Gå til innhold

GAL mor. Trenger tips og råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mor som er fryktelig egoistisk når det gjelder det å bli bestemor. Hun oppførte seg helt forferdelig sist, med tusenvis av tips fra gamledager - som ble sagt på sårende måter og alltid vinklet slik at vi "gjorde det feil" på veldig mange ting.

Jeg håpet hun hadde forbedret seg og at jeg hadde sagt ifra nok forrige gang, men nå har min kjære bror fått baby og hun har allerede vært å besøkt de 3 ganger på sykehuset (babyen er 4 dager i dag) enda jeg har sagt hundretusen ganger at hun må få la de være litt i fred og ikke mase så fælt. Jeg bor langt unna, men bror er nabo til mamma og pappa.

Nå har jeg termin om ca 2 mnd, og sliter veldig med hva jeg skal si til dem, for jeg vil gjerne ha dem her på julaften, men så vil jeg at dem kan dra igjen dagen etter. Hvordan skal jeg si det uten å såre dem?? Jeg vil ha fred og ro før jeg skal føde, ikke minst for han som skal bli storebror.

Jeg skal ALDRI bli sånn her den dagen mine egne barn får barn!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo si at dere har andre planer den dagen...

Skrevet

Snu det til det positive som å si, " Dere er hjertelig velkommen til oss på julaften, og vi håper dere vil bli til 1 juledag"

Skrevet

Min mor er ikke helt som alle andre, så kanskje mitt råd er litt strengt, men min erfaring er at enkelte mødre tar helt over om de ikke får klare og udiskutable retningslinjer, litt som med barn.

Jeg ville sagt til både mor og far, gjerne samtidig, at dere er hjertelig velkommen til julaften her og det gleder vi oss til. Men vi håper dere respekterer at vi trenger fred og ro rundt oss når babyen kommer, derfor vil vi være alene etter det.

Jeg ville også knerta alle de bemerkningene ved fødselen. Neste gang hun påpeker noe du gjør "feil" eller whatever, si til henne at dette er ditt barn, du gjør ting på din måte og hvis hun har et problem med noe får hun holde det for seg selv. Trenger du råd, klarer du å be om det!

Sånn. Da er det sagt.

Litt streng må man av og til være om man skal verne om sin egen lille familie. Og bestemødre/oldemødre må akseptere at ting ikke blir gjort slik de gjorde det, verden forandrer seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...