Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Hvis man er i et vikariat og blir gravid og sykemeldt, hva skjer da når vikariatperioden er over? Får man fortsatt sykepenger til permisjonen starter? Det er jo ikke så lett å få ny jobb da liksom...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er i en slik situasjon, og spurte nettopp NAV om dette. Og fikk da som svar at jeg kan være sykemeldt i 52 uker uavhengig om kontraktaperioden/ vikariater er ferdig. Så lenge jeg har opparbeidet meg rett på sykepenger. Jeg velger å tro at dette er det som gjelder i og meg at jeg fikk det skriftlig fra NAV. Spent på å se andre svar her.. Har en kontrakt som går til slutten av november, og er 100% sykemeldt. Termin i mars, så ikke lett å finne ny jobb etter endt kontrakt. Er jo ikke i standt til å jobbe heller akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er i en slik situasjon, og spurte nettopp NAV om dette. Og fikk da som svar at jeg kan være sykemeldt i 52 uker uavhengig om kontraktaperioden/ vikariater er ferdig. Så lenge jeg har opparbeidet meg rett på sykepenger. Jeg velger å tro at dette er det som gjelder i og meg at jeg fikk det skriftlig fra NAV. Spent på å se andre svar her.. Har en kontrakt som går til slutten av november, og er 100% sykemeldt. Termin i mars, så ikke lett å finne ny jobb etter endt kontrakt. Er jo ikke i standt til å jobbe heller akkurat nå. Vet du hvor lenge en må jobbe for å opparbeide seg retten til sykepenger? Er det 4 uker sammenhengende?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Tror det heter på siden deres at du har vert i jobb i 4 uker. Jeg antar at dette er ,sammenhengende. Men jeg antar også at en kan være syk uten lønn i den perioden ? Jg tenker dersom andre barn er syke og må passes på, eller en får omgangssyke så kan eg jo ikke komme seg på jobb. Hvor lenge har du vert i jobb?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Tror det heter på siden deres at du har vert i jobb i 4 uker. Jeg antar at dette er ,sammenhengende. Men jeg antar også at en kan være syk uten lønn i den perioden ? Jg tenker dersom andre barn er syke og må passes på, eller en får omgangssyke så kan eg jo ikke komme seg på jobb. Hvor lenge har du vert i jobb? Det er det som er så pinlig, begynte for bare to uker siden. Det var jo ikke helt planlagt å bli gravid nå. Og jeg er jo livredd for at jeg skal bli syk (var det sist fra uke 6...), eller at jeg må være hjemme med syke barn. Har tvillinger fra før...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Opptjeningen består i at du enten må ha jobbet i 6 mnd eller ha kontrakt på minst 6 mnd jobb for å få sykepenger når kontrakten går ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå