Gå til innhold

Dårlig arbeidsmiljø...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir helt matt..

Begynte på ny arbeidsplass i sommer. Men det er så dårlige miljø der! Jeg er ikke med i dette, jeg er jo helt ny. Men de passer på å informere meg, å jeg får masse info om alle. Skikkelig barneskoleoppførsel på mange av damene der. Liten arbeidsplass, mange damer/jenter...

Kjenner jeg blir skikkelig lei meg og oppgitt! Har et vikariat på 1 år, men de ønsker å ha meg der fast. Men jeg blir veldig betenkt med et slikt miljø.

Skal man bare finne seg i slikt, er det slik alle plasser? Eller er det grei nok grunn til å finne ny jobb? Jeg har vært i noen vikariater, i samme yrket. Så er jo redd for en litt roterer cv nå da... Men jeg har gode referanser.

Usj... Er ikke vant til at voksne mennesker oppfører seg så dumt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg gjette på at du jobber på sykehjem ? Har selv jobbet som vikar der. Utrolig dårlig arbeidsmiljø på enkelte av plassene. Trist. Jeg hadde ikke orket å ta en fast stilling om ikke situasjonen bedret seg. Tar du fast blir du der i årevis. Vil du virkelig ikke våkne opp å glede deg til jobb ?

Skrevet

Takk for svar :)

Nei ikke sykehjem, men et lite kontor.

Jo jeg vil jo våkne å glede meg til jobb.... Æsj syns det er vanskelig jeg, hvertfall når de prøver å sette meg inn i intrigene. Da vil de jo at jeg skal velge side.

Får tenke grundig gjennom, å håpe på bedring.

Takk igjen for svar!

Skrevet

Du trenger jo ikke å godta at de snakker slik om sine kolleger til deg. Hvis de gjør det, kan du jo bare pense samtalen over på noe annet som er mer hyggelig, eller til og med si at du ikke ønsker å snakke om slike ting fordi du ikke synes det er noe hyggelig. Behandle alle kolleger likt, og på den måten bidra til å øke noen konflikter som evt måtte være der og slikt.

Og så kan du jo selv ta initiativ til å gjøre arbeidsmiljøet litt mer hyggelig der? Prøve å snu den dårlige trenden rett og slett. Hvis dette er en jobb du ellers kunne tenke deg å ha etter endt vikariat mener jeg.

Hvis ikke, ville jeg definitivt ikke tatt noen fast jobb der. Arbeidsmiljø og det å trives på jobb er veldig viktig. Det er jo tross alt snakk om et sted man tilbringer nesten 1/3 av livet sitt (hvis man ser bort fra helgene/fridager), så det er viktig at det er sted man har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...