Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Blir litt oppgitt når jeg ser to-treåringer som går med smokk konstant. Var på badeland i helga med et vennepar og tror aldri jeg har sett gutten deres på 2,5 år uten smokk. Selv i vannsklia var smokken på plass. Virker jo litt unødvendig. Ungen snakker jo nesten ikke heller...
Jettanicole Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Er enig med deg der, er ikke så bra for så store barn å gå rundt med smokk hele tiden. Datteren min på to år, får kun lov til å bruke smokk når hun sover eller vi skal til legen eller andre ting som er litt skumle. Man må bare være streng på det. Hvis hu skal prate, så ber jeg hu ta den ut, hvis ikke så lærer dem seg ikke å uttale ord og sånn riktig.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Blir litt oppgitt når jeg ser to-treåringer som går med smokk konstant. Var på badeland i helga med et vennepar og tror aldri jeg har sett gutten deres på 2,5 år uten smokk. Selv i vannsklia var smokken på plass. Virker jo litt unødvendig. Ungen snakker jo nesten ikke heller... Enig i at det er unødvendig. De færreste unger trenger smokken på dagtid når de passerer året, men her ser jeg unger løpe rundt med smokken i barnehagen når de er både 2 og 3 og 4 år i enkelte tilfeller. Spurte venninna mi en gang om ikke hun skulle ta avvenninga snart (ungen er 3,5) men nei. Hun hadde hørt at smokk ikke var farlig for tannstilling, så da kunne bare smokken bli til ungen ikke ville ha den mer. Jeg husker faktisk når jeg selv sluttet med smokk. Jeg må nok ha vært ganske stor da, så jeg vet jo at det må være vanskelig, men tror ikke det blir lettere når de blir enda større.
Februargullet2013 Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Er enig de ikke bør ha smokk når de er så store,men jeg synes ikke det er noe andre bør bry seg om,det er foreldrenes valg
Gjest Vicky Pollard Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Dette synes jeg foreldrene får ta ansvar for selv....
me_87 Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Min er bare akkurat fyllt 1 år men her er det strenger regler på at smokken skal kun brukes om dagen visst han er veldig sur og om natten selvsagt. Men prøver alltid først å roe han uten smokk¨. Synes det er en uting at barn som nærmer seg året går med smokk hele tiden. Kusinen hans er ti dager yngre å hun går konstant med smokk selv om hun er blid! Når jeg passer hun så tar jeg smokken på dagtid å hun er like blid likevel. Endret 24. oktober 2012 av me_87
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Dette synes jeg foreldrene får ta ansvar for selv.... Ja selvfølgelig får de ta ansvaret selv, jeg har da ikke sagt noe om at jeg skal legge meg oppi det. Lurer bare på hvorfor noen synes det er greit. Er ikke min unge som får utstående tenner og taleproblemer... HI
*Miss Flua* Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er enig i at de ikke burde ha smokk Heeeele tida. Her prøver jeg å gi smokken til mini ofte (!) da.. men han sutter på fingrene, og jeg vil heller at han skal bruke smokk da. Så får jeg heller kutte ned på smokkbruken om jeg klarer å avvenne fingrene det skal sies at han bare er 10mnd enda
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 Her får ingen ha smokk på dagtid med mindre de er syke eller lignende. Eneste unntak er at lillebror på 6 mnd får ha smokk i bilen, eller så blir an helt kokko Storebror (2 år) fikk ha smokk på dagen til han var ca et år. Da lillebror ble født skled det fort ut siden storebror tok hans smokk. Valgte derfor å kutte for begge to. Syns det er en uting med store barn som går med smokk..
lille sprelle Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg synes det er trist at barna blir frarøvet muligheten til å få et godt språk og i tillegg risikerer å ødelegge tannstillingen på den måten. Selv nekter jeg å forstå hva et barn med smokk i munnen sier. Dersom et barn med smokk prater til meg, så sier jeg rett og slett "ta ut smokken, så skjønner jeg hva du sier". Det har alltid gått fint, selv om jeg av og til har hatt litt utfordring med å forstå hva barnet sier likevel.....
Ikkesåallerværst Skrevet 24. oktober 2012 #12 Skrevet 24. oktober 2012 Fordi jeg ikke orket sutring og surving. Han snakker i dag heldigvis bedre enn de fleste treåringer og rent. Og som en foss... Og han bruker sikkert fortsatt smokk alt for mye. Sløv mamma og pappa, rett og slett.
3 er nok! Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 Er enig, og har selv strenge regler på når barna har fått lov å bruke smokk. Min venninne gir smokk for at ungen ikke skal putte ale mulig rart i munne og spise og gnage på alt. Ser den litt da min putter ALT i munnen
Miamimom Skrevet 24. oktober 2012 #14 Skrevet 24. oktober 2012 Ingen av mine barn bruker eller har brukt smokk, men jeg skjønner ikke hvorfor foreldrene lar de bruke den når de er så store? Sett bort i fra tannstilling og språk, hva skal de med den? Jeg tenker at foreldrene ikke orker å ta kampen og burde ha fjernet den på et mye tidligere tidspunkt. Dere klager på folk som dere mener ammer for kosens skyld når barnet er ett år, og da kanskje ti min om dagen. Men smokk HELE dagen som kos til en treåring er greit? Skjønner ikke greia..
Linn2007 Skrevet 24. oktober 2012 #15 Skrevet 24. oktober 2012 Har aldri brukt smokk her heller, ikke noe behov.
2,5barn+1engel Skrevet 24. oktober 2012 #16 Skrevet 24. oktober 2012 Frøkna her bruker kun smokk i bilen og ved soving på dagen hos dagmammaen.. Hun har også smokk i senga si, men bruker den sjeldent.. Hun bruker ikke smokk på dagen ellers selv om hun ser den liggende i nærheten.. Hun er 19 mnd..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #17 Skrevet 24. oktober 2012 Med begge mine har jeg begrenset smokkebruken fra ca 1 års alder, da språket begynner å utvikles. Fra de er ca 2 år får de kun ha smokken om natta. Da hjelper det uansett ikke lenger med smokk ved vanskelige situasjoner på dagtid, de hyler bare like herlig med smokken i munnviken Min sønns bestevenn på 3 år har smokk hele tiden, og språket er svært dårlig utviklet. Enig i at det er en uting.
Tauriel Skrevet 24. oktober 2012 #18 Skrevet 24. oktober 2012 Her er det kun smokk når hun skal sove Liker ikke det der at de skal bruke smokk i en evighet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå