Gå til innhold

Noe som har PEILING på ansienitetsreglene i kommune/fylke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Lærer om det har noe og si)

Jeg fikk et barn mens jeg studerte, og hadde permisjon fra studiene. Da jeg begynte å jobbe fikk jeg 1 årst ansienitet allerede da jeg startet grunnet dette året. I vår hadde jeg jobbet der i tre år, og jeg gikk da opp til neste lønnstrinn. Så har jeg da søkt ny jobb, og fått den, og skal begynne 1.jan. Dette også på en videregående skole (i samme fylke) Her har jeg fått beskjed om at fødselspermisjoner i studietiden ikke regnes på ansienitet, og jeg rykker da ned i lønn fordi jeg plutselig har 3,5 års ansienitet i stedet for 4,5 år.

Skal permisjon ifb. at man har fått barn regnes med i ansieniteten?

Kan jeg finne reglene på dette et sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Lærer om det har noe og si)

Jeg fikk et barn mens jeg studerte, og hadde permisjon fra studiene. Da jeg begynte å jobbe fikk jeg 1 årst ansienitet allerede da jeg startet grunnet dette året. I vår hadde jeg jobbet der i tre år, og jeg gikk da opp til neste lønnstrinn. Så har jeg da søkt ny jobb, og fått den, og skal begynne 1.jan. Dette også på en videregående skole (i samme fylke) Her har jeg fått beskjed om at fødselspermisjoner i studietiden ikke regnes på ansienitet, og jeg rykker da ned i lønn fordi jeg plutselig har 3,5 års ansienitet i stedet for 4,5 år.

Skal permisjon ifb. at man har fått barn regnes med i ansieniteten?

Kan jeg finne reglene på dette et sted?

Spørsmålet skulle selvsagt være: Skal permisjon ifb. at man har fått barn I STUDIETIDEN regnes med i ansieniteten?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nå... De kan vel ikke ta ifra deg ansiennitet som du allerede har fått, tror jeg.

Fagforeningsmat! Regner det som en selvfølge at du er organisert. ;-)

Ellers ville jeg vel sjekket i fylkets personalhåndbok. Hvilket fylke snakker vi om?

Skrevet

Nå... De kan vel ikke ta ifra deg ansiennitet som du allerede har fått, tror jeg.

Fagforeningsmat! Regner det som en selvfølge at du er organisert. ;-)

Ellers ville jeg vel sjekket i fylkets personalhåndbok. Hvilket fylke snakker vi om?

Dette er Møre og Romsdal fylke. Jeg er organisert i lektorlaget ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...