hval12 Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Snart nærmer det seg halloween. Jeg feirer ikke halloween. Men skal dine barn få lov til å feire halloween? Hvorfor/hvorfor ikke?
☆☆☆ Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Nei, fordi ho er 7mnd. Når ho blir eldre må vi vel svelge kamelen med mindre "fesjå" har lagt seg. Eg er ikkje interessert i å halde ho utanfor av prinsipp.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 I år skal jr få lov å gå sammen med nabokompisen. De er 4 og 5, og har snakket mye om det i bhg tydeligvis. "Alle" skal visst gå virker det som. Men vi blir med, og vi bestemmer når og hvor. Blir bare i nærmeste nabolaget, og vi kommer til å porsjonere godteriet etterpå... Og dette kommer vi selvfølgelig til å snakke med dem om på forhånd, sånn at de vet de ikke får allverdens godteri på en gang:-)
2søtesmåh Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 De har brukt og gått. I år skulle de ikke, fordi de har trening den kvelden. Gutten er ferdig 1800 da, men jenta hadde ikke vært hjemme før 1930..Men det viser seg at hennes trening går ut fordi det skal være alternativ halloween-fest i hallen de trener..synes det ikke er riktig og bytte ut trening med godterifest..(for det ER det,-bare at ingen har lov og kle seg i skumle ting...) Så jeg har kjøpt inn en god del godteri. Vi skal fordele dette i flere små poser,- så skal vi gjemme de, enten spredt rundt på gården vår og nabogården (bare 50m mellom altså) eller vi tar det inne i huset vårt. Så skal barna få kart med kryss hvor poser finnes,- også skal alle lys slåes av, bortsett fra noen levende lys/lykter og hve sin lommelykt,- så skal de lete seg frem Så skal vi avslutte med og spise litt av godteriet (restne gjemmes til helga) så håper vi de har hatt det trivelig alikevel..Blir det suksess, kommer jeg til og utvidet konspetet hjemme Skaffe litt mer pynt, kanskej invitere et par venner av hver.....Vi bor nemmelig langt fra folk Så tidligere år har jeg kjørt de til venner i byggefelt som de har gått sammen med. (jeg har fulgt de rundt, i stedet for foreldre til disse vennene. Som takk for at barna mine får være med de) Men hjemmefeiring er egentlig like greit, om vi får det til og klaffe. Neste år skal jeg prøve og skaffe skikkelig "halloweenfilm" også Kan vi kose oss emd den etter "runden"
MrsMilla Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 jaaaaa! Gleder oss! Gata her er så levende på Samhain, utrolig mange unger ute, og fullt av hus med gresskar i vinduene - og endel voksenfester ser vi. Lyser skikkelig opp i mørket - kjempekoselig. men vi går kun til de husene som har "hint" om at de selv er med på greia - ungene skal slippe å møte surpromper :-) Blir jo stort sett til folk man kjenner... En kjempefin kveld å møte naboer i gata og prate litt imellom husene også - sånn før vi legger ungene og har voksenfest med kjempegod mat og greier!
Kortslutning Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Nei, fordi hun er bare 3 år og aner ikke hva det er. Den dagen hun kommer hjem og vil gå halloween, så kan det hende hun får lov til det. Men med mor eller far på slep:)
hol(L)y COW Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Nei vi feirer ikke halloween. Jeg synes det er en amerikansk tradisjon som handelsstanden har prakket på oss. Om det er gøy og koselig bryr meg ikke - muslimer har det sikkert koselig når de feirer Eid (?) også, men vi feirer det ikke. Vi går julebukk/nyttårsbukk vi Og det holder lenge med en godteriinnsamling i året.
Fuglemamma <3 Skrevet 26. oktober 2012 #9 Skrevet 26. oktober 2012 Vi har ikke gjort noe ut av det før, og jeg synes ikke så mye om det. Meni år er hun 6 år og har fått med seg litt av "greia", Og jeg må møte henne på et hvis rundt disse forventningene hennes. Derfor skal vi " pynte" med gresskar og levende lys utenfor, og vi skal bake sjokoladekjeks sammen. Hun gleder seg til å åpne døren og gi barna en kjeks hver:)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Hun er for liten til det, men vi skal pynte litt og så kan hun få være våken litt lengre, om hun vil, så hun får se ungene som kommer på døra
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 26. oktober 2012 #11 Skrevet 26. oktober 2012 Min er for liten til å skjønne konseptet enda. Hun er bare halvannet. Men klart hun skal få lov når hun blir større. Hun skal ikke holdes utenfor slike ting som bare er uskyldig moro. Haloween i år er hun hos pappaen og jeg på skolen til sent så jeg vil neppe merke noe til det i år.
Mrs. Kaizer Skrevet 27. oktober 2012 #12 Skrevet 27. oktober 2012 Nei!! De to eldste guttene mine skal være med på halloVENN arrangementet i kommunen.
Mandalas Skrevet 28. oktober 2012 #13 Skrevet 28. oktober 2012 Eldste skal gå med en venn tror jeg. Det gjorde han første gangen ifjor, da han var åtte år gammel. 6-åringen vil på HalloVenn, så dit skal jeg og hun.
soleia Skrevet 28. oktober 2012 #14 Skrevet 28. oktober 2012 Våre er små, og kjenner ikkje til skikken. Eg er berre sånn passelig begeistra for Halloween, så kjem ikkje til å føreslå noko før dei evt finn ut sjølve at dei vil gå. Men kjem ikkje til å legge ned noko forbod når den tid kjem. Her i området er det meir vanleg med nyttårsbukkar, og det kjem eg nok til å legge til rette for etter kvart.
♥Coxinelle♥ Skrevet 28. oktober 2012 #15 Skrevet 28. oktober 2012 Ja. Hos oss er det blitt en hyggelig tradisjon med unger ute i gatene, naboer med fakler på trappene og en kveld i høstmørket der vi alle treffes ute i gatene. Vi gleder oss store og små!
hval12 Skrevet 4. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 4. november 2012 Ja mine skal gå.. Klokt valg! Du er veldig snill som lar barna dine gå! Min mor liker ikke halloween. Hun ville ikke godtat at barn gikk på halloween vis de var hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå