Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Hei, jeg lurte på en ting. Jeg har nettopp byttet avdeling på jobben min som jeg har jobbet i i over ett år. Det vil si at jeg har fått ny sjef og nytt kostsenter. Men i dag etter to uker i ny avdeling så datt jeg og slo skuldra mi og klarer ikke løfte mere nå på en stund og må vel ta en tur til legen i morgen tidlig... :-/ Kan jeg sykemelde meg, må jeg til NAV eller??
GeeGee Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Du må uansett til en lege for å vurdering av om du må sykemeldes, helt eller delvis, NAV kan ikke vurdere det. Hvis du er ansatt innenfor samme bedrift/arbeidssted kan du sykemeldes. Hvis det er ny arbeidsgiver, har du ikke rett på egeneldingsdager før etter 1 mnd i jobb, men jeg er usikker på om det gjelder sykemelding også.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Tusen takk for svar. Mente ikke at NAV skulle vurdere om jeg var "syk" nok til å få en melding, men at om jeg måtte via dem for å få penger. Sykemelding, det får jeg av legen min for dette. Det er null stress i joggedress! HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Litt usikker, men vil jo tro det er sykehuset (høres ut som du jobber på sykehus?) som er arbeidsgiver og ikke avdelingen.
Ikkenonick Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Det er ikke avdelingen som er arbeidsgiver, med mindre den har eget orgnummer i Brønnøysundregistrene, så det er rimelig å anta at en sykemelding nå vil fungere akkurat som en sykemelding ville fungert før du skiftet avdeling internt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå