Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Sønnen min har "den fjerde barnesykdom" så det vil si at han har røde prikker overalt. Har vært hos legen å han sier at det ikke lenger er smittsomt så han kan fint gå i barnehage. Nå er han ikke begynt i barnehage enda,men han hadde garantert synst det var kjekt å gå i åpen barnehage igjen ettersom han har vært inne så mye pga han har vært syk. Men hva hadde dere tenkt om en unge som hadde masse prikker på hendene og i ansiktet? Hadde dere holdt barnet deres unna fordi dere var redd for å bli smittet? Det er jo ikke smittefare lengre men det vet jo ikke de andre foreldrene så er litt redd for å gå. Hva hadde dere gjort? Holdt han hjemme til prikkene er borte? Eller gått i barnehagen likevel?
mibella Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Så lenge det ikke er smittefare, hadde jeg sendt barnet i barnehagen. Jeg tenker at når vennene til min lille kommer prikkete i barnehagen, så HAR de vært syke og er Nå smittefrie - ellers hadde de fortsatt vært hjemme. Nå finnes jo de som sender barna likevel, men snakk med de som jobber der? De opplyser sikkert de andre foreldrene om at han er smittefri, om du ønsker det
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hadde tenkt at det må da være mulig å ha ungen hjemme til han er helt frisk!
me_87 Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hade regnet med at moren hadde vært hos lege å forhørt seg om det er smittsomt eller ikke. å når hun da kommer i barnehage så regner jeg med at det ikke er smittsomt lenger.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hadde tenkt at det må da være mulig å ha ungen hjemme til han er helt frisk! Ved den fjerde barnesykdom ER ungene friske når prikkene kommer Jeg holdt guttungen hjemme i feberperioden, men sendte han i barnehagen når prikkene kom og han ikke lenger var smittsom eller hadde feber.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hadde tenkt at det må da være mulig å ha ungen hjemme til han er helt frisk! Ved den fjerde barnesykdom ER ungene friske når prikkene kommer Jeg holdt guttungen hjemme i feberperioden, men sendte han i barnehagen når prikkene kom og han ikke lenger var smittsom eller hadde feber. Feber har han ikke hatt på 2 dager,er bare prikkene igjen. Husker du sånn ca hvor lang tid det tok før prikkene forsvant? Er veldig klar for at de skal forsvinne
L-8 Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Jr er full av prikker i barnehagen i dag! Så lenge jeg vet at han er i fin form og ikke lenger smittefarlig tenker jeg ikke to ganger på det. Når han hadde fjerde barnesykdom var prikkene borte på to dager..
L-8 Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Er du sikker på at det er fjerde og ikke munn, hånd og fot? Trodde prikkene på fjerde var mer sentrert på torso med spredning utover ben, Evt armer. Og er mer jevnt flatt blekrødt...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 Det begynte på magen så derfor legen mente det var det. Her har han hatt prikker i 3 dager nå.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hadde tenkt at det må da være mulig å ha ungen hjemme til han er helt frisk! Ved den fjerde barnesykdom ER ungene friske når prikkene kommer Jeg holdt guttungen hjemme i feberperioden, men sendte han i barnehagen når prikkene kom og han ikke lenger var smittsom eller hadde feber. Feber har han ikke hatt på 2 dager,er bare prikkene igjen. Husker du sånn ca hvor lang tid det tok før prikkene forsvant? Er veldig klar for at de skal forsvinne Bare noen få dager, om jeg ikke husker heelt feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå