Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Har vært sykemeldt en stund nå, og arbeidsgiver forskutterer lønn. Men jeg har jobbet et annet sted som vikar, og har derfor egentlig rett på mye mer i sykepenger. Kan jeg bare sende inn lønnsslipper til NAV, sammen med et brev som forklarer, eller må jeg møte opp selv? Er jeg nødt til å sende med den "krav til den som utbetaler sykepenger" slippen, eller trenger jeg ikke det? Den har nemlig arbeidsgiver sendt inn for meg, så jeg har den ikke lenger... Noen med erfaring?
Gjest overlord Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Du kan ikke få sykepenger for mer enn 100% stilling. Så dersom vikarjobben er ved siden av 100% stilling får du ikke sykepenger. Er det ikke det, så må du levere inntektsopplysninger fra bi-arbeidsgiver og føre dette arbeidsforholdet opp på kravblanketten.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Du kan ikke få sykepenger for mer enn 100% stilling. Så dersom vikarjobben er ved siden av 100% stilling får du ikke sykepenger. Er det ikke det, så må du levere inntektsopplysninger fra bi-arbeidsgiver og føre dette arbeidsforholdet opp på kravblanketten. Fast stilling er 15% og vikarjobben er på 60% (gjennomsnitt). Det er samme arbeidsgiver (kommunen), men ikke samme arbeidssted. Har snakket med Nav sentralt, men de mente jeg måtte snakke med arbeidsgiver og spørre. Arbeidsgiver visste ikke...
Jaffs Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Om du også jobber et annett sted så må du vel også være sykemeldt fra det arbeidsforholdet for og få sykepenger.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Hvis du er sykemeldt i det andre arbeidsforholdene også, må du få to sykemeldinger som skal sendes inn til NAV, samt den andre arbeidsgiveren må også sende inn inntektsopplysninger. Hjelper ikke sende inn lønnslipper og brev.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg er også helt sikker på at du må informere legen din om at du har to arbeidsgivere og få to sykemeldinger. Levere en til begge arbeidsgivere og til nav så det blir levert inn lønnsopplysninger fra begge to.
Gjest SHOC Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Du må vel levere sykemelding til begge arbeidsgiverene, så sender de inntektsopplysningene til NAV. Men hvis begge arbeidsstedene er samme kommune skal det gå automatisk. Det du kan gjøre er å gå innom NAV med lønnsslippene for de siste tre mnd, så vil de se hva du skal ha utbet.
marsgutt 2013 Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 står det at du er sykmeldt i flere arbeids forhold da? hvis du er sykmeldt fra 2 plasser så burde du sende inn krav til nav selv, arbeidsgiver melder i fra om hva du tjener i måneden og nav regner ut i fra dette.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 HI her. På det andre arbeidsforholdet er jeg kun tilkallingsvikar, og fikk beskjed om at sykemelding var helt unødvendig der, annet enn i forhold til NAV. Sykemelder vet om begge stedene, arbeidsoppgavene er like, og sykemelder mener derfor at jeg skal være sykemeldt fra begge arbeidsforholdene. Som sagt er dette under kommunen, og jeg har kun for utbetalt for det jeg jobber fast.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 HI her. På det andre arbeidsforholdet er jeg kun tilkallingsvikar, og fikk beskjed om at sykemelding var helt unødvendig der, annet enn i forhold til NAV. Sykemelder vet om begge stedene, arbeidsoppgavene er like, og sykemelder mener derfor at jeg skal være sykemeldt fra begge arbeidsforholdene. Som sagt er dette under kommunen, og jeg har kun for utbetalt for det jeg jobber fast. Kontakt arbeidsgiver og be de sende inn inntektsopplysninger for det du har jobbet utenom din faste stilling. De skal egentlig gjøre dette helt av seg selv så har har noe glippet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå