Gå til innhold

Hvor mye babytøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs, og jeg aner ikke hvor mye tøy jeg kommer til å trenge... Snuppa har termin i begynnelsen av mars, så det er jo kaldt da også. Hvor mye tøy skal jeg ha i hvilke størrelser? Jeg har fått kjøpt inn litt ullbodyer, og noen av bodyene har bomull på innsiden, og ull på utsiden... Er dette fungerende som ullundertøy da?

Hva med pysjamaser, hvor mange trenger jeg av dem?

Hjelpes, jeg er bare 21 uker på vei, og jeg kjenner panikken komme krypende her allerede... Tenk om jeg ikke har nok tøy til henne da! Eller varmt nok tøy! Jeg er også litt redd for å koke henne...

Hva med dyner og slikt? Holder det med ei dyne, eller bør jeg ha to? Jeg tenker litt på om ho tisser eller bæsjer ut hele bleia, og over hele senga... Så må jo alt vaskes, og dette tar jo litt tid for å få tørt igjen vel?! Bør jeg ha to madrasser også da? Eller kanskje investere i tisselaken, for det tar vel lang tid å vaske/tørke madrassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp inn tøy så du har nok for noen dager. Tror jeg hadde 7-8 bodyer og 5-6 strømpebukser + litt annet. Kjøp praktisk tøy. Lett å fristes til å kjøpe masse fancy babytøy i butikken men min erfaring er at det ikke blir brukt så mye. Dessuten vil du trolig få mye nydelig babytøy i gaver fra venner og kjente. Jeg hadde aldri kunnet forestille meg hvor mange flotte gaver vi fikk.(man får ofte 56 og 62 i visitt/barselgaver) Kjekt å ha litt ull men alt kan vaskes så ikke kjøp inn hundre av hver. Jeg hadde en god ullstrikkedress som jeg hadde på lille når vi var ute på trilletur oppi skinnposen. God og varm uten å koke:)

Kjøp en dyne, en madrass osv. Du finner alltids et alternativ å pakke inn småtten i mens ting er til vask. Tisselaken er kjekt og kanskje en liten overmadrass som beskytterselve madrassen under.

Lykke til og kos deg med forberedelsene:)

Skrevet

Ikke kjøp mer enn du trenger den første tiden for de vokser så innmari fort og du vet ikke hvor stor barnet blir enda. Tror det er lurt med to par dyner, tepper, sengetøy, laken og en overmadrass i bomull som du kan kok vaske på 90 grader.

Ull bodyer og strømpebukser er lurt eller uten fot + sokker i ull. Blanding av ull og silke er og veldig bra. Ha også noe i bomull så du kan veksle litt evt om babyen reagerer på ull. Også er det greit meg godt 100%ull på utsiden, gensere, bukser, sparkedress for når du skal ut, og ha noe i bomull for når du er inne om du trenger et ekstra trekk inne over bodyen og strømpebuksen. Jeg har kjøpt i litt forskjellige størrelser noe er i str 50 som er veldig lite tror jeg og kanskje ikke en gang passer, noe i str 52 og noe i str 56. Har selv holdt det ganske enkelt og satser på at vi har til første uken ihvertfall så får vi se det litt ann etter det. Du trenger ikke stresse!:) Ta deg tid og see på nett og ta noen runder i butikkene før du handler, det er ganske store pris forskjeller innimellom og det er ikke alltid kvaliteten det står på. Invester gjerne i færre og bedre klær og utstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...