mamma.no Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Folkene borte på Føden ved SUS er bare supersøte Da jeg kom dit til samtale i dag, hadde sykepleier allerede konferert med lege og de hadde innvilget mitt ønske om igangsettelse. Har en vanlig fødsel bak meg og en som er satt i gang - der den siste absolutt var å foretrekke for mitt vedkommende, så vi satser på en reprise av den Kan uansett håpe... Skal tilbake for en UL om en uke for å sjekke leie til babyen.....litt usikker på den biten bare ved å kjenne på magen, så de vil ha en UL for å være sikre. Den har ligget i sete til nå, så jeg krysser fingrene for at den har snudd seg, for KS er ikke et alternativ for meg. Da blir det nok heller setefødsel, tror jeg da... Nei, happy i dag altså Endret 23. oktober 2012 av mamma.no
Mon tro.. Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Deilig da Senke skuldrene da ja Jeg skal SuS mandag og snakke om min forrige fødsel, så da er det kjekt at fikk en så god samtale Lykke til på neste ul
mamma.no Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Deilig da Senke skuldrene da ja Jeg skal SuS mandag og snakke om min forrige fødsel, så da er det kjekt at fikk en så god samtale Lykke til på neste ul Hei du Ja, jeg var på samtale etter min første fødsel jeg også.... Godt å prate litt. Men etter andre fødsel, så trengte jeg ikke det bortsett fra at jeg ønsker en reprise på fødsel nr.2 så langt det er mulig og da var det å be om samme oppskrift på nr.3, så får vi bare vente og se hvordan det går Vet du hvem du skal til? Jeg har navn på hun jeg snakket med - veldig mild, snill og søt... Har du konkrete ønsker for fødsel? Tenker igangsatt, KS etc? Endret 23. oktober 2012 av mamma.no
BinaBaby Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Hvorfor er det så bra å sette i gang fødselen? Man går jo maks 2 uker over uansett. Kanksje babyen har godt av den ekstra tiden.
Mon tro.. Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Deilig da Senke skuldrene da ja Jeg skal SuS mandag og snakke om min forrige fødsel, så da er det kjekt at fikk en så god samtale Lykke til på neste ul Hei du Ja, jeg var på samtale etter min første fødsel jeg også.... Godt å prate litt. Men etter andre fødsel, så trengte jeg ikke det bortsett fra at jeg ønsker en reprise på fødsel nr.2 så langt det er mulig og da var det å be om samme oppskrift på nr.3, så får vi bare vente og se hvordan det går Vet du hvem du skal til? Jeg har navn på hun jeg snakket med - veldig mild, snill og søt... du konkrete ønsker for fødsel? Tenker igangsatt, KS etc? Hei du Jeg vet ikke hvem eg skal til enda, fikk timen over tlf i dag. Det blir spennende bare å få pratet. Jeg skal jo ikke be om ks., Nå som de ikke kan sette meg i gang slik som sisr, Men skal ha en oppklaring hvorfor alt ble så kjipt forrige gang.. Endret 23. oktober 2012 av Mon tro..
Mon tro.. Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Hvorfor er det så bra å sette i gang fødselen? Man går jo maks 2 uker over uansett. Kanksje babyen har godt av den ekstra tiden. Jeg ble satt i gang ufrivillig forrige gang, og vil ikke gjenta det, men ts har vel en god grunn enker jeg
mamma.no Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2012 Hvorfor er det så bra å sette i gang fødselen? Man går jo maks 2 uker over uansett. Kanksje babyen har godt av den ekstra tiden. Ingen her hverken sier eller mener at det er bra å få satt i gang fødselen. Men, for noen vil det være bra, for andre ikke. Jeg har en spontan vaginal fødsel bak meg og en igangsatt fødsel. Jeg opplevde å bli satt i gang meget positivt og ønsker det denne gangen også. Sykepleier konfererer med lege og innvilger mitt ønske basert på min journal, så da er jo ting greit. Man skal vel gå maks 11 dager over tiden, men det praktiseres vel ulikt. Men mener de har gått bort fra to hele uker. Mine barn er ivf barn og de kan jeg ikke se at har noe godt av å evnt bli værende der inne 2 uker over tiden. Andres erfaringer tilsier vel også det motsatte dessverre - at et barn definitivt ikke har gpdt av å bli værende inne i livmoren for lenge. Det har dessverre vist seg flere ganger å ha fatale følger. Nok ikke ene og alene grunnet overtid, men det får en ikke alltid svar på.
mamma.no Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2012 Deilig da Senke skuldrene da ja Jeg skal SuS mandag og snakke om min forrige fødsel, så da er det kjekt at fikk en så god samtale Lykke til på neste ul Hei du Ja, jeg var på samtale etter min første fødsel jeg også.... Godt å prate litt. Men etter andre fødsel, så trengte jeg ikke det bortsett fra at jeg ønsker en reprise på fødsel nr.2 så langt det er mulig og da var det å be om samme oppskrift på nr.3, så får vi bare vente og se hvordan det går Vet du hvem du skal til? Jeg har navn på hun jeg snakket med - veldig mild, snill og søt... du konkrete ønsker for fødsel? Tenker igangsatt, KS etc? Hei du Jeg vet ikke hvem eg skal til enda, fikk timen over tlf i dag. Det blir spennende bare å få pratet. Jeg skal jo ikke be om ks., Nå som de ikke kan sette meg i gang slik som sisr, Men skal ha en oppklaring hvorfor alt ble så kjipt forrige gang.. Jeg har snakket med tre ulike de gangene jeg har vært der borte og de er like søte alle sammen. De er jo "plukket" ut til å gjøre den jobben - å prate med oss, så det blir bra uansett Jeg snakket med en Anniken i går, husker ikke navnet på de to andre. Er en stund siden Jeg snakket også med de etter min første fødsel, for den ble som du sier - meget kjip En slik samtale og veiledning i forkant hjelper godt, for fødsel nr.2 ble ikke kjip Lykke til
BinaBaby Skrevet 24. oktober 2012 #9 Skrevet 24. oktober 2012 Ok, da er jeg litt mere opplyst. Takk for svar og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå