Gå til innhold

Hvor mye ga dere for tingene barna hadde laget i dag da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

I vår bhg koster bildene alltid 20 kr. I tillegg baker foreldrene pizzasnurrer, horn osv som de selger for 10 kr stykk.

Hvor mye ga du?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk ikke vært idag pga syk sønn, men jeg bruker å legge igjen 200 kr sånn ca. Selvom jeg ikke nødvendigvis handler for så mye

Skrevet

40 kroner for suppe og drikke.

100 kroner for putetrekk med tegning av barna.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

FN-dagen som ofte er et arrangement med foreldre/foresatte i de forskjellige barnehagene :)

Skrevet

FN-dag og bidrag som diskuteres? Ved min skole anbefalte vi 10 kr per elev, er jo tross alt ikke alle som kan gi noe særlig med, spesielt om man har flere unger.

Skrevet

Vi kjøpte bilder for 20 kr til sammen

Også kjøpte vi lodd for 200 etter det.

Skrevet

I vår barnehage markeres ikke FN-dagen, men de har en høstfest til inntekt for SOS barnebyer.

Jeg har barn på 1,5 år og 4 år og var hos småbarnsavdelingene i går, da la jeg igjen ca 50-60 kr, på lapskaus, kaker og kaffi. I dag var det storbarnsavdelingen sin tur og da la jeg igjen ca 100 kr. I dag solgte de også ting som barna hadde laget.

Skrevet

"Kunsten" deres- 2 stk bilder-, betalte vi 25 kr pr stk for, så kosta det 20 kr for en tallerken lapskaus, 10 kr pr kakestykke og 5 kr for saft og kaffe.

Og så kjøpte vi et forkle og en treleke ved en sånn salgsbod de ansatte hadde, de kosta vel 50 kr pr stk.

Tipper det ble litt over 200 kr tilsammen. ;)

Skrevet

Ca 200,- for bilder de har laget. Lodd. Kaffe og kake

Skrevet

Blei vel rundt 70 kr tenker jeg, lodd, vafler og ting hun hadde laget. Man gir jo det man ønsker og har mulighet til! Alt er valgfritt hos oss, vil man ikke betale behøver man ikke.

Skrevet

Det hadde ikke vår barnehage ordnet men hørte mange andre barnehager rundt omkring hadde arrangert det.

Skrevet

Jeg kjøpte en pose muffins som kosta 25, også la jeg igjen 40 kr. for "kunsten", for det var det jeg hadde igjen i lomma :)

Skrevet

I vår barnehage så marker de ikke dagen på noen måte. På skolen så har de FN joggen ( eller noe sånt) De skal da jogge en runde på litt over 1 km og må betale 20 kr i startkontingent. De må løpe 1 runde så kan de løpe flere hvis de vil da får de jo stjerner på et kort... ( kjenner at jeg ikke er helt inne i dette, men jeg sender med 20 kr og gode sko... )

Skrevet

Herregud, jeg har ikke fått med meg at man skulle betale noe jeg... Nå føler jeg meg så dum og så flau... Uff...... Vi skulle få med bildene i morgen, kan jeg betale for dem da, eller blir det helt rart?

Skrevet

Her solgte de gryte for kr 10, saft, kaffe og bolle for kr 5, så la vel igjen i overkant av 100 kr. Veldig koselig arrangement.

Skrevet

Ikke noe kunst hos oss.

Kaker til 10,- kr og kaffe/saft til 5,- kr.

Skrevet

20 kr for kunsten.

Kjøpte lodd, kake og saft også.

Gjest Gullguttene
Skrevet (endret)

La bare igjen 55,- Et bilde og noe kaker og saft.

Sønnen min hadde bare malt et bilde i år, og syns egentlig at det holdt. Ikke pga økonomi, men i fjor endte jeg opp med fem-seks forskjellige ting, noen mindre nyttige enn andre. Svigermor kjøpte også noen lodd, kake og kaffe.

Endret av Gullguttene
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Null, niks, nada.. Hadde ingen markering av FN-dagen bhg vår.. Var bassar på mandag, la igjen 55 kr da (5 kr pr kaffe/kake og 40 kr på lodd, 10 kr loddet)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

FN-dagen som ofte er et arrangement med foreldre/foresatte i de forskjellige barnehagene :)

Aha! Har ikke sånt no her vi bor, så hadde faktisk ikke hørt om det...

Skrevet

Ingen kunst i vår barnehage, bare foreldrekaffe hvor man kan kjøpe kaffe og kake. Pengene går til en vennskapsby de har gjennom sos-barnebyer. Jeg la igjen 50 kr, og det var vel der de fleste lå tror jeg (kostet 10 kr for en kake, kaffe og saft var gratis).

På skolen hadde de innsamlingen for to uker siden, der gikk pengene til Every little drop counts, som skulle bruke pengene til rent drikkevann på 10 skoler i Tanzania. Der la jeg igjen mer, kjøpte egenprodusert kunst for 75 kr, lodd for ca 50 kr og brus, kake og pølser for nesten 100 kr tror jeg (hele familien var med). Skolen samlet inn over 90.000,- kr denne dagen og det er jo råbra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...