majatv Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Vi har 2 jenter på 3 og 4 1/2 år og har sagt at vi ikke vil ha flere barn. Men jeg sa alltid(før jeg ble gravid første gang) at jeg ville ha 3 barn. Og nå begynner jeg å kjenne på den følelsen. Vil jo ikke at det skal bli for langt mellom de 2 siste heller. MEN, og det er et stort men, min mann er virkelig ikke gira på en 3. baby. Jeg har ikke engang turt å ta opp dette emne igjen. Han er så klar på at han er fornøyd nå. Med en gang jeg nevner at jeg skal fjerne spiralen så skal han klippe strengen....HJELP! Jeg har på en måte vært enig utad at vi ikke skal ha flere barn og vi har solgt/gitt bort alt av baby utstyr og klær. Men inni meg merker jeg at jeg ikke er enig i det hele tatt. Jeg ønsker meg fortsatt nr.3. Mannen snakker mye om hvor deilig det er nå når unga begynner å bli store og hvor godt det er å ikke ha baby. Og hver gang han ser eller hører en baby så grøsser han. Hvordan i all verden skal jeg få overtalt han...Vet ikke engang hvordan jeg skal åpne for dette emne. Noen gode råd?
Februargullet2013 Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Hvis han ikke ønsker flere,så tror jeg det vil bli veldig vanskelig og overtale han,og hvis du blir gravid,vil det jo bli trist for babyen når den blir eldre hvis den får vite at faren ikke ønsket han/henne
våken_om_natta Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Hvis han ikke ønsker flere,så tror jeg det vil bli veldig vanskelig og overtale han,og hvis du blir gravid,vil det jo bli trist for babyen når den blir eldre hvis den får vite at faren ikke ønsket han/henne Bare for å si noe her: Her ville egentlig ingen av oss ha fler enn 2. Men så ble jeg gravid likevel. Den dagen jeg fant det ut, gråt jeg, og mannen rev seg i håret. Nå er det kun 7 dager til tredje baby kommer, og vi gleder oss så vanvittig at vi nesten ikke greier å vente. Så det at mannen hennes ikke ønsker baby nå, betyr ikke at det blir en uønsket baby om det kommer en til.... Nå høres det nesten ut som om jeg mener at det bare er å lure mannen, men det mener jeg ikke, bare så det er sagt!!!!
Nurse77 Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg var der du er i fjor sommer! Da var jenta mi 4 år og gutten mitt 1,5 år. Mannen min var klar og tydelig på at vi hadde mer enn nok m de to. Noe som jeg i og for seg var enig i, MEN jeg klarte ikke å legge fra meg tanken om å ikke få flere barn. Det var nesten som en sorg å vite at jeg ikke skulle få flere barn. Når jeg bare som hintet eller sa ting litt på spøk at det hadde gjort seg med et barn til, så fikk mannen min piggene ut m en gang. Litt utpå høsten fant jeg ut at det nyttet ikke å hinte, vi måtte snakke seriøst om d. I forkant av den samtalen hadde jeg satt opp to lister, ei m argumenter for et barn til og ei m argumenter mot et barn til. På den "mot-listen" der alt det slitsomme stod, hadde jeg kommet med tiltak som kunne gjøre det mindre slitsomt etc. Vi snakket lenge og vel og mannen min ble nå nødt til å tenke mer på tanken om et barn til, hva det ville innebære etc, og ikke bare skyve tanken fra seg som han hadde gjort tidligere. Etter dette gikk det ei uke eller to før jeg nevnte det igjen. Han måtte fortsatt tenke. Et par uker etter der igjen da han JA!! Det var rett før jeg slo hjul av glede!:-)) Dette var i nov i fjor. Siden vi må ha prøverørsbehandling for å bli gravid, ble det prøving først i feb og mars. To negative innsettinger. Etter det ble jeg syk i over to mnd og tanken på ett barn til var fjern, da jeg var uten krefter til noe som helst. Men i sommer ble tanken på et barn til på plass hos meg, men tror du ikke mannen min hadde ombestemt seg?!! Etter et par mnd fikk jeg han m på tanken igjen og nå skal jeg snart starte med hormoner, og det blir forhåpentligvis innsetting av egg i des. En laaaang prosess frem til hit. :-) Håper du fikk noen tips fra historien min!! Lykke til:-))
majatv Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2012 Tusen takk for svar! Jeg øyner et lite lys i enden av tunnelen. Jeg skal ihvertfall prøve ordentlig før jeg legger ballen død. Tror jeg skal skrive en liste med for og imot...det var lurt..så jeg får tankene mine ned på papiret så jeg ikke glemmer alt når vi setter oss ned for praten. Lykke til med både baby og prøverør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå