Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Sa svigermor da hun hilste på sitt nye barnebarn for første gang. Lille liker ikke å ligge for seg selv og sover best i armene våre og det ga nesten bestemor sprasmer. Hun fortalte alvorlig om en nabo av de hvor datteren låg mellom foreldrene til hun var tenåring og vel så det Man må vel nesten bli imponert når man finner sånne holdninger hos en fembarnsmor med 13 barnebarn?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Hun har vel litt peiling. Hun er bare bekymret for at dere skal få for mye å gjøre med barna. Men jeg syns nå du kan skjemme bort barnet
Gjest sug lut Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Stakkars hennes egne barn - hva tenker mannen din om hennes utsagn i forhold til sin egen barndom?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Sa svigermor da hun hilste på sitt nye barnebarn for første gang. Lille liker ikke å ligge for seg selv og sover best i armene våre og det ga nesten bestemor sprasmer. Hun fortalte alvorlig om en nabo av de hvor datteren låg mellom foreldrene til hun var tenåring og vel så det Man må vel nesten bli imponert når man finner sånne holdninger hos en fembarnsmor med 13 barnebarn? Er vel strengt tatt ikke mulig å være bortskjemt når man er så liten. Syns dessuten hun ikke har noe med hvor naboene sover...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Betyr jo bare at hun lot sine unger ligge og skrike seg i søvn. Burde kanskje ikke ha fått så mange barn om hun er et så kaldt menneske følelsesmessig sett. Du får be mannen din om å ta fremtidige basketak med henne for de kommer det tydeligvis til å bli mange av siden hun kritiserer dere allerede nå!
Virginia. Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Ha ha, en 4 dager gammel baby som "skjemmes bort" med normal trygghet og kos....! Må le høyt her .
Koala *g07* Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Bedre å være bortskjemt på nærhet og kjærlighet enn materielle goder
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 Drit i det (det høres de uansett ut som du gjør). Min svigermor fortalte at da hun lå på sykehuset med sitt andre barn måtte hun kjefte på personalet som ville at hun skulle mate ungen hver 2. time. Ungen måtte jo tåle å gå fire timer uten mat. Da hun kom hjem fra sykehuset var det å legge ungene (inkludert den nyfødte) kl 18 for å gå i fjøset der hun var i flere timer. Jeg siterer: "jeg aner ikke om de lå der og hylte..." ungene var alene i huset... Kunne skrevet bok om de sinnsyke holdningene hennes, blir stadig sjokkert over hva hun forteller..
Anonymor Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 En baby kan rett og slett ikke bli bortskjemt :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 Min svigermor har også nevnt dette noen ganger, men med en litt annen vinkling. Hun sier barn i dag har det så godt, og tenker med gru tilbake på hvordan det skulle være da hun hadde småbarn. Da hennes barn var små skulle de ligge i en vugge hele tiden, bare komme opp for amming og bleieskift. Sånn var det bare. Mannen min er 42 år gammel og atpåkladd, broren hans er 14 år eldre enn han så svigermor er en gammel dame. Tenk så mye kos jeg har gått glipp av sier hun, og tenk så godt barna har det i dag. Så mye kos, varme og kjærlighet de får helt fra de er nyfødt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Hun har vel litt peiling. Hun er bare bekymret for at dere skal få for mye å gjøre med barna. Men jeg syns nå du kan skjemme bort barnet "Skjemme bort"? Er det virkelig mulig å skjemme bort et nyfødt spedbarn, som har ligget i en liten livmor og hørt hjertebank og kroppslyder i 9 mnd før de skvises gjennom en trang kanal ut i en kald og stor verden? Må unger på død og liv pælmes inn på eget rom i egen seng fra de er 2 timer gamle slik at mor kan se på hotell Cæsar og skryte på facebook i fred? Mens de føler seg vellykka fordi de aldri trenger å ta i egen unge bortsett fra når det er tid for amming eller bleieskift? Her sov gullet oppå oss i 3 mnd b la pga smerter vi ikke oppdaget før han var hos kiropraktor 11 uker gammel. Gudskjelov at vi ikke hadde latt ungen ligge alene og gråte, han hadde jo vondt! Nå er han verdens enkleste og herligste gutt på halvannet år - ikke "ødelagt" eller "bortskjemt" på noe vis selv om han har fått masse omsorg og nærhet fra mammaen og pappaen sin når han trengte det.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 23. oktober 2012 #12 Skrevet 23. oktober 2012 Sa svigermor da hun hilste på sitt nye barnebarn for første gang. Lille liker ikke å ligge for seg selv og sover best i armene våre og det ga nesten bestemor sprasmer. Hun fortalte alvorlig om en nabo av de hvor datteren låg mellom foreldrene til hun var tenåring og vel så det Man må vel nesten bli imponert når man finner sånne holdninger hos en fembarnsmor med 13 barnebarn? Vil bare først si at jeg IKKE er enig med svigermor. Meen, hun har et lite poeng. En baby kan jo ikke skjemmes skjemmes ut. Men dere kan få en klaps over tryne hvis dere venner baby til å sove på dere/i armene osv. Sier dette av egen erfaring, da min første ble dullet og sov på oss hele tiden fordi da var han rolig. Men poden gjorde fort dette til en normal rutine og i slet sinnsykt med å få han til å sove andre plasser :/ Så dette barnet skal jaggu lære seg å sove i vuggen, vogna eller senga
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #13 Skrevet 23. oktober 2012 Stakkars hennes egne barn - hva tenker mannen din om hennes utsagn i forhold til sin egen barndom? Betyr jo bare at hun lot sine unger ligge og skrike seg i søvn. Burde kanskje ikke ha fått så mange barn om hun er et så kaldt menneske følelsesmessig sett. Du får be mannen din om å ta fremtidige basketak med henne for de kommer det tydeligvis til å bli mange av siden hun kritiserer dere allerede nå! Hun fikk selv 5 unger på 6 år, så jeg skjønner jo at hun selv ikke hadde mulighet til å sitte pal i go'stolen mens babyen sov. Det jeg ikke skjønner er at hun ikke ser verdien i at vi har mulighet til å gi babyen den tryggheten den trenger etter noen veldig hektiske døgn for et lite nurk. Det er ikke vårt første barn, men de andre er så store at de klarer seg mye selv, så denne perioden lar vi rett og slett lille styre samme hvor dumme hun syns vi er. Jeg tar meg absolutt ikke nær av noe av det kvinnemenneske sier heldigvis, da tror jeg at jeg ikke hadde hatt et fnugg av selvtillit igjen HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #14 Skrevet 23. oktober 2012 Sa svigermor da hun hilste på sitt nye barnebarn for første gang. Lille liker ikke å ligge for seg selv og sover best i armene våre og det ga nesten bestemor sprasmer. Hun fortalte alvorlig om en nabo av de hvor datteren låg mellom foreldrene til hun var tenåring og vel så det Man må vel nesten bli imponert når man finner sånne holdninger hos en fembarnsmor med 13 barnebarn? Vil bare først si at jeg IKKE er enig med svigermor. Meen, hun har et lite poeng. En baby kan jo ikke skjemmes skjemmes ut. Men dere kan få en klaps over tryne hvis dere venner baby til å sove på dere/i armene osv. Sier dette av egen erfaring, da min første ble dullet og sov på oss hele tiden fordi da var han rolig. Men poden gjorde fort dette til en normal rutine og i slet sinnsykt med å få han til å sove andre plasser :/ Så dette barnet skal jaggu lære seg å sove i vuggen, vogna eller senga Da er jeg veldig spent på hvordan du har tenkt å "lære" en nyfødt dette? Vi har prøvd å legge henne godt innpakket i voggen, men da våkner hun etter 5-10 min mot at hun har sovet i over 6 timer oppå pappas mage. hi
Ikkesåallerværst Skrevet 23. oktober 2012 #15 Skrevet 23. oktober 2012 Min svigermor har også nevnt dette noen ganger, men med en litt annen vinkling. Hun sier barn i dag har det så godt, og tenker med gru tilbake på hvordan det skulle være da hun hadde småbarn. Da hennes barn var små skulle de ligge i en vugge hele tiden, bare komme opp for amming og bleieskift. Sånn var det bare. Mannen min er 42 år gammel og atpåkladd, broren hans er 14 år eldre enn han så svigermor er en gammel dame. Tenk så mye kos jeg har gått glipp av sier hun, og tenk så godt barna har det i dag. Så mye kos, varme og kjærlighet de får helt fra de er nyfødt. Hils henne fra meg og si takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå