Gå til innhold

Dere som "hopper av i svingen"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Rent praktisk altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gjort det et par ganger. Da har han trekt den ut rett før han har kommet og heller kommet på magen min :P

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Å bruke "hoppe av i svingen" som pravensjon, er ingen enkel sak. Du mÅ være 100% sikker pÅ egen syklus, det tar jo tid Å oppnÅ, mÅ sjekke eggløsning osv, sÅ du vet nÅr "sikre dager" er, Å kondom pÅ "usikre dager".. "Sikkre dager" sÅ trekker han seg ut før utløsning.

Vi brukte det frem til vi var klar for Å fÅ barn igjen nÅr vi mistet første gangen.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Vi er ikke så true to the game som barn og engler over her ;) Vi har samleie og når han kjenner at han kommer til å komme så trekker han seg ut og spruter på meg istede :)

Skrevet

Han trekker seg ut når han kjenner at det er på tide og lar det gå i egen hånd eller på magen min...ikke være enn det.

Brukte det som eneste prevensjon i 5 år og har blitt gravid på første forsøk 2 ganger etter det, så for oss fungerte det fin fint som prevensjon....

Men mannen må ha egenkontroll da, hvis ikke fungerer det dårlig...

Skrevet

Men det blir jo sabla mye gris av sånn magekomming...?

Skrevet

Er det så mye mindre gris om han kommer inni?

Skrevet

Ha en pakke våtservietter ved sengen da.....

Skrevet

Ja, vi har nokk gjort det maaange ganger siden jeg ikke tåler prevangssjonsmidler, kondom opplever jeg som smertefullt.

Men nå har jeg fått en dings som jeg måler tempraturen min vær morgen. Den regner ut når jeg har eggløsning og når jeg har sikkre dager. Den er genial! Men når jeg har usikre dager har vi som regel ikke sex, men det hender når gubben er desperat :P

Skrevet

Å bruke "hoppe av i svingen" som pravensjon, er ingen enkel sak. Du mÅ være 100% sikker pÅ egen syklus, det tar jo tid Å oppnÅ, mÅ sjekke eggløsning osv, sÅ du vet nÅr "sikre dager" er, Å kondom pÅ "usikre dager".. "Sikkre dager" sÅ trekker han seg ut før utløsning.

Vi brukte det frem til vi var klar for Å fÅ barn igjen nÅr vi mistet første gangen.

Det gjorde vi og,- og har ei flott snuppe på 3 år i dag :)

Hadde helt fast syklus! Hoppet av i sikre perioder, (trakk den ut og sprutet på meg), og brukte kondom i usikre perioder. (regnet ut med eggløsningskalkulatorne på nettet).

Så var nok en sædcelle som snek seg ut, og ventet nesten en uke på at egget skulle løsne ;)

Men det skal sies at vi visste hva vi gjorde! Ble kjempe glade! Har flere ganger brukt svingen metoden rett før aktiv prøving.

Skrevet

Vi har gjort som de andre over her, og i tillegg satset på sikre perioder, ettersom jeg har veldig regelmessig menssyklus.

Resultat: Tre barn, jevnt fordelt over 9 år :-)

Men disse har vært veldig ønsket da, selv om det strengt tatt bare var mellomstemann som var direkte planlagt. Vi har vel vært mindre og mindre nøye etterhvert som vi følte at det ikke ville være noen krise om jeg ble gravid. Men nå føler jeg det er nok, så nå må jeg plutselig begynne å lete etter en prevensjonsmetode som fungerer igjen. Uvant!

Skrevet

Han trekker seg ut når han kjenner at det er på tide og lar det gå i egen hånd eller på magen min...ikke være enn det.

Brukte det som eneste prevensjon i 5 år og har blitt gravid på første forsøk 2 ganger etter det, så for oss fungerte det fin fint som prevensjon....

Men mannen må ha egenkontroll da, hvis ikke fungerer det dårlig...

Egenkontroll har jo ingenting med saken å gjøre så lenge han ikke lar det gå inne i kvinnen. Det er forskjell fra mann til mann hvor mange sædceller det er i smøringen som kommer fra penis når han er opphisset, noen har nesten ikke svømmere i den væsken mens andre har fullt opp.

Vi hoppet ikke direkte av i svingen, men bruke ikke annen prevensjon så mannen var bare så vidt inne i meg under forspillet også sørget vi for hans utløsning med hånd eller munn langt unna min vagina. Etter 3 mnd var jeg gravid, uten at det noen gang var i nærheten av å gå for mannen inne i meg. Så min mann har tydeligvis mange svømmere i smøringen sin ;)

Skrevet

Statistisk sett blir 19 av 100 gravide ved å hoppe av i svingen, altså av 100 samleier ender 19 med befruktning, ikke særlig sikkert med andre ord ;)

Fungerer jo for noen, men det er veldig mange som blir gravide også....

Skrevet

Vi drev en del med det, men så ble jeg gravid av det også, da. En av de 19, tydeligvis. Men vi var ikke spesielt redde for å bli gravide heller, så

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det gjorde vi og,- og har ei flott snuppe pÅ 3 År i dag :)

Hadde helt fast syklus! Hoppet av i sikre perioder, (trakk den ut og sprutet pÅ meg), og brukte kondom i usikre perioder. (regnet ut med eggløsningskalkulatorne pÅ nettet).

SÅ var nok en sædcelle som snek seg ut, og ventet nesten en uke pÅ at egget skulle løsne ;)

Men det skal sies at vi visste hva vi gjorde! Ble kjempe glade! Har flere ganger brukt svingen metoden rett før aktiv prøving.

Her er denne metoden kun benyttet mellom tap og prøving, hvor et svangerskap hadde vært helt ok, selv hadde jeg ikke gÅtt for dette som fast prevensjon, skal sette inn spiral her i gÅrden..

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg ville ikke brukt det som prevensjonsmiddel ved mindre det ikke gjør dere noe at du blir gravid. Jeg var en av de heldige 19 som ble gravid, nå gjorde ikke det noe for oss:) Men det er ikke en veldig sikker metode. Det er ikke noe særlig mer gris om han kommer på deg enn i deg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...