Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Det er en dobbel garasje der, og nå har vi eid huset i 3 uker, men bilen te han ene som solgte det (to brødre som solgte) står der enda. Vi kontaktet han når han kom hjem fra reisejobben sin for 1 uke siden. Han har spurt om han ikke kan få la bilen stå i den ene delen av garasjen, som er veldig smal. Dette spurte han om før vi kjøpte huset, og vi sa at vi skulle tenke på det. Vi har kjøpt privat. Han skulle da betale en sum for at bilen kunne stå over vinteren. Nå i ettertid har en god venn av min mor advart oss mot han. At han aldri kommer med pengene selv om han sier han skal betale for seg, og at vi kan se langt etter å få noe for at bilen hans får stå å ta opp plass i vår garasje. Han er en kjeltring rett og slett. Skal også sies at han plutselig krevde 100 000 mer for huset enn hva avtalen var, så da ringte klokkene mine. Så hva gjør vi? Jeg har lyst å bare be han om å flytte bilen, men da kommer han til å henvise til avtalen vår. I tilfelle vil jeg ha pengene på forhånd, da bilen ikke kommer til å stå i veien for oss. Dersom han verken betaler eller flytter bilen, kan jeg da ringe falken for å få de til å fjerne bilen på hans regning? Den står jo tross alt ulovlig parkert da. Dette er bare toppen på isfjellet.. I følge kontrakten vi har skrevet er alt som står på eiendommen etter overtakelsesdato vårt, da inkludert bilen, men samboeren min vil ikke lage trøbbel. I tillegg har di ENDA ikke ryddet ferdig garasjen og det står en diger container på gårdsplassen med driten deres i.. Hva skal jeg gjøre?
Major HotLips Houlihan Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Du ber de komme og hente alt eller så får du der fjernet og sender de regninga enkelt og greit. Regner med det er en muntlig avtale angående bilen så det er bare å si at dere har ombestemt dere.
HeleneBeate Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Står det nedskrevet noen sted at han kan få ha bilen stående? Dersom han viser til en muntlig avtale, og dere også avtalte muntlig om en kjøpesum for huset og han i ettertid har tatt kr. 100 000,- mer enn opprinnelig avtale, så synes jeg dette utligner hverandre.. Hvis han vil ha bilen stående hos dere, bør det skrives en leiekontrakt. X antall kr. i måneden bør det stå i kontrakten og om den bør være tidsbegrenset. Hvis bilen ikke fjernes av eier, kan den taues bort for eiers regning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå