Gå til innhold

Mer slitsomt med 1 barn enn 3? Stemmer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere venninner som har 1 barn bli veldig slitne og virker som de må aktivisere barna hele tiden..... Jeg har fire og de leker sammen, ikke slitsomt i det hele tatt.

Noen med innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke maset om at det er så ekstremt travelt med ett barn. Jeg har ett barn, synes ikke det er stress i det hele tatt. Tror vi tåler mindre enn generasjonene før oss før vi blir slitne..

Skrevet

Er iallfall mer slitsomt med to unger enn en, så forstår ikke helt at en kan være mer slitsomt enn tre. Når det er sagt var det verre å ha en unge med kolikk enn en toåring og en rolig baby, så kommer vel litt an på ungene.

Skrevet

Det er nok riktig at barna aktiviserer hverandre og krever mindre av oss voksne når de har søsken. De har noen å leke med, noen å vise ting til, noen å se barne-TV sammen med, noen å krangle med osv og trenger ikke henge i skjørtekanten til mamma hele tiden.

Jeg synes det er deilig å lese avisen i en campingstol ved siden av sandkassa mens barna mine leker sammen og slippe "bake kake" i bøttene sammen med dem hele tiden ;)

Men jeg tror også at vi som har mange barn rett og slett har senket skuldrene litt og ikke lar oss stresse opp så lett lenger.

Men jeg var også sliten når jeg hadde bare ett barn, man blir rett og slett sliten av sine egne ting uansett hvor mye man har å gjøre i forhold til andre.

Har en bekjent som har tre barn, er hjemmeværende, har både au-pair og vaskehjelp i tillegg til full barnehageplass og sfo. Hun kan klage over hvor vannvittig sliten hun er, hun som ikke har andre planer for dagen enn venninnelunsj på cafe liksom. Hva da med meg som har fire barn, er i full jobb og hverken har au-pair eller hushjelp ;)

Tror synet vårt på livet, innstilling, om vi er en person som lett lar seg stresse osv spiller inn her altså..

Skrevet

Det er nok riktig at barna aktiviserer hverandre og krever mindre av oss voksne når de har søsken. De har noen å leke med, noen å vise ting til, noen å se barne-TV sammen med, noen å krangle med osv og trenger ikke henge i skjørtekanten til mamma hele tiden.

Jeg synes det er deilig å lese avisen i en campingstol ved siden av sandkassa mens barna mine leker sammen og slippe "bake kake" i bøttene sammen med dem hele tiden ;)

Men jeg tror også at vi som har mange barn rett og slett har senket skuldrene litt og ikke lar oss stresse opp så lett lenger.

Men jeg var også sliten når jeg hadde bare ett barn, man blir rett og slett sliten av sine egne ting uansett hvor mye man har å gjøre i forhold til andre.

Har en bekjent som har tre barn, er hjemmeværende, har både au-pair og vaskehjelp i tillegg til full barnehageplass og sfo. Hun kan klage over hvor vannvittig sliten hun er, hun som ikke har andre planer for dagen enn venninnelunsj på cafe liksom. Hva da med meg som har fire barn, er i full jobb og hverken har au-pair eller hushjelp ;)

Tror synet vårt på livet, innstilling, om vi er en person som lett lar seg stresse osv spiller inn her altså..

Svigermor sier: "Når én alene tar all din tid, kan ikke to ta mer". Jeg støtter den! :)

Skrevet

Kommer heeeeeelt an på.

hvis du har 1 barn med en diagnose og som er veeeeeldig krevende så kan dette barnet gå for 3 til tider.

Og ja det er ikke tull!!

Skrevet

Trenger ikke diagnose heller. Jeg har en meget krevende treåring. Lillebror på 6mnd merkes omtrent ikke ;)

Skrevet

Jeg synes det er mer slitsomt med 3 barn. Nå har jeg tre små da, som alle krever sitt. Blir kanskje enklere når de blir eldre.

Når jeg en sjelden gang bare er sammen med ett av barna, og da spesielt eldste (6 år) eller 3-åringen, føles det faktisk som å ha ingen barn i det hele tatt. Piece of cake.

Men synes 3 barn er a little too much noen ganger... :-)

Skrevet

Man venner seg vel gradvis til å takle så mange barn man har. Jeg syntes en var slitsomt før, etter at nr to kom er det jo peanuts å bare ha en hjemme ;)

Skrevet

Nei, jeg husker godt hvor rolig hverdagene var med kun 1 barn. Har 3 nå og venter nr.4, tror det blir ganske travelt i motsetning til kun ha 1 barn

Skrevet

Har 5 og synes det går helt fint. Kan ikke skjønne at 1 barn skal være så travelt.

Skrevet

Jeg synes det er mer slitsomt å ha bare et barn hjemme, men det tror jeg har mer med at mine barn er vant til å ha søsken hjemme, og derfor er de ikke så vant til å leke alene.

Syntes ikke det var slitsomt å ha bare et barn. Synes ikke det er slitsomt å ha to heller, men nå synes jeg plutselig det er slitsomt om bare et barn er hjemme. For da henger gjenværende barn i armen på meg og vil ha selskap.

Har forøvrig venninner med et barn som synes det er pes, venninner med to barn som synes det er helt grusomt og venninner med fem barn som synes det er slitsomt. Har nok mye med en kombinasjon av innstilling og hvor enkle ungene faktisk er (samt alder på dem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...