Gå til innhold

Høstens dvd-tradisjoner er i gang

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Man skal ikke ta lett på tradisjoner. Og nå er det skikkelig kaldvåt høst, hurra!

For det første må man se hele Studio 60 on the Sunset Strip, alle 22 episodene. Gjerne sammenhengende.

Og så må man - men kun mellom 20. oktober og 1. november - se Nightmare Before Christmas, mange ganger.

Og så kan man spe på med The Corpse Bride for variasjon.

November er åpen for det meste, men 1. desember ruller vi i gang Jul i Svingen for alle, både de som er i målgruppa, oss i eldredivisjonen og de tøffeste tenåringene. Gløgg og julebakst medfølger.

Og så er det da åpent for Love Actually, gjerne flere ganger, inkl bonusmateriale og spoling fram og tilbake til de beste stedene.

Og selve julaften - og fram til nyttår, men i alle fall den 24., er det Tre Nøtter til Askepott.

Og så håper jeg på god dvd-fangst under treet, så jeg kan ha pledd og pysj store deler av romjula.

Ah, herlige høstkvelder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tradisjoner som er kos tar vi vare på!

Hvilken dvd er det man må skaffe til julaften i år? Er det Donnald som er gått ut fra tv-programmet? Lurer på om vi har den, med en sjanse for at det er på vhs...

Skrevet

Youtube har alle filmene. Finn de på forhånd og lag en spilleliste, evt søk etter hele programmet.

Hva hadde jula vært uten youtube?

Skrevet (endret)

For ikke å glemme denne:

Endret av Mentha
Skrevet

Timmy! Han mangler på filmen min ser jeg, som var dvd.

Skrevet

Jul i Svingen er det her også. Og Love Actually. Det studioet har jeg aldri hørt om, men får vel sjekke det ut.

Vi var i Disney World i sommer og så verdens flotteste fyrverkeri mens de spilte "When you wish upon a star", så nå liker jeg den enda bedre.

Her er en DVD-boks som slukes i ett en romjulstradisjon. Får se hva det blir. Mad Men sesong 5 ligger og roper, spørs om vi kan vente i to mnd...

Skrevet

Hups.. Ser nå at jeg har spammet noe voldsomt. Sorry at jeg kuppet tråden, det var ikke meninga! Ble bare litt ivrig her..

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes spamming er kult - når den er så koselig som her!

Vi har Donalds Juleønsker eller noe sånt, på vhs - men vi har vært smarte nok til å kjøpe kombinert dvd-vhs-spiller (Panasonic, helt yppperlig).

Er det noen som har sett Kakekarneval, en av de gamle fine rare Disney-greiene som er på vår video? Utrolig flott liten film med masse kakedamer og kakemen som danser. Djevelkakene er min og ungens absolutte favoritter blant Kakeprinsessens mange beilere, nemlig - "'Vi er slemme, vi er bra, ja, bra og slemme"! :D

Gjest sug lut
Skrevet

Se der oppe, jeg fant den - herlig! Den må du ha med, Blomstre!

Skrevet

Se der oppe, jeg fant den - herlig! Den må du ha med, Blomstre!

Den er med! Filmen inneholder:

- julenissens verksted

- kvelden før jul

- på isen

- kjekskarnevalet!

- plutos juletre

- donalds snøballkrig

Og oksen ferdinand :)

Gjest sug lut
Skrevet

Jul i Svingen er det her også. Og Love Actually. Det studioet har jeg aldri hørt om, men får vel sjekke det ut.

Vi var i Disney World i sommer og så verdens flotteste fyrverkeri mens de spilte "When you wish upon a star", så nå liker jeg den enda bedre.

Her er en DVD-boks som slukes i ett en romjulstradisjon. Får se hva det blir. Mad Men sesong 5 ligger og roper, spørs om vi kan vente i to mnd...

Du er heldig som har boks på vent, jeg vet ikke hva jeg skal se etter det jeg ser nå. Jeg har aldri kommet i gang med Mad Men, det ble ingen tenning fra start så da har jeg ikke den å drive med. Og andre greier som alle driver med - Game of Thrones - fenget heller ikke, og engelsk kostymedrama har ikke frista på årevis. Jeg diagnostiserer meg som samtidsfanatisk og krim- og kostymefiendtlig utfra hva jeg kan forestille meg å se i boksform om dagen. Mulig jeg skal teste Newsroom, den nye serien til Aaron Sorkin, mannen bak geniale replikker og stort tempo i The West Wing og Studio60, men liker jeg den vil den vel også bli tatt av plakaten etter én sesong som S60, som sparka for mye og for hardt. (Den ene sesongen kan jeg imidlertid utenat...
Skrevet

Fast førjulstv har blitt skomakergata og the julekalender. Vurderer også jul i blåfjell, men venter nok til junior er litt større. Foreløpig elsker han Jon Blund, så da er jo saken grei.

Jeg klarer ikke å gå en hel jul uten å se The Grinch. Med Jim Carrey. Vet ikke hva det er med den filmen, mulig det er fordi det er Anthony Hopkins som leser. Han høres ut som en god bestefar, så lenge man klarer å dytte unna mentale bilder av en kannibalistisk morder.

Og så har jeg fått økende sans for den gamle filment The Snowman. En film også for de minste ettersom det ikke sies noe gjennom hele timen den varer, men derimot er det masse koselig musikk og en levende snømann som kan fly.

Og Ferdinand. Selvsagt. På svensk. "För hans mamma va en god och (forståelsesfull?) mamma, fast hon va en ko." Det blir ikke bedre.

Gjest sug lut
Skrevet

"...fast hon va en ko", hehe.

Jeg HATER Jim Carrey og alt hans verk, så når han er i en film av en fantastisk bok som The Grinch - som aldri skulle vært filmet, akkurat som resten av Dr Seuss's bøker - sier det seg selv at jeg tilter ved tanken og blir kannibalistmorder når noen prøver å prakke den på meg og mine.

Men ja, The Julekalender, hurra, den har jeg jo liggende! Og nå er ungen stor nok til å se den syke humoren, den må sees i år, takk for påminnelse. You can hopp, you can run, and it's very, very fun, klaske lår, klaske støvel...

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Gode minner strømmer jo bare på når man er i denne tråden :D

Skrevet

Game of Thrones var ikke noe for meg heller, men jeg likte The Wire, i hvert fall de første to sesongene. Likte også den første sesongen av Prison Break.

The Julekalender var stas for min eldste i fjor, da var han 12. Jeg personlig dør litt innvendig av Jul i Skomakergata, synes det er kjedelig og synes hele skomakeren er litt ekkel. Jul i Blåfjell er hyggelig for ungene.

Og så synes jeg å lese Julemysteriet av Jostein Gaarder hører førjulstiden til.

Og elsker Ferdinand, med svensk tale!

Skrevet

ÅÅÅÅ, juuuuuul!

Jeg starter alltid med masse julestemning i begynnelsen av November eller noe sÅnt (!). Jeg pynter sÅ godt jeg kan i spisestua med sammenleggbart plasttre og julepynt meg her og der. Jeg baker lussekatter og lager greier som lukter jul og ser "julete" ut, men det blir like forbanna IKKE jul pÅ Lanzarote, altsÅ.

Før har det vært greit, for jeg har jobbet og pÅ den mÅten unngÅtt hjemlengsel og snøsavn. I År har jeg enliten en pÅ 14 mnd og selv om han gir beng i jul og gaver foreløpig sÅ kjenner jeg det blir kjipt Å jobbe i År.

Sukk...

"Hva er vel et ball pÅ slottet....?"

Skrevet

Jeg MÅ se Skomakergata hver jul, sÅ den har jeg kjøpt inn.

Ifjor sÅ jeg og lillesnupp pÅ den istedetfor BlÅfjell, for det ble for skummelt for henne.

O'barndomsminner..<3

Skrevet

"...fast hon va en ko", hehe.

Jeg HATER Jim Carrey og alt hans verk, så når han er i en film av en fantastisk bok som The Grinch - som aldri skulle vært filmet, akkurat som resten av Dr Seuss's bøker - sier det seg selv at jeg tilter ved tanken og blir kannibalistmorder når noen prøver å prakke den på meg og mine.

Men ja, The Julekalender, hurra, den har jeg jo liggende! Og nå er ungen stor nok til å se den syke humoren, den må sees i år, takk for påminnelse. You can hopp, you can run, and it's very, very fun, klaske lår, klaske støvel...

Ah, nei , gode gamle Jim Carrey er stas her i heimen. Perfekt dårlig humor for en kveld som krever lett underholdning. Dette nye, alvorlige preget han har prøvd seg på , not so much.

The Grinch blir en mellomting, det er ikke Jimmern som gjør at jeg vil se den, for å si det sånn. Det er hele julestemninga rundt Whoville, og selvsagt den søte, sjarmerende, blåøyde heltinnen de kaller hovedpersonen. Har forøvrig aldri lest den boka, det burde jeg kanskje ha gjort. Men den eneste amerikanske boka jeg har lest i julesammenheng er The Night Before Christmas, som er fast inventar i bokhylla :)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg personlig dør litt innvendig av Jul i Skomakergata, synes det er kjedelig og synes hele skomakeren er litt ekkel.

JAAAA skomakeren er driiiiiitekkel, han er så godslig at det må være noe galt med ham, jeg får krampe - og så langsom og dilledalleslåsegpålårettjoheikoselig at jeg spyr og får sterk trang til å slå ham med ei våt gjedde!
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg er så overrasket at ingen har nevnt The Holiday! Det er en perfekt julefilm! Få stemning, få se en sexy mann, en morsom mann, 2 sexy damer hvorav begge er morsomme :)

Jeg ser alltid på kalla Anka´s (?) jul på sverige jeg så det blir det i år også og den sendes vel enda?

Julaften har jeg alltid på NRK1 helt til Kalla Anka og tusler litt frem og tilbake med det på, men Må se tre nøtter til Askepott, julenissens verksted, snipp og snapp i treet og Oksen Ferdinand.

Jeg Må også se grevinnen og hovmesteren. og hun mammaen og ordner og styrer og når hun endelig kan sette seg ned er julekvelden over....

Før jul ser jeg Holiday, Love Actually, Bridget Jones, New Year´s eve (ny film så er på prøvetid ut året for å se om den kvalifiseres som tradisjonsfilm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...