Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Hva gjør man når kroppen ikke fungerer optimalt? Jo, man kjemper for å bli frisk... Men hva gjør man når man får beskjed om at man mest sannsynlig ser på en livssituasjon hvor man fungerer 50%, og det på en god dag? Hjelper ikke når man er influensasyk heller, he he Har store problemer med å godta "dommen" til legene og har på ingen måte tenkt å gi meg i kampen for å bli bedre... Noen dager er bare tyngre enn andre og da hjelper det å ha et lite hjertesukk
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Du må akseptere. Men først må du være sint, trist og lei. Det er ikke alle ting man kan slanke, løpe, spise seg til. Noen ting er bare der.
Gjest sug lut Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Du klarer mer om du fortsetter å prøve SAMTIDIG som du aksepterer (og raser, som Doppler sier). Masse symp sendes din vei.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Takk for kloke ord begge to Er vanskelig å akseptere kjenner jeg, men etter noen års kamp kjenner jeg at jeg snart må kapitulere... Håper på en lettere dag i morgen, og jeg har masse å være takknemlig og lykkelig for til tross for en skrantende helse
Gjest amandine Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Og til slutt, når du har rast og kanskje begynner å akseptere, så ser du hva du fremdeles har. Du setter ekstra stor pris på det fordi du fremdeles har det, og så stikker du fingeren i jorda, kikker opp på tretoppene(eller på en pen stamme) og peiler ny kurs. Og så, -så er du klar til å gå videre. På ny kurs. Kanskje ikke den du hadde sett for deg i utgangspunktet, men jeg lover deg av hele mitt hjerte at nye kurser ikke alltid er nedtur! Lykke til!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 24. oktober 2012 #6 Skrevet 24. oktober 2012 Som de andre sier! Det er lov å rase og være sint. Det er også ofte godt å prate det ihjel på en måte, parate masse om det fordi det opptar deg jo og det kan være godt. Så jobber du med å akseptere at dette skal du ha med deg resten av livet, men det er ikke det samme som at ditt liv ikke kan være optimalt. Du må bare finne ut hvordan. Bli kjent med deg og livet ditt på nytt. hva funker og hva funker ikke. Stor klem =)
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 Ny dag i dag med bedre humør heldigvis Jeg fokuserer på muligheter og alt det jeg klarer å gjøre. Smiler masse og latteren sitter løst Har som regel en god og sunn tankegang rundt dette, men som sagt så er noen dager verre enn andre... I dag skal jeg bare nyte finværet, kose på junior og nyte alle smellkyss og klemmer han sender min vei
Gjest amandine Skrevet 24. oktober 2012 #8 Skrevet 24. oktober 2012 Og ikke glem at krangledamer kan brukes til så mangt! Dette er et velsignet sted å tømme sjela og hodet "no strings attached" når det stormer på toppen. Ha en fin dag!
Gjest sug lut Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 Støtter Amandine på effekten av krangledamer, og når det er som vondest kan man også benytte krangledamene på pm eller tilsvarende, det er ikke alle sine nedturer man vil ha på åpent forum men det er mange fine damer her når det trengs...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Det har jeg skjønt Herlige damer her inne, gode å ha på en grå dag Endret 24. oktober 2012 av FruHottentott
Iiiiik Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 Godt å høre at dagen er bedre. Jeg mener at det er lov å kjenne på urettferdigheten, rase, benekte, krige og nekte å forholde seg til at øvrighetas vurdering er riktig. Og så tror jeg det er viktig å tillate seg å sørge over det som ikke ble, de begrensningene man fikk og drømmene som må justeres. Det er jo ikke et liv begrenset av fysikk og et liv preget av sykdom man hadde planlagt. Heldigvis er imidlertid de aller fleste av oss i stand til å reorientere oss, skape nye drømmer og justere forventningene. Og så finner man glede i det nye og de nye seirene. Skjønner at de tunge dagene kommer og synes det er flott at de kan erstattes med lysere dager. Klem til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå