Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Førstemann gullet så og si aldri, så jeg trengte aldri å tenke på dette med henne.. Men nå ser det ut til at minstemann her i huset er en skikkelig gulpebaby.. Jeg fullammer - Bør han fortsatt få lov til å spise så lenge og mye han vil? Har prøvd i dag å ta rapepauser midt i spisingen, i tillegg til mellom puppene.. Rappen kommer rimelig kjapt, og i løpet av et minutt eller to så gulpe han litt.. Men han vil fortsatt ha mer mat.. Når han er helt ferdig med å spise så kommer det ganske mye gulp.. Bør vel nevnes at han kun er 4 dager gammel, og det er kun dag to med melk.. Kan det tenkes at dette kun er fordi magen og systemet får litt sjokk av å plutselig få masse mat? Men spm er vel egentlig fortsatt det samme.. Bør han bare få regulere matinntaket helt selv?
Blåbærmuffins Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Hadde en gulpebaby, han gulpet i 8 mnd. Var helt vanvittig, måtte kjøpe ny sofa pga alt gulpet... Vi fikk jo alt mulig råd, f.eks rapepause, ikke legges ned rett etter måltid osv, men ingenting funket. Endte med at vi bare lot han styre selv. Spiste seg mett, gulpet opp mesteparten (ser vanligvis verre ut enn det er), spiste på nytt igjen. Jeg hadde melk nok til trillinger pga all gulpingen. Det skal sies at han hadde KISS og fikk behandling hos manuellterapeut. Ble mye bedre etter vi startet med det, men gulpet fortsatt enormt mye.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Han bør få spise til han ikke vil ha mer. Min nr1 var også en gulpebaby og det eneste som "hjalp" var å ha masse, store gulpekluter i nærheten hele tiden og regne med å måtte skifte klær på både han og meg i løpet av dagen. Heldigvis hadde vi sofa med trekk som kunne tas av og vaskes, hvis ikke hadde det nok blitt ny sofa hos oss også. Han ble også behandlet av manuellterapeut pga låsninger i nakke og rygg, men det hjalp lite for han også. Det du skal passe på er om han ofte sprutgulper, dvs at enorme mengder kommer og spruter lang vei, det kan være et tegn på refluks og det bør sjekkes ut om det bør behandles. Vår sønn gjorde det noen ganger, men ikke så ofte og da fikk vi beskjed på helsestasjon at det var normalt.
Blåbærmuffins Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Tips: ha med deg fullt skift til dere begge når du skal noe sted. Jeg måtte en gang kjøpe fullt antrekk til meg og babyen siden han gulpet ut ALT. Han gulpet i veska til en venninne også og i tobakken til oldefaren, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå