Gå til innhold

Hvorfor i alle dager slipper ikke magefettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke overvektig! Veier 55kg på 160cm. Har ikke så mye muskler, alt er liksom slapt om dere skjønner:P

Har trent i 2 mnd nå, 4 ganger i uken fordelt på styrke og kondisjon. Styrke er fokusert på mage, rygg, skuldre og armer. Har fått mageruter under fettet, det kjenner jeg jo! Men fettet over og rundt hoftene slipper bare IKKE!

Har jevnt over blitt mye strammere, bortsett fra magen da!! Irriterende. Hva kommer dette av?

Kan legge til at jeg lever på grovkarbo :) lite karbohydrater fra brød, mest fra all mulig grønsaker og noe frukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har trent i to mnd. Kan ikke forvente store resultater da. Gi det i hvert fall et halvt år med jevn trening og bra kosthold. Og fokuser på de store muskelgruppene når du trener styrke. Tren utfall, knebøy og markløft f eks, så får den økte muskelmassen fart på forbrenningen.

Hos meg slipper magefettet absolutt sist. Selv om jeg har vært topptrent, med mye muskelmasse og svært lav fettprosent, har jeg hatt en liten fettreserve på magen. Dessverre er det der kroppen min lagrer fett. Kanskje det er sånn for deg også.

Skrevet

Tren variert med mageøvelser, spesielt rotasjon - jeg merket nedgang i cm rundt livet etter 3uker med styrketrening og to øvelser på magen.. enda det er der det meste sitter til meg også. Søk opp mageøvelser og se hvor mange forskjellige du finner. sikkert mange der du ikke har prøvd som du kan gi en sjangse. Og vær tålmodig! Det tar tid!

Skrevet

Er du disponert til å ha egne fettreserver dann og vann, kommer disse til å bli værende selv om du trener som Jodie Marsh.

Det er dette fettet fettsuging brukes til ;) Men etter fettsuging vil likevel de resterende fettcellene ese ut når man spiser mer enn man forbrenner, så over tid har man fettet tilbake igjen! Hvem lever på gulrøtter og vann resten av livet?

Sannheten suger dessverre :( Been there!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...