Gjest Kira bjeffer! Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 3-åringen sier "jeg er så glad i deg mamma". Han på 8 mnd sier "blabla, dada". Foreløpig uviss betydning!
LilleBamBam+EnTil Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Ingen av delene. Hun er bare 2 år og er ikke helt der ennå. Men hun skal stadig kose og sier: Dosa!!! Og så sier hun baby mamman min (når hun skal ligge og kose som en baby)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 De sier alle 5 "gla i deg". Tilogmed vesla på 22 mnd, men da er det; "glegle"
marsve Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 De sier vel gjerne det samme som de selv blir fortalt? Mine sier ikke noe så.y enda. Men blir vel elsker deg. Jeg sier det til de hele tiden. Er jo det jeg gjør, elsker de. Føler glad i blir for lite. Men syns egentlig det er en litt dårlig uvane å si elsker, for det er liksom forbeholdt voksenkjærlighet hvis dere skjønner. Men de er jo de eneste jeg elsker forsåvidt!
skinnfilla Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 De sier elsker deg mamma<3 eller minste sier else dej;)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Ingen av delene. Jeg har alltid brukt glad i deg som begrep. MEN til tross for at hun har hatt et fullt utviklet språk siden toårsalder, så har hun valgt "mamma best" for å uttrykke sine følelser overfor meg (og hun mangler overhode ikke ord og begreper) er nå over 4 år. Husker dere forresten å fortelle barnet at dere er glad i det også når det får kjeft/korreksjoner? Si at uansett hva de gjør, så er du glad i dem, men ikke akkurat det de har gjort/gjør nå? Jeg mener det er utrolig viktig at barn vet at foreldrene er glad i dem uansett og gjennom å si det også i slike situasjoner, så vil barnet ha den tryggheten og kanskje ikke gjøre de dumme tingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå