Gå til innhold

Hvis jeg hadde en SA i uke 6...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er gravid igjen nå, noen mnd etter, burde jeg være mer forsiktig nå enn om jeg ikke hadde en SA tidligere?

Noen som vet om det er større sjanse å miste igjen etetr en SA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du bare har hatt en SA er det ingen grunn til å tro at du skal miste igjen. Naturen ordner opp ved å forkaste det som ikke er perfekt.

Skrevet

Og er gravid igjen nå, noen mnd etter, burde jeg være mer forsiktig nå enn om jeg ikke hadde en SA tidligere?

Noen som vet om det er større sjanse å miste igjen etetr en SA?

Jeg hadde også en SA i uke 6, men har fått to barn etter dette.

Tror det er ganske vanlig med SA, men det trenger ikke ha noen betydning for om du mister flere ganger eller ei. Med mindre det er noe annet som er problemet.

Skrevet

Nei du kan sikkert slappe av.Jeg mistet i uke 6 og er gravid igjen på nytt(uke 20 nå). Var nok litt mere bekymret men fikk henvisning til gyno og UL hos legen min.Er som det står over her,naturen ordner opp i det som er sykt/ikk levedyktig.Få deg en ultralydtime så slapper du mere av:)

Skrevet

Men burde jeg kontakte legen tidligere tror dere? Hadde ikke tenkt til å ringe før uke 8 eller noe...

HI

Skrevet
om du bare har hatt en SA er det ingen grunn til å tro at du skal miste igjen. Naturen ordner opp ved å forkaste det som ikke er perfekt.

Nuvel, har jobbet lenge nok på Fostermedisinsk poliklinikk til å vite at DET i hvertfall ikke er sant :P

Til HI, det er ingenting som skulle tilsi at det er nødvendig å være forsiktigere nå. Du skal derimot lytte litt til dine egne instinkter og magefølelse, og ikke gjøre ting du syns er ubehagelig (for din egen psyke) :)

Skrevet

Nuvel, har jobbet lenge nok på Fostermedisinsk poliklinikk til å vite at DET i hvertfall ikke er sant :P

Til HI, det er ingenting som skulle tilsi at det er nødvendig å være forsiktigere nå. Du skal derimot lytte litt til dine egne instinkter og magefølelse, og ikke gjøre ting du syns er ubehagelig (for din egen psyke) :)

Men det er vel ikke alle som er innom Fostermedisink pol.? Sånn sett så er det vanskelig å si hvem av dere som har rett ;)

Skrevet

Men det er vel ikke alle som er innom Fostermedisink pol.? Sånn sett så er det vanskelig å si hvem av dere som har rett ;)

Det var det med at Naturen forkaster det som ikke er perfekt jeg mente.

Skrevet

Det var det med at Naturen forkaster det som ikke er perfekt jeg mente.

Ja, det var enkelt sagt. De fleste vet at det kan bli født barn med skader, og noen har også problemer med å bære frem barn.

Men etter en SA er det ingen grunn til å tro at de ikke skal klare det denne gangen, og det er grunn til å tro at noe muligens ikke var som det skulle med fosteret som ble abortert.

Skrevet

Har lest flere ganger at det er beregnet at ca 50% av alle graviditeter ender i SA - men de fleste før man vet om de. (Altså i uke 4-5). Og ved tidlig SA vil jeg jo tro at det som regel skjer fordi noe er "feil" med fosteret.

Jeg hadde prøvd (vet, ikke lett) å ikke la det bekymre meg så mye ved neste graviditet. Det er nok mer vanlig enn man tror å ha en SA.

Skrevet

For meg ble mine svangerskap slik, en helt normal variant i følge legene:

Svangerskap nr 1 = Alt gikk bra.

Svangerskap nr 2 = Mistet i uke 8

Svangerskap nr 3 = mistet i uke 11

Svangerskap nr 4 = Alt gikk bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...