Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har søkt på Ullevål og Rikshospitalet i den rekkefølgen. Og har blitt tildelt plass på Ahus. Hvordan klager jeg? Til hvem?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Alle kan ikke få førstevalget da! Er det virkelig så vanskelig å skjønne??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Dette er en kjent problemstilling, og er det for mange fødende så blir det fult på de mest populære stedene. Riksen må en nesten søke idet egget fester seg. Du kan selvfølgelig klage, men det blir ikke noe færre fødende av den grunn.
me_87 Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Tviler sterkt på at du kommer noe vei med å klage dessverre.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Det samme skjedde med meg med nr 1. Ikke så mye å gjøre med det. Neste gang må du søke tidligere. Jeg søkte Riksen i uke 5 med andremann for å få plass..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Det er for få fødeplasser i Oslo, så du er absolutt ikke den eneste som har vært i den knipa. Jeg søkte med en gang jeg testet positivt begge gangene fordi jeg var blitt advart om dette fra ei venninne som opplevde det samme som du. Tror ikke du kan gjøre noe med det. Men dersom du ønsker å føde naturlig kan du kontakte ABC klinikken på Ullevål, det hender de har ledige plasser. Bare å sende dem en mail, du finner adressa på nettet. Og det et helt toppers å føde der!
Hybelkanina Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Du kan alltids prøve å klage, men ikke sikkert det hjelper. Jeg fikk selv ikke fødeplass der jeg søkte da jeg skulle ha førstemann. Fant ut at jeg ikke ville klage, grunnen til at jeg ikke fikk plass var jo naturligvis at det var for mange som skulle føde på samme tid. Det eneste jeg tenker jeg kunne oppnå ved å "grine meg til" å føde et sted hvor det egentlig er fullt er å risikere å ende opp med å føde i et bøttekott fordi det er for stor pågang, eller ligge på gangen eller på et overfylt flermannsrom. Jeg endte opp med å føde førstemann på SØF (Fredrikstad), og var så fornøyd at jeg søkte meg dit med neste også. Enerom og bare luksus
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Dette er vel egentlig et luksusproblem. Hva med oss som ikke har noe valg, har bare et sykehus å "velge". Skal vi føde hjemme vi da om vi ikke vil føde der, eller la være å bli gravid?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 Dette er vel egentlig et luksusproblem. Hva med oss som ikke har noe valg, har bare et sykehus å "velge". Skal vi føde hjemme vi da om vi ikke vil føde der, eller la være å bli gravid? Og poenget med denne kommentaren var?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 Dette er vel egentlig et luksusproblem. Hva med oss som ikke har noe valg, har bare et sykehus å "velge". Skal vi føde hjemme vi da om vi ikke vil føde der, eller la være å bli gravid? Og poenget med denne kommentaren var? Hun er vel bare misunnelig på oss som kan velge og vrake, så da er det jo viktig å spre ut både eder og galle, og fremstå som meget bitter
Gjest Gullguttene Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg vet ikke hvordan man klager og til hvem, men har du lyst til å klage deg til en fødeplass et sted det er fullt og kanskje ikke få den oppfølginga du trenger? Jeg har født to barn på nye Ahus(2010 0g 2012). Et på tun a og et på b og har vært veldig fornøyd begge gangene. Har bare gode ord om de. Men barselhotellet derimot er desverre ikke mye å skryte av.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 23. oktober 2012 #12 Skrevet 23. oktober 2012 Ser fordelen med å bo høyest oppi nord ja Ingen valg her, alle må føde på Kirkenes Sykehus Tviler på det hjelper å klage! Fødende på samlebånd der de gjør mest mulig for at hver fødsel skal gå raskest mulig er ingenting å trakte etter. Du blir nok fornøyd der du har fått tildelt plass, tenk heller positivt - snart kommer lillebabyen din
gale damen Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 Hvis problemet er at du ikke vil på ahus, så kan du kanskje søke deg til Asker og Bærum sykehus? Jeg vet ikke helt om det hjelper å klage, men om du sender en mail til et annet sykehus og får plass der, så kan det vel ikke være verre enn å gi beskjed til ahus om at du ikke kommer til å benytte den plassen.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 24. oktober 2012 #14 Skrevet 24. oktober 2012 Det hjelper ikke å klage er min erfaring. Jeg hadde sist et risikosvangerskap og var fulgt opp før graviditeten på riksen. Og siden de også har en spesialistfunksjon i forhold til komplikasjoner som mine fikk jeg beskjed om at jeg var garantert plass. Men neida, når legen søkte fikk jeg faktisk tilbud om fredrikstad. Godt jeg ikke dro dit, for den reiseveien hadde tatt livet av meg bokstavelig talt
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #15 Skrevet 24. oktober 2012 Dette er vel egentlig et luksusproblem. Hva med oss som ikke har noe valg, har bare et sykehus å "velge". Skal vi føde hjemme vi da om vi ikke vil føde der, eller la være å bli gravid? Og poenget med denne kommentaren var? Hun er vel bare misunnelig på oss som kan velge og vrake, så da er det jo viktig å spre ut både eder og galle, og fremstå som meget bitter Det kan kanskje fremstå sånn. Men nei, faktisk ikke. Jeg fødte min første ved et lite lokalsykehus og hadde en fantastisk opplevelse, ville ikke født noen andre steder, aller minst på det største sykehuset i landet.. Selv å føde ved KK i Bergen andre gang gikk over all forventning, selv om det egentlig var det siste jeg ville. Men riktig innstilling har mye å si for opplevelsen, samme hvor man føder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå