Gå til innhold

Truger til jobb i morra?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo svarte meg meldt oppimot 35 cm snø. I dag var det plussgrader og regn. Hvordan kan værgudene forvente at brøytefolket skal klare å børste støv av bilene sine, legge på kjettinger, feste plogen og få veiene bare til klokka åtte om morgenen?

 

Synes det var i krasseste laget å begynne med vm i snødumping i oktober. Greit nok at julevarene er på plass i butikken, men noe kan vi da spare til litt nærmere advent også?

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Åh, jeg gleder meg til snøen kommer! Da kan jeg leke i snøen med junior :D

 

Skal sier at gleden ikke er like stor nÅr jeg fryser pÅ meg neglsprett mens jeg fjerner snø og is av bilen nÅr jeg skal pÅ jobb, eller nÅr jeg sitter i ovennevnte bil og fryser rompa blÅ i skinnsetene siden bilen ikke rekker Å bli varm før jeg kjører inn pÅ parkeringsplassen pÅ jobb :P

Skrevet

Jeg kan garantere deg at det ikke blir noe snø her jeg bor, hverken imorra eller de nærmeste ukene. Her er det bare vått når det kommer ned..

Skrevet

Jeg kom plutselig på at jeg har verken kost eller isskrape. Kun et slitent cdcover som jeg tror kan få problemer med apokalypse i snøform.

 

Utover det er snøen god å ha, den skjuler i alle fall gjørmepølene som er her nå, og junior blir forhåpentligvis litt mer gjenkjennelig når han kommer inn etter å ha kost seg med gjørmebaking eller hva det nå er han prøver på. Smaksprøver innebærer det i alle fall.

Skrevet

Åh kult, jeg kommer på besøk. Har nemlig nye truger som ikke er prøvd enda. :)

Skrevet

Hmm, hvor er det du bor da? Jeg kom akkurat inn etter en fotballøkt med eldstemann og ikke snev av snø her i hvert fall.

Skrevet

Åh kult, jeg kommer pÅ besøk. Har nemlig nye truger som ikke er prøvd enda. :)

 

Hurra, vil du bære meg itl jobb da?

Skrevet

Hmm, hvor er det du bor da? Jeg kom akkurat inn etter en fotballøkt med eldstemann og ikke snev av snø her i hvert fall.

 

I en snøfull del av trøndelag. Ikke noe snø her heller enda nei, men de skrøt fælt av en snødybde på mellom 25 og 35 cm i alle fall. Håper det bare er meteorologene som er svære i kjeften.

Skrevet (endret)

http://www.adressa.n...icle6547061.ece

 

Det er et litt annet værvarsel for akkurat min lokale region, men siden jeg ikke vil gi ut min nøyaktige posisjon så legger jeg ikke ved den ;) De har forøvrig ikke nettavis heller. Hehe. Men der skryter de altså av at denne mengden kan komme i løpet av et døgns tid. Men jeg ser jo nå at det gjelder fra ettermiddagen i morgen, så det vil vel si at jeg kommer meg greit til jobb, men må overnatte der isteden.

Endret av Mentha
Skrevet

Snøfull del av Trøndelag er bra. Mine fars foreldre bodde i Børsa og der var det mest slaps som jeg kan huske det. Skal ikke se bort ifra at det henger sammen med at vi stort sett var der når det var påske ;-)

Skrevet

Snøfull del av Trøndelag er bra. Mine fars foreldre bodde i Børsa og der var det mest slaps som jeg kan huske det. Skal ikke se bort ifra at det henger sammen med at vi stort sett var der når det var påske ;-)

 

Sjøluften vettu, den er drepen for en snøfull vinter - ofte i alle fall. Vi bor i et snøhøl og kan godt finne på å ha snø liggende flekkvis i juni. Ikke alltid like sjarmis, men hva kan man gjøre?

Skrevet

Kyst og sjø er sjelden bestevenner. Har en onkel som bor på Meråker da, der er det til gjengjeld mye snø!

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

ÅÅÅ akk Å ve jeg vil ogsÅ ha sne!

 

Jeg elsker vinteren! Mille skal fÅ slalÅm ski til jul (ja litt ambesiøst siden hun da kun er 21 mnd) men tidlig krøkes som ny Kari Traa skal bli :)

 

Mentha sÅ heldig du er som kanskje fÅr julestemning allerede nÅ! Og mindre vasking av parkdressen, gleder meg.

 

Da skal jeg pÅ hytetur sÅ hÅper de fleste skianlegg Åpner snart :)

Skrevet

Nå fikk jeg jaggu julestemning av all snøsnakket. I tilleg dufter det herlig kanel etter kakebaking her, og i kjøleskapet har jeg julebrus :D

 

Det er nok best å ha en plan b for å komme seg til jobb i morgen Mentha!

Skrevet

Nå fikk jeg jaggu julestemning av all snøsnakket. I tilleg dufter det herlig kanel etter kakebaking her, og i kjøleskapet har jeg julebrus :D

 

Det er nok best å ha en plan b for å komme seg til jobb i morgen Mentha!

 

Jau, jeg får låne traktoren til svigerfar, eller i verste fall gravemaskinen. Hvis ikke _den_ kommer seg fram tviler jeg på det blir så mye å gjøre på jobb i utgangspunktet. Kan ikke forvente at alle skal ha sånn fremkomstmidler, selv om vi tross alt bor på landet.

Skrevet

ÅÅÅ akk Å ve jeg vil ogsÅ ha sne!

 

Jeg elsker vinteren! Mille skal fÅ slalÅm ski til jul (ja litt ambesiøst siden hun da kun er 21 mnd) men tidlig krøkes som ny Kari Traa skal bli :)

 

Mentha sÅ heldig du er som kanskje fÅr julestemning allerede nÅ! Og mindre vasking av parkdressen, gleder meg.

 

Da skal jeg pÅ hytetur sÅ hÅper de fleste skianlegg Åpner snart :)

 

Du fÅr søke opp noen av de snøfulle stedene i Trøndelag til hyttetur da vettu, evt bare ta sikte p ÅRøros. Der blir det garantert snø ;) For min del kunne det godt ha kommet et par sommeruker nÅ, siden vi gikk glipp av nesten hele sommeren i År, til fordel for 10 grader og regn.

21 mndr pÅ slalÅmski, ja det var ikke verst!

Men ja, det blir absolutt greit Å slippe brun parkdress. Særlig nÅr den egentlig er lys turkis.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Haha bra brunt og turkis er fine farger sammen da! Rosa og brunt går jo egentlig det også.. Men dog...

 

Ja det hadde vært noe den gylne omvei til Røros. Men det blir noe langt for en helgetur tror ejg. Tenkte mer Geilo, Hafjell, Hemsedal eller Trysil ;)

 

Ja hun skal iallefal få prøve, det er jo bare for lek. Men jeg begynte da jeg var to og sto aktivt i maaaaange år. Så jeg blir jo veldig glad om hun liker slalåm da, siden det er en så stor del av mitt liv.

 

Hm, okei du fortjener en liten dose sommer til altså! Jeg derimot vil ha vinter asap! Var ikke mye sommer her nede heller, var vel pinsen som var heit og herlig.

Skrevet

Haha bra brunt og turkis er fine farger sammen da! Rosa og brunt går jo egentlig det også.. Men dog...

 

Ja det hadde vært noe den gylne omvei til Røros. Men det blir noe langt for en helgetur tror ejg. Tenkte mer Geilo, Hafjell, Hemsedal eller Trysil ;)

 

Ja hun skal iallefal få prøve, det er jo bare for lek. Men jeg begynte da jeg var to og sto aktivt i maaaaange år. Så jeg blir jo veldig glad om hun liker slalåm da, siden det er en så stor del av mitt liv.

 

Hm, okei du fortjener en liten dose sommer til altså! Jeg derimot vil ha vinter asap! Var ikke mye sommer her nede heller, var vel pinsen som var heit og herlig.

 

Det er vel litt hett og herlig nå om dagene også vel? ;) Kanskje greit med litt kjølig snø da. Dere får ta turen hit og smelte den vi får!

 

Skal heie på snøen jeg, så fort vi får utebadet opp og kjøre igjen. For å sitte en krystallklar snøkveld og se på stjernene mens man bobler og har et glass med noe alkohylfylt ved siden av seg, da kjenner man virkelig på det beste av vinteren.

- Proklamert av en ekte sofagris, som nyter vinteraktiviteter aller best på tvn ;)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Haha bra brunt og turkis er fine farger sammen da! Rosa og brunt går jo egentlig det også.. Men dog...

 

Ja det hadde vært noe den gylne omvei til Røros. Men det blir noe langt for en helgetur tror ejg. Tenkte mer Geilo, Hafjell, Hemsedal eller Trysil ;)

 

Ja hun skal iallefal få prøve, det er jo bare for lek. Men jeg begynte da jeg var to og sto aktivt i maaaaange år. Så jeg blir jo veldig glad om hun liker slalåm da, siden det er en så stor del av mitt liv.

 

Hm, okei du fortjener en liten dose sommer til altså! Jeg derimot vil ha vinter asap! Var ikke mye sommer her nede heller, var vel pinsen som var heit og herlig.

 

Det er vel litt hett og herlig nå om dagene også vel? ;) Kanskje greit med litt kjølig snø da. Dere får ta turen hit og smelte den vi får!

 

Skal heie på snøen jeg, så fort vi får utebadet opp og kjøre igjen. For å sitte en krystallklar snøkveld og se på stjernene mens man bobler og har et glass med noe alkohylfylt ved siden av seg, da kjenner man virkelig på det beste av vinteren.

- Proklamert av en ekte sofagris, som nyter vinteraktiviteter aller best på tvn ;)

 

Oi det hørtes deilig ut med stamp eller hva det heter? Det gjorde jeg i vinter med cava og guuuuud så deilig det var!

 

Jo her er det så hett og herlig for tiden så jeg trenger definitivt sne og minusgrader for å kjøle ned hodet altså. For det funker ikke til mye annet enn pynt for tiden. og med 7 eksamner i nov-desember hadde det jo vært greit å bruke det til annet enn pynt.

 

Få klar badet og så hei frem sneen! Nå ble jeg litt misunnelig altså :) Så deilig med utebad og stjernehimmel ikke minst (halv)naken mann som selskap...

Gjest amandine
Skrevet

Hvordan gikk det i dag, Mentha? Truger? Jeg må legge om til vinterdekk i øs pøs. Hvorfor gjorde jeg det ikke i helgen?? (fordi jeg prioriterte å lage vafler i hagen...)

Skrevet

Så langt øs-pøser her og, iblandet litt sludd og snø. Men hørte på radioen at en diger lastebil hadde kjørt av veien rett oppi her, og jeg ser snøen komme nedover fjellsidene her nå, så det er vel rett rundt hjørnet.

 

Hurra.

 

Lykke til med å skifte dekk i øs-pøs! Høres ikke noe trivelig ut... Kok opp godt med vann så du kan lage en deilig kopp te når du kommer inn, og husk å fyre i peisen så det er godt og varmt :)

Skrevet

Haha bra brunt og turkis er fine farger sammen da! Rosa og brunt går jo egentlig det også.. Men dog...

 

Ja det hadde vært noe den gylne omvei til Røros. Men det blir noe langt for en helgetur tror ejg. Tenkte mer Geilo, Hafjell, Hemsedal eller Trysil ;)

 

Ja hun skal iallefal få prøve, det er jo bare for lek. Men jeg begynte da jeg var to og sto aktivt i maaaaange år. Så jeg blir jo veldig glad om hun liker slalåm da, siden det er en så stor del av mitt liv.

 

Hm, okei du fortjener en liten dose sommer til altså! Jeg derimot vil ha vinter asap! Var ikke mye sommer her nede heller, var vel pinsen som var heit og herlig.

 

Det er vel litt hett og herlig nå om dagene også vel? ;) Kanskje greit med litt kjølig snø da. Dere får ta turen hit og smelte den vi får!

 

Skal heie på snøen jeg, så fort vi får utebadet opp og kjøre igjen. For å sitte en krystallklar snøkveld og se på stjernene mens man bobler og har et glass med noe alkohylfylt ved siden av seg, da kjenner man virkelig på det beste av vinteren.

- Proklamert av en ekte sofagris, som nyter vinteraktiviteter aller best på tvn ;)

 

Oi det hørtes deilig ut med stamp eller hva det heter? Det gjorde jeg i vinter med cava og guuuuud så deilig det var!

 

Jo her er det så hett og herlig for tiden så jeg trenger definitivt sne og minusgrader for å kjøle ned hodet altså. For det funker ikke til mye annet enn pynt for tiden. og med 7 eksamner i nov-desember hadde det jo vært greit å bruke det til annet enn pynt.

 

Få klar badet og så hei frem sneen! Nå ble jeg litt misunnelig altså :) Så deilig med utebad og stjernehimmel ikke minst (halv)naken mann som selskap...

 

Ser problematikken - absolutt! Men prøv å sett deg et klokkeslett og si at fra f.eks ett til tre skal jeg kun tenke på fag. Ha musikk på øra, sett mobilen på lydløs og pakk den langt vekk, og så leser du. Så kan du drømme resten av dagen og flyte rundt på rosa sukkerspinn ;)

 

Ja det er ikke dumt med utebad ;) Litt luksus må man unne seg når man bor langt uti ødemarken!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Usj, her var det fryst på, men ingen snø....

Kan godt spare meg for isskraping på bilen frem til snøen kommer altså!

 

Men, med 2 grader så er det vil ikke så lenge til den kommer ^_^

Skrevet

Har kjøpt isskrape i dag! Nå laver snøen ned, og det ligger hvitt på bakken her ute. Håper det gir seg snart, men kjenner jeg Murphy rett så blir det vel brøyting til bilen i morgen. Om jeg finner den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...