Gå til innhold

Svangerskapskontroll


mei87

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Har mange av dere vært på 1. svangerskapskontroll enda?

Jeg skal i morgen, hva kan jeg vente meg? Er 11 + 4 nå, og veldig spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :)

 

Jeg var på kontroll i forrige uke (13+1 eller 12+5, alt ettersom hvilke termin som regnes), og det er ikke så veldig spennende, altså :P Urinprøve, blodprøver, få noen brosjyrer, fylle ut de første punktene på helsekortet.. Det mest spennende er at legen har sendt avgårde bestilling på ordinær ultralyd til meg, så nå venter jeg i spenning på å få brev i posten :)

 

Lykke til, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Har mange av dere vært på 1. svangerskapskontroll enda?

Jeg skal i morgen, hva kan jeg vente meg? Er 11 + 4 nå, og veldig spent :)

 

Da er vi akkurat like langt :) Jeg var på første kontroll i forrige uke. Det er som LilyMy sier ikke så spennende. Fylle ut skjemaet og blodprøver, urinprøve og vekt. Legen tok symfysemål, men syntes jeg var for tidlig til å prøve å høre etter hjertelyd.

 

Vi søkte også fødeplass, håper jeg får førstevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du hadde hatt barn fra før så ville de ha hørt hvordan forrige svangerskap og fødsel gikk. Om hvordan amming og nyfødt tiden gikk, og hvilke tanker man sitter igjen med i forhold til det nye svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det viste seg å bare være papirutfylling og blodprøver for min del. Alle prøver var fine :) Så nå er det bare å vente i spenning på ultralyd om en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat kommet fra min første kontroll. Blodprøver og urinprøve. Tok ikke vekt eller mål av meg, men han fant hjertelyden!!! Dunka fort som et lite lokomotiv der inne :) Er idag 11+5. Har bestilt fødeplass, og får innkalling til ultralyd ettersom jeg forstod på legen. Spennende og morro, håper å få sett nurket før jul på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...