Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 svangerskapet har dere gjort det? sliter så med "lynende" haupine fra kl. 10 i morges og vurdere sterkt å ta en pille?? meninger synspunkter? er foresten 15 uker og har ikke tatt noe til nå...men kjenner at jeg ikke klarer noen ting og ingenting hjelper. hjelp...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Tar ikke Ibux i svangerskapet, det er ikke anbefalt. Jeg har ikke hatt behov for å ta noe som helst i mine svangerskap, men om jeg skulle tatt noe hadde det vært paracet.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg tror jeg tok en Ibux i løpet av mine svangerskap, men det var fordi jeg hold på å krepere pga tannverk. Man skal helst ikke ta det, og ihvertfall ikke i 3.trimester. Men paracet tok jeg de gangene jeg hadde behov for det, som f.eks ved feber, hodepine og lignende.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Har aldri tatt verken paracet eller ibux i noen av mine to svangerskap, led heller litt for å være på den sikre siden. Ibux skal man uansett ikke ta!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 okei, takk for svar ! tenker jeg drøyer den litt, men må holde sengen fordi jeg har så vondt...går det ikke over til i morgen tar jeg en halv paracet... har ikke tatt noe i mine to andre svangerskap...så er ikke den som tyr til slikt først!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Aldri tatt Ibux, det skal man jo absolutt ikke. Tar Paracet om bekken- eller hodesmerter blir altfor ille. Paracet er nemlig ikke farlig i seg selv, men EN enkelt studie har vist at det KAN (og da snakker vi utstrakt bruk) gi skader på guttefostres reproduksjonsorganer. Merk at de sier KAN, og at det er snakk om større bruk enn en tablett innimellom. Derfor tar jeg fint Paracet iblant, men ikke om jeg bare har litt vondt. Til nå har jeg vel tatt 4 Paracet i hele svangerskapet, er straks 24 uker på vei. Jeg lever godt med det.
<3 2G <3 Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Jordmor sa til oss at paracet er greit, så lenge en ikke går over anbefalt døgndose, og ibux var fyfy. Hadde sinnsvak hodepine selv i går og tok 2 paracet så jeg i det minste klarte å slappe litt av. Er 17+5.
:o) :o) :o) Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har hatt veldig mye hodepine i dette svangerskapet, så når det blir for ille tar jeg to paracettter. I følge legen min er dette helt ufarlig. Ibux skal man ikke ta!
*venter en liten gutt feb* Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 jeg har brukt paracet siden jeg lå med influensa her i litt over en uke, det ble jeg anbefalt av legen å bruke. bedre det enn at vi blir liggende med smerter eller feber fikk jeg høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå