Gå til innhold

hvordan finner man ut om melkeallergi hos barn?

Anbefalte innlegg

Gjest stårma
Skrevet

1åringen min er så dårlig i magen og mye våken på natten. har kuttet ut melk til drikke og da blir han litt bedre i magen. men vi har jo ikke et helt melkefritt kosthold, og orker ikke erstatte melk i alt om det bare er tilfeldig. hvordan finner man ut om melkeallergi hos så små barn? Noen test legen eller helsestasjonen kan ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg merka at min 11 åring hadde det ved første gang hun fikk morsmelk og hvis jeg drakk melk. jeg måtte holde meg unna melk så lenge jeg amma så gikk det greit.

få fastlegen din til å sende henvisning til barnelege, mye bedre enn at dere begynner å ordner selv.

ble anbefalt det og fikk veldig god hjelp av barnelegen,

di tok masse blodprøver og div andre prøver.

måtte tilbake etter 1 mnd og fikk da beskjed om at hun hadde melkeallergi og måtte fjerne all melk i maten hennes.

det gikk bedre enn jeg trodde men fant ut at det er masse mat som det er melk i, ble flink til å lage maten fra bunnen av.

nå finnes det mye produkter som er melkefrie i forhold til da jeg begynte med dette for 11 år siden.

laktosefri fløte,rømme og melk og lag maten fra bunnen.

bli hensvist til barnelege og få ungen utredet ;)

Gjest stårma
Skrevet

Glemte å skrive at han reagerte på når jeg drakk melk under amming også ja... jeg drakk ikke melk på nesten ett år pga han.

Gjest stårma
Skrevet

Men er det mulig å vokse melkeallergi av seg? Jeg gjør han ikke en bjørnetjeneste ved å holde han unna melk?

Gjør disse testene hos barnelege vondt å ta eller er det bare blodprøver?

Skrevet

datteren min tåler forsatt ikke melk og hun er nå 11 år

Skrevet

Ja du kan ta blodprøver. min sønn hadde det siden fødselen. men nå kan han ha alt utenom ren melk. Han er nå to år. så ja man kan vokse det av seg når du har hatt et melkefritt kosthold en stund.

Skrevet

di testene er ikke vonde i det hele tatt, mest blodprøver og så undersøker di barnet først. datteren min sliter å med kronisk forstoppelse og uvi pga av melkeallergien.

Skrevet

datteren min tåler forsatt ikke melk og hun er nå 11 år

min datter har hatt melkefrikost siden påvist melkeallergi ved 1 årsalderen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...