Gå til innhold

Smokkavvenning, gi meg dine råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster er 2 år og 4 mnd. Jeg synes ikke hun trenger smokken lengre. Hun har den i bilen og i senga det er ok. I barnehagen legger hun den i hylla og går hele dagen uten. Men det første hun ber om når vi henter er smokken. Og hjemme blir det hyl og grin om vi tar den fra henne. Hun ble storesøster for to mnd siden så vi ville ikke ta kampen midt i den prosessen men nå er det snart nok tenker jeg.

Hvor gamle var deres og hvordan foregikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storesøster er 2 år og 4 mnd. Jeg synes ikke hun trenger smokken lengre. Hun har den i bilen og i senga det er ok. I barnehagen legger hun den i hylla og går hele dagen uten. Men det første hun ber om når vi henter er smokken. Og hjemme blir det hyl og grin om vi tar den fra henne. Hun ble storesøster for to mnd siden så vi ville ikke ta kampen midt i den prosessen men nå er det snart nok tenker jeg.

Hvor gamle var deres og hvordan foregikk det?

Ha en egen smokk i hylla i barnehagen, en egen i senga og eventuelt en egen i bilen. Så kan du heller få slutt på den ene kampen når du henter først. Når smokken har et eget sted den hører hjemme, blir det lettere for deg å argumentere. Smokken skal ingen andre steder.

Vet ikke om jeg ville fjernet smokken for godt når hun nettopp er blitt storesøster. Eventuelt kan du da ta det når hun skal slutte å sove på dagen eller noe.

Kanskje hun i stedet kan få noe annet å ha i bilen? Så blir det en kamp mindre der også...

Jeg kuttet smokken da jenta var 1 år, og det var mye enklere enn med de som allerede er i trassalderen, tror jeg.

Skrevet

Gi den til nissen. Det har vi gjort med begge gutta og dei sutra ikkje en eneste gang og har aldri spurt etter den igjen.. Vi pakke tuttene inn ei uke før jul og på julaften gikk vi i loven med pakke og grøt.. Så når vi skal sjekke senere, er pakken borte og grøten spist opp og nissen har lagt igjen en pakke til ungen... Snakka om dette flere uker før at nissen måtte få tuttene så han kunne gi dem til nissebabyene.. Må få sagt at mine var ekstremt avhengig av smokk.. Mine var 2,5 år og 2,6 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...