå så veldig fine medisiner å få, så migrene anser jeg ikke som noe problem mer, selv om den kommer med ujevne mellomrom. Da jeg var barn, var paralgin eneste middelet. Etterhvert kom jo naproxen. Men det tok jo heller ikke annet enn smertetoppen.

Jeg har lært fra barnsben av å leve så riktig som mulig i forhold til migrenen (døgnrytme, passe med søvn, jevnlig med mat, masse drikke, solbriller, passe på at jeg er avspent så jeg ikke får spenningshodepine i tillegg, holde meg unna enkelte matvarer osv)

Var forresten migrenefri i svangerskapet! Det var helt rart. Kunne f.eks. spise sjokolade uten å få vodt i hodet osv.

Skrevet

Da jeg skrev bacheloroppgaven. Hender jeg får anfall i perioder med mye stress, ellers er jeg heldigvis lite plaget.

Skrevet

Barneskolealder. Var verst i puberteten og fram til jeg var ca 17 år. Da hadde jeg flere ukentlige anfall og tålte ingenting av mat eller lys eller lyd før jeg fikk migreneanfall.

Som voksen kommer anfallene mine med ujevne mellomrom og imigran hjelper, så jeg anser ikke migrenen for å være et stort problem lenger.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Siste året på ungdomskole for min del. Får anfall ca 2 ganger i måneden, rundt eggløsning og mensen

Skrevet

Var vel i 1 eller 2 klasse. Blir kvalm og lys- og lydsky. Får også migreneanfall ved væromslag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...