Gå til innhold

En inspirasjonstråd for julegaver:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mye respons på min julegavetråd, og tenkte kanskje det er flere her inne som grur seg til jul, og julegavemaset... Her inne virker det som det finnes alle slags mennesker, og mange kreative sjeler!

Så la oss lage en tråd for sm som søker inspirasjon for gaver som ikke trenger å koste en liten formue. Her er mine tips, så kom med dine!

*hjemmelagde pikekyss

*hjemmelagde kjeks i alle varianter, grove,fine, sjokolade osv..

*fløtekarameller

*strikkede gaver (halser, votter,sokker, trekk til syltetøyglass som kan settes telys i)

* forskjellig bakst

*hjemmelagd olje med smak

Kom igjen damer, jeg vet dere kan!

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Samme som deg minus strikkingen! Super tråd=)

legger til:

Hjemmelaget krydder

kryddersmør

tørket sopp (traktkantareller) på fine små glass med sløyfe rundt.

Franske makroner

konfekt

sjokolade

Sarah Bernard i sølofan

Håndavtrykket til Mille på papir i en kul farge (gis kun til spesielt interesserte alla beste/oldeforeldre)

Skrevet

Kom på mer jeg:p

Kjøp billige kubbelys og dekorer dem selv med decoupage eller andre ting

Gi bort en opplevelse, feks en middag/helheten hos deg, der du lager mat eller leier film.

Gi bort barnepass-timer så foreldrene kan finne på noe sammen

Skrevet

Har dere en god og detaljert oppskrift på fløtekarameller? Har prøvd og prøvd igjen de blir ikke noe bra...

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg bruker oppskriften som er på klikk siden. Eller nei forresten den ble ikke så bra. jeg tok utgangspunkt i den, men bare lagde om på mye underveis. Så dette var ikke mye hjelp! Men jeg får lage en dag og da huske jeg vel hvilke type som ble best. Den uten sjokolade ble best på smak, de med sjokolade som ble fugde ble penest :) For de hadde jeg i isbitformer som hjerter og blomster =)

Hmm. Sorry altså tar det litt på gefylen. men jeg pisker aldri massen, jeg bare vender den litt frem og tilbake så ikke sukkeret krystalliseres

Skrevet

Hvordan lager dere oljen? Og hvor kjøper dere flasker å ha den på? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...